Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-11-14 12:03:44
Manijock skrev: 2023-11-14 06:59:50
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-11-13 23:05:41 De krävs att det spelas djurgårdshockey.

Oj vad hatat det där hade blivit idag... Folk hade gått i falsett av ilska! "Sluta riskera utvisningar", eller min favorit signerat podd-mentalitet: "korkat att sätta sig i situationer där man behöver tackla", och "spelare som tacklar mycket har statistiskt i regel pucken i mindre utsträckning, vilket är dåligt" lol:

Man saknar hockeyn som spelades där innan 2013 typ. En helt annan sport idag. Många som inte ens ser skillnaden och liksom långsamt hjärntvättats in i den här nya "hockeyn" och tagit den till sig. Själv känner jag mig rånad.
Många av dagens spelare hade fått sluta efter en halv säsong om det tacklats sådär. De är alldeles för dåliga på att dels skydda sig, men dessutom sätter de sig i naiva och idiotiska situationer. Lär bara bli värre med tiden och snart är de rejäla tacklingarna ett minne blott.

Sedan ska jag väl erkänna att några av tacklingarna på den där videon är tveksamma. :D
Är ju framförallt ett jävla drev mot de stackarna som proppar. Ibland blir det lite snett, precis som du är inne på ofta pga den tacklade, som sätter sig i en dum situation. Ändå är det alltid den tacklar som blir hängd. "Han kan ju välja att svänga av", "dålig respekt att tackla" osv.... Helt vansinnigt resonemang om man är intresserad av att bevara sporten.

Parodiskt när en sån som Sanny Lindström står högst på dessa barrikader. Då han i stort sett blev någon överhuvudtaget inom sporten pga att man fick tacklas, och att det på den tiden till och med hyllades och sågs som en viktig ingrediens.
Skriv svar