SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av android »

gaspo skrev:När FAN ska DIF hitta tillbaka till det vi en gång va? Vi blir bara sämre o sämre för varje säsong. Jag var livrädd hela förra säsongen. Men denna kommer sluta i total katastrof. Dö jävla tråkigt med både fotbollen och hockeyn. Som tur e klarar vi oss i fotbollen. Men denna säsongen i hockeyn kommer vi åka ut. Man märkte det mot Malmö. Finns ingen glöd och inga riktiga målskyttar. Känns som att alla som lämnar DIF hockey o fotboll lyckas i andra lag. Va fan e problemet????
Din känsla är felaktig.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

gaspo skrev:När FAN ska DIF hitta tillbaka till det vi en gång va? Vi blir bara sämre o sämre för varje säsong. Jag var livrädd hela förra säsongen. Men denna kommer sluta i total katastrof. Dö jävla tråkigt med både fotbollen och hockeyn. Som tur e klarar vi oss i fotbollen. Men denna säsongen i hockeyn kommer vi åka ut. Man märkte det mot Malmö. Finns ingen glöd och inga riktiga målskyttar. Känns som att alla som lämnar DIF hockey o fotboll lyckas i andra lag. Va fan e problemet????
Vi har blivit bättre för varje säsong de senaste tre säsongerna.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Eriksson »

Ledningen i Djurgården måste ju vara korkade.

Fattar inte varför de inte kollar i det här forumet, här finns ju alla experter och lösningar när det går dåligt. Bara att läsa och sen är det SM-GULD nästa!
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av android »

Eriksson skrev:Ledningen i Djurgården måste ju vara korkade.

Fattar inte varför de inte kollar i det här forumet, här finns ju alla experter och lösningar när det går dåligt. Bara att läsa och sen är det SM-GULD nästa!
Så är det, Jocke.
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Folk borde ta det lite lugnt, tre matcher har vi spelat. Vi är långt ifrån det enda laget som har en dålig start, kolla på Frölunda och Linköping. Jag sitter lugnt i båten till i alla fall omgång 10, förhoppningsvis har vi åtminstone fått tillbaka några av de skadade innan dess också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2016-17

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:Folk borde ta det lite lugnt, tre matcher har vi spelat. Vi är långt ifrån det enda laget som har en dålig start, kolla på Frölunda och Linköping. Jag sitter lugnt i båten till i alla fall omgång 10, förhoppningsvis har vi åtminstone fått tillbaka några av de skadade innan dess också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
De är bakom oss i tabellen. Men de har inte spelat uselt första 3. Inte de matcher jag sett iaf.
Både Linköping och Frölunda har material till att gå hela vägen, det har inte vi. Det är en stor skillnad.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Folk borde ta det lite lugnt, tre matcher har vi spelat. Vi är långt ifrån det enda laget som har en dålig start, kolla på Frölunda och Linköping. Jag sitter lugnt i båten till i alla fall omgång 10, förhoppningsvis har vi åtminstone fått tillbaka några av de skadade innan dess också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
De är bakom oss i tabellen. Men de har inte spelat uselt första 3. Inte de matcher jag sett iaf.
Både Linköping och Frölunda har material till att gå hela vägen, det har inte vi. Det är en stor skillnad.
Du kommer säkert inte hålla med men jag tycker vi har gjort en riktigt usel period. Den andra mot Karlskrona igår. Det var dock det sämsta jag sett vad jag kan minnas DIF spela.
De andra perioderna är vi minst lika bra som våra motståndare. Dock väldigt ineffektiva. Sen märker man att spelet inte sitter än och det kan bli bättre.

Inte sett alla Frölundas och Linköpings matcher men Frölunda var sinnessjukt dåliga i första matchen mot Brynäs iaf och Linköping var klappusla mot Luleå i första och föll ihop helt mot Färjestad.

Sen om det hjälper att andra lag är dåliga vet jag inte.
Senast redigerad av mb81 den 2016-09-29 15:19:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2016-17

Inlägg av minalman »

Jag tror vi alla har WCH-filter på brillorna just nu, när vi bedömer uselhetsgraden på SHL-lagen. De är nog lika dåliga som vanligt allihop.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Henke_F »

mb81 skrev:
ciirree skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Folk borde ta det lite lugnt, tre matcher har vi spelat. Vi är långt ifrån det enda laget som har en dålig start, kolla på Frölunda och Linköping. Jag sitter lugnt i båten till i alla fall omgång 10, förhoppningsvis har vi åtminstone fått tillbaka några av de skadade innan dess också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
De är bakom oss i tabellen. Men de har inte spelat uselt första 3. Inte de matcher jag sett iaf.
Både Linköping och Frölunda har material till att gå hela vägen, det har inte vi. Det är en stor skillnad.
Du kommer säkert inte hålla med men jag tycker vi har gjort en riktigt usel period. Den andra mot Karlskrona igår. Det var dock det sämsta jag sett vad jag kan minnas DIF spela.
De andra perioderna är vi minst lika bra som våra motståndare. Dock väldigt ineffektiva. Sen märker man att spelet inte sitter än och det kan bli bättre.



Inte sett alla Frölundas och Linköpings matcher men Frölunda var sinnessjukt dåliga i första matchen mot Brynäs iaf och Linköping var klappusla mot Luleå i första och föll ihop helt mot Färjestad.

Sen om det hjälper att andra lag är dåliga vet jag inte.
Vi lirade ju rätt ok i 2-2 träningsmatchen borta mot Brynäs (..torsk i OT pga felaktigt tagen utvisning). Såg den på plats och den insatsen plus Lyx-krossen gjorde ju att förväntningarna på att ja kanske kunna kriga om en plats i övre mellanskicktet ökade.

Men som det sett ut nu sista matcherna så skall man nog bara vara glad om vi håller oss kvar.

Nu missade jag de två första perioderna igår. Men lirade vi ok i 1:a utan att få utdelning lika som i 3:e och gjorde en klappkass 2:a där vi tappar in 0-4?
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 2016-17

Inlägg av #10 »

Malmö leder mot kaffe borta med 4-0 efter 14 min, dom är nog rätt bra iaf.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL 2016-17

Inlägg av MarcusDaze »

#10 skrev:Malmö leder mot kaffe borta med 4-0 efter 14 min, dom är nog rätt bra iaf.
Dom har ju ett enormt flyt just nu. 0-4 speglar inte matchen i mitt tycke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 2016-17

Inlägg av #10 »

MarcusDaze skrev:
#10 skrev:Malmö leder mot kaffe borta med 4-0 efter 14 min, dom är nog rätt bra iaf.
Dom har ju ett enormt flyt just nu. 0-4 speglar inte matchen i mitt tycke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ska vara ärlig och säga att jag bara såg några minuter
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 2016-17

Inlägg av #10 »

Nu kör Luleås klack "klockan slår" vid mål...
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

#10 skrev:Nu kör Luleås klack "klockan slår" vid mål...
Björnens vrål?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

Vi får gratulera HV71 till årets mål i SHL.

:mrgreen:
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar