SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av captcash »

Mattias_87 skrev:Vi vinner på Hovet.
Då slutar matchserien 4-3 till fiskarna... Dax att ta en vinst borta nu.. torsk i nästa match så är det def. game over.

Nepp, jag är inte hoppfull mot äckel-Råger och hans gnällkompani.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Okey match. Tycker vi står upp bra. Emellanåt blir klasskillnaden tydlig och den lär väl ta ut sin rätt vad det lider.
Idag gör laget en del misstag, men Frölunda sätter oss hela tiden på prov. Förr eller senare begås en blunder.

Det som stör är att vi inte riktigt får allt/alla att kugga i helt och hållet.

Ljungh har det svårare att hävda sig numera, saknar slutspelsrutin?
Sören, det kommer smälla i NHL också, måste våga ta och inte bara ge.
Sallinen, den största gåtan, vad har hänt???
Tellan, riktigt bra men idag släpper han en avgörande puck, tyvärr. En helgjuten insats så här långt i slutspelet. Räcker inte för att få ett lag att skrälla.

Men i stort är jag nöjd. Hultström är överraskande bra och klarar slutspelshockey galant, Holm likaså. Thore, Brodin, Ahlén, Alvarez, Hank är härliga att se, inte minst i det fysiska spelet.
Trodde Frölunda skulle ta detta med 4-1 i matcher, men som laget presterar tror jag vi förlänger detta minst en match ytterligare.

Säcken har fått ihop det bra med detta lag. Ännu en gång får han ut mycket av resurserna.
4 segrar kvar
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vi gör en bra match där vi fallerar på individuella misstag och en oförmåga att konvertera de halvchanser vi har till mål.

Frölunda tar allt de får och gör mål på åtminstone 75% av deras chans-chanser medan vi har hemult svårt att ta oss in framför kassen och irritera.

Solklart att mönsterförbrytaren tillika mongot Crabb bara hade i uppgift att smälla på oss - roligt att grinrogge spelar sådan ishockey för hans killar och gnäller på alla andra som gör likadant. Jävla dubbelmoral, men så är han ju en riktig gris också.

Verkar som att the name of the game inom hockeysvängen numera är att anmäla allt tills motståndarna inte längre spelar fysiskt, först då kan man vinna på att själva spela fysiskt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Magnutz »

Tycker som sportchef Jocke E. Roger är en fadäs som grinar i media om domarinsatser. Säcken är ett enormt föredöme gällande detta. Och gällande mycket annat.

Sören kändes inte igen efter förra matchen och om anmälningen stal hans fokus, punkterade hans bubbla vet jag inte MEN jag skulle tro att det påverkar.

Tisdag. Lapp på luckan. Visa folk att blåa ränder, de går aldrig ur!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av skinza »

Det var alltså 5009 på matchen. 5009.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Magnutz »

skinza skrev:Det var alltså 5009 på matchen. 5009.
nära på 2500 tomma stolar. Läste att de hade höga biljettpriser. 300kr för ståplats. Galet. Deras ekonomi-person verkar lite crazy. 2500x0 = 0. 2500x150 = 375 000. They are mad!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:
skinza skrev:Det var alltså 5009 på matchen. 5009.
nära på 2500 tomma stolar. Läste att de hade höga biljettpriser. 300kr för ståplats. Galet. Deras ekonomi-person verkar lite crazy. 2500x0 = 0. 2500x150 = 375 000. They are mad!
Hallen tar bara 5600 nu har jag hört
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Malto »

Såg bara första. Såg bra ut. Är så tight att man inte får göra för många misstag om man inte har flyt. Ska bli kul på tisdag.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Mash »

Vill minnas en kvalserie där jumbon efter 5 omgångar hette Djurgårdens IF. Tio dagar senare stormades Hovets is av järnkaminer, för järnkaminer, och återkomsten i SHL var ett faktum.

Detta var en riktig skitmatch, precis som mot Sorkarna första matchen i kvalserien. Eller som mot khk i samtliga matcher. Frölunda är ingenting, ingenting. Individuella misstag ger Frölunda matchen, utan dessa hade förlängningen pågått än.

Slut upp i kurvan, reta gallfeber på publikvärdarna genom att fylla hela trappan och alla rader, samt få Roger och cmore att inse att bästa hockeypubliken är i Stockholm, och järnkaminer.

UR SPÅR BÖNDER
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Staten »

Matcherna på Hovet är våra. Vi behöver bara EN bortaseger. Knyt ihop Säcken nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av -daniel- »

Otroligt imponerad av att vi ändå får så pass bra stopp på Frölunda som vi bevisligen fått hittills, den här matchen avgörs enkom på misstag (som förvisso Hovet-matchen också gjorde). Jag tror vi fortfarande har en chans att skrälla i den här serien.
Bild
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Mash »

Saknar feeling?

Alla luktar fisk i Göteborg!
jompax
Inlägg: 2
Blev medlem: 2016-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av jompax »

Hej! Är det någon som har en biljett över som jag kan köpa? /Jonne
Skriv svar