Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

Tre matcher för Falk. Där ser man.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Mattias_87 »

Mattias_87 skrev:
Magnutz skrev:Khk får spela pp i 5 minuter i slutet av matchen mot leksand. De har precis gjort mål och är ensam 2a i tabellen. Leksand är kvar i super-botten. Det tackar jag för.
Ja det är nog lika bra för oss att Leksand torskade. Vi har faktiskt ett relativt enkelt spelschema på papperet kommande tid (Malmö, Luleå x2, KHK x2). Det kunde faktiskt ha varit mycket värre. Synd att vi har 4 bortamatcher på raken där bara, det blir tufft.
Får ändå säga att det gick bättre än jag trodde på dessa 5 matcher. Vinst i 4 av 5.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:
Mattias_87 skrev:
Magnutz skrev:Khk får spela pp i 5 minuter i slutet av matchen mot leksand. De har precis gjort mål och är ensam 2a i tabellen. Leksand är kvar i super-botten. Det tackar jag för.
Ja det är nog lika bra för oss att Leksand torskade. Vi har faktiskt ett relativt enkelt spelschema på papperet kommande tid (Malmö, Luleå x2, KHK x2). Det kunde faktiskt ha varit mycket värre. Synd att vi har 4 bortamatcher på raken där bara, det blir tufft.
Får ändå säga att det gick bättre än jag trodde på dessa 5 matcher. Vinst i 4 av 5.
Vinst i 6 av 9 matcher sedan uppehållet (66%) och poäng/obesegrade i 7 av 9 (78%).
Fortsätter vi så här så skulle vi kanske kunna vinna 20 matcher till och ta poäng i 23 vilket skulle placera oss i ett något bättre läge än förra året efter alla omgångar.

Faller vi tillbaka i gamla synder och fortsätter det bedrövliga totalsnittet så borde vi ändå landa på gränsen till play-in plats och kanske kan göra ett ryck.

Sen kan det ju gå betydligt sämre också, men det kan ju även gå bättre!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:
Mattias_87 skrev:
Magnutz skrev:Khk får spela pp i 5 minuter i slutet av matchen mot leksand. De har precis gjort mål och är ensam 2a i tabellen. Leksand är kvar i super-botten. Det tackar jag för.
Ja det är nog lika bra för oss att Leksand torskade. Vi har faktiskt ett relativt enkelt spelschema på papperet kommande tid (Malmö, Luleå x2, KHK x2). Det kunde faktiskt ha varit mycket värre. Synd att vi har 4 bortamatcher på raken där bara, det blir tufft.
Får ändå säga att det gick bättre än jag trodde på dessa 5 matcher. Vinst i 4 av 5.
Vinst i 6 av 9 matcher sedan uppehållet (66%) och poäng/obesegrade i 7 av 9 (78%).
Fortsätter vi så här så skulle vi kanske kunna vinna 20 matcher till och ta poäng i 23 vilket skulle placera oss i ett något bättre läge än förra året efter alla omgångar.

Faller vi tillbaka i gamla synder och fortsätter det bedrövliga totalsnittet så borde vi ändå landa på gränsen till play-in plats och kanske kan göra ett ryck.

Sen kan det ju gå betydligt sämre också, men det kan ju även gå bättre!
Tror inte vi kan ligga på samma nivå som efteruppehållet under resten av säsongen. Men att vi tar ca 1,5 poäng/match i snitt är rimligt. Då borde vi ligga på gränsen på att klara play-in Vi skulle då landa på 70 poäng. Förra året krävdes det 63 poäng för att hamna i play-in men jag tror det var ovanligt lite. Finns inga tidigare säsonger att jämföra med då det är första säsongen med 14 lag.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Tror inte vi kan ligga på samma nivå som efteruppehållet under resten av säsongen. Men att vi tar ca 1,5 poäng/match i snitt är rimligt. Då borde vi ligga på gränsen på att klara play-in Vi skulle då landa på 70 poäng. Förra året krävdes det 63 poäng för att hamna i play-in men jag tror det var ovanligt lite. Finns inga tidigare säsonger att jämföra med då det är första säsongen med 14 lag.
Jag tycker inte laget nått upp i den nivå man ser skymta igenom när saker och ting stämmer, kedjorna är fortfarande inte inkörda med varandra och enligt Calle är det ju först nu som träningen börjat ta effekt (man kan ha varit övertränade tidigare). Robban&Co kommer säkert fortsätta jobba på att förbättra det hela och vi har inte fått ut effekt av lirare som Ljungh, Ridderwall, Jeff mfl. Lossnar det ser jag absolut ingen omöjlighet i att vi ligger närmare 60% även om det du skriver känns rimligare (om man skall ha Djurgårdsnivå på förväntningarna).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mcjagger
Inlägg: 21
Blev medlem: 2015-12-17

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Mcjagger »

Något som har varit fantastiskt positivt den senaste tiden är ju vårat boxplay !
Satan vad vi känns starka i den spelformen. Känslan är att vi ofta tar en tvåa i OT men är starka och reder ut det.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Skidlöparn »

Mcjagger skrev:Något som har varit fantastiskt positivt den senaste tiden är ju vårat boxplay !
Satan vad vi känns starka i den spelformen. Känslan är att vi ofta tar en tvåa i OT men är starka och reder ut det.
Ja, vi har väl 7 raka utan insläppt i bp nu?
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

Mcjagger skrev:Något som har varit fantastiskt positivt den senaste tiden är ju vårat boxplay !
Satan vad vi känns starka i den spelformen. Känslan är att vi ofta tar en tvåa i OT men är starka och reder ut det.
Det har övats väldigt mycket PP under hösten, det ironiska är att det främst verkar ha givit effekter på BP.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev: Tror inte vi kan ligga på samma nivå som efteruppehållet under resten av säsongen. Men att vi tar ca 1,5 poäng/match i snitt är rimligt. Då borde vi ligga på gränsen på att klara play-in Vi skulle då landa på 70 poäng. Förra året krävdes det 63 poäng för att hamna i play-in men jag tror det var ovanligt lite. Finns inga tidigare säsonger att jämföra med då det är första säsongen med 14 lag.
Jag tycker inte laget nått upp i den nivå man ser skymta igenom när saker och ting stämmer, kedjorna är fortfarande inte inkörda med varandra och enligt Calle är det ju först nu som träningen börjat ta effekt (man kan ha varit övertränade tidigare). Robban&Co kommer säkert fortsätta jobba på att förbättra det hela och vi har inte fått ut effekt av lirare som Ljungh, Ridderwall, Jeff mfl. Lossnar det ser jag absolut ingen omöjlighet i att vi ligger närmare 60% även om det du skriver känns rimligare (om man skall ha Djurgårdsnivå på förväntningarna).
Givetvis kan vi landa på högre snitt. Men rimligt att vinna varannan i snitt. Som ett mittenlag. Men det borde räcka för att ta sig till play-in. Play-in är min förhoppning iaf nu när vi gav de andra lagen så mycket handikapp.
Men Örebro och Karlskrona tycker jag verkligen vi ska komma före. Och då är vi i play-in. Sen kan allt hända!
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Davidssons uttagna till JVM men Bernhardt dissas. Får verkligen hoppas att Possler och Ikonen är tillbaka då.

Men Marcus är nog på gränsen att göra en Vejdemo kan jag tänka mig. Han har ett år till på sig dock.
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Varg »

mb81 skrev:Davidssons uttagna till JVM men Bernhardt dissas. Får verkligen hoppas att Possler och Ikonen är tillbaka då.

Men Marcus är nog på gränsen att göra en Vejdemo kan jag tänka mig. Han har ett år till på sig dock.
Ja jösses de är ju just nu de enda kreativa spelarna vi har.. Ser fram emot JVM men vem fan ska göra målen då i SHL?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Varg skrev:
mb81 skrev:Davidssons uttagna till JVM men Bernhardt dissas. Får verkligen hoppas att Possler och Ikonen är tillbaka då.

Men Marcus är nog på gränsen att göra en Vejdemo kan jag tänka mig. Han har ett år till på sig dock.
Ja jösses de är ju just nu de enda kreativa spelarna vi har.. Ser fram emot JVM men vem fan ska göra målen då i SHL?
Ahlen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Varg »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Varg skrev:
mb81 skrev:Davidssons uttagna till JVM men Bernhardt dissas. Får verkligen hoppas att Possler och Ikonen är tillbaka då.

Men Marcus är nog på gränsen att göra en Vejdemo kan jag tänka mig. Han har ett år till på sig dock.
Ja jösses de är ju just nu de enda kreativa spelarna vi har.. Ser fram emot JVM men vem fan ska göra målen då i SHL?
Ahlen.
Såklart.. Tänkte inte på det
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av MarcusDaze »

November månad är slut och där blev det 17 av 27 poäng. Det måste jag ändå säga att jag är sjukt nöjd med när man under uppehållet kollade in spelschemat.

December månad erbjuder 21 poäng och tar vi då 15 poäng är jag riktigt jävla nöjd. 10 poäng är en mer rimlig målsättning dock.

HV71 (B) - 0p
FBK (B) - 2p
VLH (B) - 1p
En trea, tre ettor eller en etta, en två och en nolla här är rimligt.

LIF (H) - 3p
VLH (H) - 2p
KHK (B) - 2p
FHC (H) - 0p
Här ska vi ta MINST 7 poäng.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Glory1 »

Enligt abris är Lucas Carlsson uttagen och han är inte med i den möjliga läckta truppen. Så vi får väl se vad gäller Bernhardt(och Davidssons)

Skriv svar