SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av förevigtdjurgården »

sensei skrev:Men man är ändå lite bitter.

Kändes som att vi hade ett framgångsrecept på gång där efter vinsten på Hovet, där riv, slit attityd och inte minst Sörensens fantastiska open ice fick fisk ur sitt matchfokus samtidigt som publik, lag och hela hockeysverige såg på med stort intresse. Jag kände att vi hade något på gång där.

Sen tappade vi lite av det, Sörensen var en mystisk blek kopia av sig själv trots att han friats från alla anklagelser och serien tog tyvärr den karaktären som medgav att fisk kunde få ut max av sitt individuella övertag.
Kändes likadant i tredje perioden idag och jag satt mer och väntade på 2-1 DIF än tvärtom.

Mantas var en mur och vi hade med nöd och näppe, näbbar och klor, och alla andra allmänt vedertagna floskler vridit oss ur Fiskgreppet - som en blixt från klar himmel trillar pucken in i fel kasse.

Det kändes verkligen som att vi fick slå ur underläge idag, och hade goda chanser att göra det på ett bra sätt, men icke.

Vilken tomhet man kommer uppleva när man inser att det är klart.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av Malto »

Gick just förbi laget som tog en gravöl i hotellbaren. Ser ju fan ut som en dagisklass, med några få undantag. Jaja, nya tag nästa år.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av Mash »

Guld.

När man tittar tillbaka på vad han har åstadkommit under de senaste åren så är det svårt att förstå att Säcken lämnar. Hur många lag är det egentligen som har studsat till Elitserien/SHL efter 2 år? Och med den uppsättningen vi hade första året efter uppflyttningen är det ett mirakel att det blev play-in.

I år blev det en 7e plats, med små marginaler till 6e platsen. Och de små marginalerna har förföljt oss hela säsongen, överallt. Positivt och negativt, så klart. Tråkigt att se Säcken lämna, tror han var kapabel till att förändra mycket med mer tid.

Särkijärvis järnkaminer!
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av Charles F »

Idag finns det bara en relevant fråga - Hur fan ska vi hylla Säcken?!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av Kall-El »

Sparkandet av Säcken kommer innebära ohyggliga krav både på DIFs ledning samt den nya tränaren.

Den nya tränaren kommer i alla fall jag att jämföra med det Säcken presterade och under de förutsättningarna han presterade. Kommer inte att bli lätt för den nya att lyckas.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1486
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av Ohddan »

Charles F skrev:Idag finns det bara en relevant fråga - Hur fan ska vi hylla Säcken?!
Masstart i hoppa säck runt Globen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:Sparkandet av Säcken kommer innebära ohyggliga krav både på DIFs ledning samt den nya tränaren.

Den nya tränaren kommer i alla fall jag att jämföra med det Säcken presterade och under de förutsättningarna han presterade. Kommer inte att bli lätt för den nya att lyckas.
Jag bara väntar på alla kommentarer, runt omgång 15 när vi förlorat några matcher, om hur vi ska sparka den nya och ta tillbaka Säcken.

F.ö skulle jag vilja berömma Frölundas fjärdelina. Ehn-Lasu-Rosseli.
Jag tycker det finns samma potential i Lundberg-Hage-Ahlèn. Men nu förlängde vi även med Hank vilket jag inte fattar riktigt.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Sparkandet av Säcken kommer innebära ohyggliga krav både på DIFs ledning samt den nya tränaren.

Den nya tränaren kommer i alla fall jag att jämföra med det Säcken presterade och under de förutsättningarna han presterade. Kommer inte att bli lätt för den nya att lyckas.
Japp. Den bästa centeruppställningen på bra länge. En av Europas bästa yttrar. Ytterliggare två på landslagsnivå. En back som varit med i landslaget och två som kanske borde varit det. Ett av seriens bästa målvaktspar. Sen två som jag har läst här inne är kulturbärare och viktigast för laget. Lägg på svenska juniormästarna och världsmästarna att kunna plocka upp spelare från vi skador.

Vi får se om nya tränaren får samma förutsättningar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:
Kall-El skrev:Sparkandet av Säcken kommer innebära ohyggliga krav både på DIFs ledning samt den nya tränaren.

Den nya tränaren kommer i alla fall jag att jämföra med det Säcken presterade och under de förutsättningarna han presterade. Kommer inte att bli lätt för den nya att lyckas.
Jag bara väntar på alla kommentarer, runt omgång 15 när vi förlorat några matcher, om hur vi ska sparka den nya och ta tillbaka Säcken.

F.ö skulle jag vilja berömma Frölundas fjärdelina. Ehn-Lasu-Rosseli.
Jag tycker det finns samma potential i Lundberg-Hage-Ahlèn. Men nu förlängde vi även med Hank vilket jag inte fattar riktigt.
Känns blä, med både Hank och Ahlén, mellanmjölk...eller inte ens det, utspädd lättmjölk.
Ingen av herrarna kan hantera klubba och puck samtidigt som dom åker skridskor, vilken måste ses som en liten brist i arbetsrollen ishockeyspelare.
Ingen av dom är heller tillräckligt grisiga elaka i det fysiska spelet.

Jämför med luleås äckelgrisar Hedman och Granström, dessa herrar avskyr man ju, men fan vad dom bidrar och levererar i jämna täta matcher, och dom är dessutom helt ok i klubba/ puckhantering.

Saknar tyngd i DIF, saknar griseriet, saknar elakheten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av Donkels »

Förhoppningsvis får vi en ny tränare som det första han gör ändrar uppspelsmodellen från backarna. Alla andra lag i SHL kan passa mitt i banan på det moderna sättet medan vi anammar det föråldrade sättet att dra pucken längs långsargen detta vore en lämplig första åtgärd och även om Säckens inte ska hyllas nog för vad han gjort så är det dags för en modernare tränare om vi på allvar ska utmana om guld på sikt
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av seppuko »

android skrev:
Kall-El skrev:Sparkandet av Säcken kommer innebära ohyggliga krav både på DIFs ledning samt den nya tränaren.

Den nya tränaren kommer i alla fall jag att jämföra med det Säcken presterade och under de förutsättningarna han presterade. Kommer inte att bli lätt för den nya att lyckas.
Japp. Den bästa centeruppställningen på bra länge. En av Europas bästa yttrar. Ytterliggare två på landslagsnivå. En back som varit med i landslaget och två som kanske borde varit det. Ett av seriens bästa målvaktspar. Sen två som jag har läst här inne är kulturbärare och viktigast för laget. Lägg på svenska juniormästarna och världsmästarna att kunna plocka upp spelare från vi skador.

Vi får se om nya tränaren får samma förutsättningar.
Detta inlägg bör sparas om Sillyn blir vek och vi ligger brunt till nästa säsong pga det :)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:
android skrev:
Kall-El skrev:Sparkandet av Säcken kommer innebära ohyggliga krav både på DIFs ledning samt den nya tränaren.

Den nya tränaren kommer i alla fall jag att jämföra med det Säcken presterade och under de förutsättningarna han presterade. Kommer inte att bli lätt för den nya att lyckas.
Japp. Den bästa centeruppställningen på bra länge. En av Europas bästa yttrar. Ytterliggare två på landslagsnivå. En back som varit med i landslaget och två som kanske borde varit det. Ett av seriens bästa målvaktspar. Sen två som jag har läst här inne är kulturbärare och viktigast för laget. Lägg på svenska juniormästarna och världsmästarna att kunna plocka upp spelare från vi skador.

Vi får se om nya tränaren får samma förutsättningar.
Detta inlägg bör sparas om Sillyn blir vek och vi ligger brunt till nästa säsong pga det :)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Vad gör det för skillnad? Jag har aldrig hört talas om att spelare stannar tack vare att vi haft en framgång. OK att vi kunde kanske kommit längre med den här truppen. Speciellt om nummer åtta inte sparkat in pucken i eget mål och vi sluppit åttondelarna.
Men nästa års trupp är sällan ett resultat av årets resultat. Det kommer inte hjälpa någon om vi ligger brunt till nästa år att klaga över att vi borde gått längre i år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev: Känns blä, med både Hank och Ahlén, mellanmjölk...eller inte ens det, utspädd lättmjölk.

Ingen av dom är heller tillräckligt grisiga elaka i det fysiska spelet.

Saknar tyngd i DIF, saknar griseriet, saknar elakheten
Jag är ganska övertygad om att detta är en ledarfråga. Potentialen finns med råge i t ex Ahlén, men som spelare så måste du också ha "mandat" från ledningen.

Jag har sett några "muckbyten" som Säcken har gjort, de är väldigt få under 200 matcher eller vad det nu är. Typ Karlskoga 2013 och mot luleå efter Fernholm. Så Säcken är nog inte så på när det gäller dessa bitar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av diftobbe89 »

minalman skrev:
Magnutz skrev:Användaren "KungRoger" är borttagen. Gå inte i svaromål när en sådan person dyker upp. Anmäl personen så städar vi bort den. Tack.
Saknar Bjurre ibland.
Ibland?

Shitkicker är saknad också.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 5: Frölunda - Djurgårdens IF. 24/3 2016.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Btw, fler som observerade Brodins ilska över Thores misslyckade flippmacka?
Kastade vattenflaskan. Och den blicken mot Thore....oj...
4 segrar kvar
Skriv svar