Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev: 2022-04-04 16:26:06 Lira första derbyt på tele2?
Faktiskt ingen dum idé.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Mattias_87 »

Jag skulle inte ha något emot en jippomatch på Tele2 för att sätta hockeyn på kartan i Stockholm. Men ska man göra det så måste det vara ytterst välplanerat och det måste bli fullsatt och man ska ge publiken vad dom vill ha.
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Per-Allan »

Mattias_87 skrev: 2022-04-04 19:05:01 Jag skulle inte ha något emot en jippomatch på Tele2 för att sätta hockeyn på kartan i Stockholm. Men ska man göra det så måste det vara ytterst välplanerat och det måste bli fullsatt och man ska ge publiken vad dom vill ha.
Bra förslag 5 DIF av 5 i betyg, match på T2 bengaler, rök, tifo och bra satta biljetpriser. Tänker på det efter att nu just kommit hem frå AS 2022 premiären.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Skidlöparn »

För att nåt sånt (Tele2-jippo) ska lyfta måste det komma från supportrarna. Kommer det från DIF är det att skjuta sig själva i foten. Aldrig att supporterföreningarna skulle vara hypeade på en så konstgjord tillställning.

Börja med att vinna tillbaka förtroendet hos personerna kring Sofia etc som idag bara brinner för fotbollen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev: 2022-04-06 20:21:01 För att nåt sånt (Tele2-jippo) ska lyfta måste det komma från supportrarna. Kommer det från DIF är det att skjuta sig själva i foten. Aldrig att supporterföreningarna skulle vara hypeade på en så konstgjord tillställning.

Börja med att vinna tillbaka förtroendet hos personerna kring Sofia etc som idag bara brinner för fotbollen.
Och hur skall supportergrupperna mellan DIF och AIK få till det menar du?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev: 2022-04-06 21:45:37
Skidlöparn skrev: 2022-04-06 20:21:01 För att nåt sånt (Tele2-jippo) ska lyfta måste det komma från supportrarna. Kommer det från DIF är det att skjuta sig själva i foten. Aldrig att supporterföreningarna skulle vara hypeade på en så konstgjord tillställning.

Börja med att vinna tillbaka förtroendet hos personerna kring Sofia etc som idag bara brinner för fotbollen.
Och hur skall supportergrupperna mellan DIF och AIK få till det menar du?
Menar att det måste vara förankrat hos supportrarna. Kör man på utan att lyssna blir det bara magplask. Det verkar vara där skon har klämt hos en del supportrar. Att deras känsla varit att styrelsen kört över dem och snarare tagit andra parters sida.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Per-Allan »

Skidlöparn skrev: 2022-04-07 12:10:44
Praetori skrev: 2022-04-06 21:45:37
Skidlöparn skrev: 2022-04-06 20:21:01 För att nåt sånt (Tele2-jippo) ska lyfta måste det komma från supportrarna. Kommer det från DIF är det att skjuta sig själva i foten. Aldrig att supporterföreningarna skulle vara hypeade på en så konstgjord tillställning.

Börja med att vinna tillbaka förtroendet hos personerna kring Sofia etc som idag bara brinner för fotbollen.
Och hur skall supportergrupperna mellan DIF och AIK få till det menar du?
Menar att det måste vara förankrat hos supportrarna. Kör man på utan att lyssna blir det bara magplask. Det verkar vara där skon har klämt hos en del supportrar. Att deras känsla varit att styrelsen kört över dem och snarare tagit andra parters sida.
Skulle kunna fungera nu eftersom den mest omtalade i styrelsen avgått.
Men dialog med JK och andra fraktioner är A-O.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Per-Allan »

Vem blir först med att skapa tråden "Vad krävs för att vi ska nå 10 000 åskådare på en hel säsong?"

Om inget händer och styrelsen får fortsätta dödsdansen med DIF så misstänker jag att den tråden dyker upp till säsongen 2028/29
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av crike »

Jag kan lova att vi underlättar inte att nå målsättningen 10 000 åskådare genom att ha en familjedag en fredag, med autografskrivning EFTER matchen som börjar kl 19.

Inte många barnfamiljer som känner att det är ett legitimt incitament att åka till Hovet för möjligheten att plocka autografer vid 22:00.
Lycka till med att få Klasen att hänga kvar på Hovet lite extra en fredagskväll :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Mattias_87 »

Per-Allan skrev: 2023-10-31 22:53:58 Vem blir först med att skapa tråden "Vad krävs för att vi ska nå 10 000 åskådare på en hel säsong?"

Om inget händer och styrelsen får fortsätta dödsdansen med DIF så misstänker jag att den tråden dyker upp till säsongen 2028/29
Lägg ner dessa inlägg.
crike skrev: 2023-11-01 14:58:20 Jag kan lova att vi underlättar inte att nå målsättningen 10 000 åskådare genom att ha en familjedag en fredag, med autografskrivning EFTER matchen som börjar kl 19.

Inte många barnfamiljer som känner att det är ett legitimt incitament att åka till Hovet för möjligheten att plocka autografer vid 22:00.
Lycka till med att få Klasen att hänga kvar på Hovet lite extra en fredagskväll :lol:
Problemet är ju att vi inte har några tidiga helgmatcher som passar bra för barnfamiljer. Det är ju vardagar 19:00 eller lördagar 18:00.

Hockeyallsvenskan är döden även för att locka den framtida publiken.
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Per-Allan »

Mattias_87 skrev: 2023-11-01 15:29:27
Per-Allan skrev: 2023-10-31 22:53:58 Vem blir först med att skapa tråden "Vad krävs för att vi ska nå 10 000 åskådare på en hel säsong?"

Om inget händer och styrelsen får fortsätta dödsdansen med DIF så misstänker jag att den tråden dyker upp till säsongen 2028/29
Lägg ner dessa inlägg.
crike skrev: 2023-11-01 14:58:20 Jag kan lova att vi underlättar inte att nå målsättningen 10 000 åskådare genom att ha en familjedag en fredag, med autografskrivning EFTER matchen som börjar kl 19.

Inte många barnfamiljer som känner att det är ett legitimt incitament att åka till Hovet för möjligheten att plocka autografer vid 22:00.
Lycka till med att få Klasen att hänga kvar på Hovet lite extra en fredagskväll :lol:
Problemet är ju att vi inte har några tidiga helgmatcher som passar bra för barnfamiljer. Det är ju vardagar 19:00 eller lördagar 18:00.

Hockeyallsvenskan är döden även för att locka den framtida publiken.
Men hur blir det om vi hamnar i hockeyettan.
Vilka är speldagarna i den serien, får man välja själv eller startar alla matcher redan 18.00?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

De krävs att det spelas djurgårdshockey.

4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-11-13 23:05:41 De krävs att det spelas djurgårdshockey.

Oj vad hatat det där hade blivit idag... Folk hade gått i falsett av ilska! "Sluta riskera utvisningar", eller min favorit signerat podd-mentalitet: "korkat att sätta sig i situationer där man behöver tackla", och "spelare som tacklar mycket har statistiskt i regel pucken i mindre utsträckning, vilket är dåligt" lol:

Man saknar hockeyn som spelades där innan 2013 typ. En helt annan sport idag. Många som inte ens ser skillnaden och liksom långsamt hjärntvättats in i den här nya "hockeyn" och tagit den till sig. Själv känner jag mig rånad.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av BigJ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-11-13 23:05:41 De krävs att det spelas djurgårdshockey.

Underbart att se riktig hockey, väldigt saknad och du har ju helt rätt i att riktig hockey drar publik.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2023-11-14 06:59:50
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-11-13 23:05:41 De krävs att det spelas djurgårdshockey.

Oj vad hatat det där hade blivit idag... Folk hade gått i falsett av ilska! "Sluta riskera utvisningar", eller min favorit signerat podd-mentalitet: "korkat att sätta sig i situationer där man behöver tackla", och "spelare som tacklar mycket har statistiskt i regel pucken i mindre utsträckning, vilket är dåligt" lol:

Man saknar hockeyn som spelades där innan 2013 typ. En helt annan sport idag. Många som inte ens ser skillnaden och liksom långsamt hjärntvättats in i den här nya "hockeyn" och tagit den till sig. Själv känner jag mig rånad.
Många av dagens spelare hade fått sluta efter en halv säsong om det tacklats sådär. De är alldeles för dåliga på att dels skydda sig, men dessutom sätter de sig i naiva och idiotiska situationer. Lär bara bli värre med tiden och snart är de rejäla tacklingarna ett minne blott.

Sedan ska jag väl erkänna att några av tacklingarna på den där videon är tveksamma. :D
4 segrar kvar
Skriv svar