SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 2016

Inlägg av Frasse »

Full fart framåt!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Mattias_87 »

Jag förväntar mig en vinst här. Att åka ut i åttondelsfinal skulle inte vara godkänt faktiskt. En sjundeplats ska ge en kvartsfinalplats och jag tror att vi tar den så länge inte laget kollapsar mentalt.

Sedan förväntar jag mig att ligans bästa domarpar dömer denna match, vilka dom nu är. För vi är de enda som spelar på måndag.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Lidingö DIF »

Så. Jävla. Där.

Som alltid förvisso.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
TheRegime
Inlägg: 238
Blev medlem: 2015-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av TheRegime »

Jag hatar allt och alla Brynäs domare experter FUCK YOU nu jävlar

Skickat från min E6653 via Tapatalk
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av #10 »

Utökad klack imorn, biljetterna går åt i en rasande takt, köööööp nu!
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Donkels »

Jag hatar alla och allt från Gävle nu är det krig!!!
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av skinza »

Biljetterna är snart slut! KÖP NU!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Doyle »

Finns bara kross som gäller i morgon. Vill höra "Bulan" stå efter matchen o klaga på allt som kan klagas på. Domare, funktionärer, disciplinnämnd, publik, ljus, målburar, is och klockan på jumbotronen o självklart att Thore inte stängdes av.. Tror Brynäs har väckt Thoresens vrede o revanschlust så till den milda grad att han ensam kör över o krossar brynäs. Har en god feeling för i morgon. Beundrar oxå "Säcken" som var behärskad o myanserad i sin uppfattning om matchen. Han är jäkligt cool vår "Säck" fast han säkert kokade inombords :twisted:
Full fart framåt DIF. Får se om vi når upp till trycket som var vid aik matchen med bara Djurgårdare på Hovet i kvalserien. Längtar redan till match må måndagen rulla på fort :D
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ska bli kul att stå mitt i mumlets högkvarter och höra någon trött tomte mumla något om att någon underpresterar, någon annan inte kan föra puck och att en tredje behöver lämna klubben.

Mitt bland alla frågetecken och tomtar är det som en gång var Vi. En relik av en galen stämning.

Saneddddddie gör fem mål på en fladdrig Tellmalis
Vila i Frid, DIF Hockey.
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Riktnr08 »

Vi som sitter på sittplats imorgon har en viktig uppgift, sjung utav bara helvete! Sjunger du vågar dom brevid och bakom! Ut med asen!
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av #10 »

Riktnr08 skrev:Vi som sitter på sittplats imorgon har en viktig uppgift, sjung utav bara helvete! Sjunger du vågar dom brevid och bakom! Ut med asen!
+++
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Mash »

Dags att vissa hela Sverige vad vi är kapabla till på läktaren, återigen. Det var ett tag sen Hovet kokade på riktigt, att man stod o svettades o att isen inte kunde frysa ordentligt. Så ska det vara imorgon! Varje närkamp ska det skrikas, varje Brynäsutvisning ska påpekas och varje Djurgårdsprestation ska applåderas o ljudvolymen ska krossa alla möjliga ljudvallar. Imorgon gäller det, allt eller inget.

Ur spår bönder - Vi é DIF!
Manijock
Inlägg: 7831
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Manijock »

Förväntar mig dessutom en riktig jävla saftig buropsvägg så fort systrarna Westerholm ens närmar sig arenan. De kan stanna kvar och olja kulorna på varandra i duschen.

Kan man förvänta sig två raka uppgjorda matcher från domarkåren, eller är det för uppenbart? DIF mot rubbet, har aldrig varit så aktuellt som nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Se till att vinn bara, oavsett domarnas nivå, vi ska inte vara beroende av det.
(Annars förtar det en del av den positiva känsla jag har av säsongen 2015/2016)

Att åka ut mot den skadeskjutna kråkan Brynäs är långt ifrån ok, nu har vi förvisso redan gett dom tillräckligt med självförtroenden för att faktiskt slå ut oss.
Vi har släppt in 9 mål på två matcher mot laget som knappt hittade mål under de sista 10 avslutande omgångarna av serien, en bedrift i sig faktiskt.
När vi dessutom gick fram till 3-0 och 4-1 i match 1 fick man ju för sig att det var klart, tror DIF också råkade fastna i den känslan .....nån minut för mycket.

Är lite rädd för att Westerholms-kräket får rätt, att DIF blir rädda att förlora, trycket ligger på oss, alla hade räknat ut Brynolf inför mötet med detta "livsfarliga" DIF..."som nog ingen" vill möta.

Så, släpp sargen och kör imorgon, säsongen kan vara över, finns ingen tid för tveksamheter nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Salas »

Fan va kul att Hovet säljs ut på i princip 24 timmar. Kommer bidra till en massiv hype inför morgondagen. Jag är fruktansvärt taggad redan nu.
Stämningen var bra senast med 6270, och med 8094 imorgon kommer säsongens drag att skapas (om inte matchen blir en total katastrof).

Oavsett om vi vinner eller inte, så får säsongen ett värdigt avslut med ett slutsålt Hovet. Det glädjer mig.
Låst