Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Varg »

EspenK skrev:Att Ikonen spelar mindre än Tambellini är en skämt. Lovar att han haft fler poäng vid det här laget om han fått samma istid.
Alltså jag tycker att det lilla jag sett av Ikonen så verkar han ha mer potential än många andra som verkar ha givna platser som t.ex Ridderwall. Olika spelare absolut, men han verkar ha en hel del kvalitéer som inte kommer att blomma ut med den minimala istid han får...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev:Resultaten går vår väg.

Ta chansen nu laget i nästa omgång!

KHK möter Frölunda. SKA vara 0 poäng.

Vi möter ett fortsatt skadedrabbat Rögle. SKA vara 3 poäng. Tabell efter 36 omgångar om allt går vår väg.
Malmö 54p
Färjestad 54p med en match mer
KHK 52p
LULEÅ 50p
DIF 49p
ÖREBRO 38p
LEKSAND 36p
RÖGLE 28 p

OM detta sker: DÅ har vi häng.
Verkligen. Nästan så man får nypa sig i armen. Att vi ett tag låg 7-8 p under kvalstrecket och nu vänt till detta läge är riktigt bra jobbat.

Skulle varit kul med en tabell från och med när det såg som jävligast ut och fram till idag. Vi måste ha tagit in rejält med poäng mot KHK som väl ledde serien då?

Jaja, nu lär väl Rögle ta alla poäng imorgon bara för att man börjat få lite av livsglädjen åter....
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av pulverapa »

Kanske lätt att säga nu, men jag ser betydligt mer potential i Linus Johansson än Ljungh. Som vi alla sett har Ljungh stagnerat lite och frågan är om han har det i sig, att kunna bli en förstecenter i SHL... Linus Johansson håller redan nu relativt hög klass. Skulle vilja se honom ihop med Brodin, Lundh eller Possler. Även Vejdemo går före just nu. Bättre Ljungh lirar i fjärde ihop med Hank och Ahlén.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Kanske lätt att säga nu, men jag ser betydligt mer potential i Linus Johansson än Ljungh. Som vi alla sett har Ljungh stagnerat lite och frågan är om han har det i sig, att kunna bli en förstecenter i SHL... Linus Johansson håller redan nu relativt hög klass. Skulle vilja se honom ihop med Brodin, Lundh eller Possler. Även Vejdemo går före just nu. Bättre Ljungh lirar i fjärde ihop med Hank och Ahlén.
Gillar Lundh med Hank/Ahlén. De är riktigt jobbiga tillsammans och många gånger blir det total pannkaka av motståndarnas spel när de är inne (åtminstone fram till våran blå).
Jag ser det som rent oflyt och kringkastande i kedjorna att 4e i den uppsättningen inte levererat fler poäng (och att Hank är som Ölve 08/09 och verkligen inte KAN få in puckuslingen).
Jag skulle vilja spika den kedjan fram till slutet på säsongen och låta dem rulla på för att se vad som händer, slänga in Hulta och/eller Högström ibland mitt i deras byten för att få lite ytterligare press så kanske man sen kan få in förstaformationen mot trötta motståndare i deras zon.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Puckey »

pulverapa skrev:Kanske lätt att säga nu, men jag ser betydligt mer potential i Linus Johansson än Ljungh. Som vi alla sett har Ljungh stagnerat lite och frågan är om han har det i sig, att kunna bli en förstecenter i SHL... Linus Johansson håller redan nu relativt hög klass. Skulle vilja se honom ihop med Brodin, Lundh eller Possler. Även Vejdemo går före just nu. Bättre Ljungh lirar i fjärde ihop med Hank och Ahlén.
Underskatta inte att han precis blivit farsa. Precis som andra människor lär han ha många sömnlösa nätter och ett allmänt skitstressigt år.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
pulverapa skrev:Kanske lätt att säga nu, men jag ser betydligt mer potential i Linus Johansson än Ljungh. Som vi alla sett har Ljungh stagnerat lite och frågan är om han har det i sig, att kunna bli en förstecenter i SHL... Linus Johansson håller redan nu relativt hög klass. Skulle vilja se honom ihop med Brodin, Lundh eller Possler. Även Vejdemo går före just nu. Bättre Ljungh lirar i fjärde ihop med Hank och Ahlén.
Gillar Lundh med Hank/Ahlén. De är riktigt jobbiga tillsammans och många gånger blir det total pannkaka av motståndarnas spel när de är inne (åtminstone fram till våran blå).
Jag ser det som rent oflyt och kringkastande i kedjorna att 4e i den uppsättningen inte levererat fler poäng (och att Hank är som Ölve 08/09 och verkligen inte KAN få in puckuslingen).
Jag skulle vilja spika den kedjan fram till slutet på säsongen och låta dem rulla på för att se vad som händer, slänga in Hulta och/eller Högström ibland mitt i deras byten för att få lite ytterligare press så kanske man sen kan få in förstaformationen mot trötta motståndare i deras zon.
Ljung gör ett grymt jävla jobb utan puck och det finns en anledning att har mycket istid, jag tror han även kommer växa ännu mer och bli en riktig bra SHL spelare. Han går före både Linus och Vejdemo. Däremot tycker jag Linus förtjänar bättre lekkamrater en Hank och Ahlén, varför inte låta Ikonen ta Hanks plats t ex?

Att sen sätta en av vår absolut bästa forwards, Lundh, med Hank och Ahlén tror jag ingen kompetent ledare skulle göra i nuläget. Hank är ju inte ens i närheten av Ölvestad, då är väl snarare Brodin mer lik. Hank ska upp på läktaren eller användas sporadiskt i bp eller annan dylik situation mer en så platsar han inte för.. Motståndarna har liksom ingen respekt för Hank och hans forechecking suger verkligen i nuläget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 16/17

Inlägg av DRC »

Benjamin L. Willard skrev:
Praetori skrev:
pulverapa skrev:Kanske lätt att säga nu, men jag ser betydligt mer potential i Linus Johansson än Ljungh. Som vi alla sett har Ljungh stagnerat lite och frågan är om han har det i sig, att kunna bli en förstecenter i SHL... Linus Johansson håller redan nu relativt hög klass. Skulle vilja se honom ihop med Brodin, Lundh eller Possler. Även Vejdemo går före just nu. Bättre Ljungh lirar i fjärde ihop med Hank och Ahlén.
Gillar Lundh med Hank/Ahlén. De är riktigt jobbiga tillsammans och många gånger blir det total pannkaka av motståndarnas spel när de är inne (åtminstone fram till våran blå).
Jag ser det som rent oflyt och kringkastande i kedjorna att 4e i den uppsättningen inte levererat fler poäng (och att Hank är som Ölve 08/09 och verkligen inte KAN få in puckuslingen).
Jag skulle vilja spika den kedjan fram till slutet på säsongen och låta dem rulla på för att se vad som händer, slänga in Hulta och/eller Högström ibland mitt i deras byten för att få lite ytterligare press så kanske man sen kan få in förstaformationen mot trötta motståndare i deras zon.
Ljung gör ett grymt jävla jobb utan puck och det finns en anledning att har mycket istid, jag tror han även kommer växa ännu mer och bli en riktig bra SHL spelare. Han går före både Linus och Vejdemo. Däremot tycker jag Linus förtjänar bättre lekkamrater en Hank och Ahlén, varför inte låta Ikonen ta Hanks plats t ex?

Att sen sätta en av vår absolut bästa forwards, Lundh, med Hank och Ahlén tror jag ingen kompetent ledare skulle göra i nuläget. Hank är ju inte ens i närheten av Ölvestad, då är väl snarare Brodin mer lik. Hank ska upp på läktaren eller användas sporadiskt i bp eller annan dylik situation mer en så platsar han inte för.. Motståndarna har liksom ingen respekt för Hank och hans forechecking suger verkligen i nuläget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Linus förtjänar mer. Att han inte går högre i hierarkin måste bero på att det är han som ensam gör fjärdekedjan och RO verkar inte vilja vara utan den... Även om jag tyckte att Hank var hygglig mot Leksand så kunde man kanske pimpa fjärde med Ridderwall istället som kompromiss.

Att Tamburinen får chans på chans medan Ikonen får tre minuter per match är en annan gåta.

Testa så här tex:

Lundh Anders Ikonen
Possler Ljungh Brodin
David1 Vejdemo David2
Ridderw Linus Ahlén
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Highwind »

Lira Ikonen och Brodin med Linus Johansson.

Sedan kör vi vidare med Jeff, Anderson och Lundh.

Ljungh, Riderwall och Possler som tredje och en fjärdelina med Vejdemo som center och de med bäst from av Ahlen, Hank och Davidssons.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av MarcusDaze »

Håller helt med om att Ikonen bör lira mer. Han är en av få som har ett riktigt bra spelsinne i laget.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Salas »

Djurgården har väl aldrig haft det särskilt enkelt på bortaplan såvitt jag kan minnas, men det finns ett undantag, och det är när matcherna spelas i Ängelholm. Vi har 9 (!) raka segrar efter ordinarie tid borta mot Rögle, en svit som måste vara den överlägset längsta av sitt slag mellan två lag i SHL. Vore så satans skönt om den sviten kunde förlängas imorgon.
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av jaccan »

Salas skrev:Djurgården har väl aldrig haft det särskilt enkelt på bortaplan såvitt jag kan minnas, men det finns ett undantag, och det är när matcherna spelas i Ängelholm. Vi har 9 (!) raka segrar efter ordinarie tid borta mot Rögle, en svit som måste vara den överlägset längsta av sitt slag mellan två lag i SHL. Vore så satans skönt om den sviten kunde förlängas imorgon.
En jinx i paritet med den "mawa" drog innan matchen mot HV!! :o

Mer speltid på Ikonen och på Tambellinis bekostnad tack, tror Ikonen sitter på en rejäl potential som bara väntar på att bli frisläppt om han bara fick lira lite
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mawa »

jaccan skrev:
Salas skrev:Djurgården har väl aldrig haft det särskilt enkelt på bortaplan såvitt jag kan minnas, men det finns ett undantag, och det är när matcherna spelas i Ängelholm. Vi har 9 (!) raka segrar efter ordinarie tid borta mot Rögle, en svit som måste vara den överlägset längsta av sitt slag mellan två lag i SHL. Vore så satans skönt om den sviten kunde förlängas imorgon.
En jinx i paritet med den "mawa" drog innan matchen mot HV!! :o

Mer speltid på Ikonen och på Tambellinis bekostnad tack, tror Ikonen sitter på en rejäl potential som bara väntar på att bli frisläppt om han bara fick lira lite
Haha jag som önskade att allt var glömt! :lol:

Men måste medge att när jag läste detta så kände jag en plikt om att informera att man ska ge fan i att skriva som jag gjorde!

Så aja baja Salas!
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av MarcusDaze »

Måste bara säga att jag tycker att Vejdemo har höjts något enormt nu på slutet. Full fart, skapar lägen och gör sällan misstag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Dusinator »

MarcusDaze skrev:Måste bara säga att jag tycker att Vejdemo har höjts något enormt nu på slutet. Full fart, skapar lägen och gör sällan misstag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt klart!! Enda problemet idag mot Rögle var att när han kom in i offensiv zon med riktigt bra fart och chans att skrina förbi sista backen fick han för sig att passa en iskall tambellini istället... men farten har han dragit upp avsevärt efter jul!!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av klintan85 »

DIF måste verkligen förbättra sin effektivitet. Man skulle ha avgjort den här matchen i första perioden så överlägsna som man va. Men ändå blev det spännande på slutet som mot Leksand.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar