SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 2016

Inlägg av SirDIFalot »

Match 2
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Vikas »

Hur sega kommer spelarna vara i den här matchen, tro?
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Mash »



Även succélaget 09/10 tappade matcher, och vände.

Grymt kul att bortastå är slutsålt, C1 är den närmaste sektionen och än finns det biljetter kvar - Invadera Gävle!

Jag blir kvar i Stockholm med örsnäcka på jobbet, annars hade jag varit i Gävle. Hoppas på kvartsfinal så det blir en riktig invasion till Scandinavium!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Mattias_87 »

Tror att vi har fördel denna match både mentalt och fysiskt. Våra spelare kunde ju ändå gå och lägga sig hemma medans Brynäs var tvungna att ta in på hotell alt komma hem väldigt sent och ingen bra rytm.

Jag tror vi grejar det.
Avskaffa tre mot tre.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av BigJ »

Känslan är ändå att vi är nära något som kan bli riktigt bra. Första perioden igår var lysande och jag tycker vi gjorde brynäs dåliga. Andra mycket positiva saker är våra riktiga sorgebarn, PP + BP. Box play har verkligen förbättrats under senaste matcherna och de två sista även PP. En intressant detalj igår var att det var spelarna själva som pratade ihop sig inför PP i förlängningen och inte Håkansson.

Kan man lösa problemet som uppstod i andra och tredje där vi inte längre är lika aggresiva i forecheck och backcheck så brynäs kunde etablera spelet i vår zon, i första hade de knappt en enda möjlighet till detta utan vi bröt oftast redan i deras uppspelsfas, fortsätt så hela matchen!

Sedan är det många som klagar på våra finska vänner och visst har de varit ganska anonyma stundtals men jag tycker ändå att bägge tog ett kliv framåt igår, hoppas de fortsätter i den riktningen, vi kommer att behöva dem.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:Tror att vi har fördel denna match både mentalt och fysiskt. Våra spelare kunde ju ändå gå och lägga sig hemma medans Brynäs var tvungna att ta in på hotell alt komma hem väldigt sent och ingen bra rytm.

Jag tror vi grejar det.
Bara det inte blir total rokad i laget om Ljung är tillbaka. Jag menar inte att jag inte vill ha tillbaka Ljung men hoppas Sören inte tas bort ifrån Anderson-Thoresen kedjan.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Henke_F »

BigJ skrev:Känslan är ändå att vi är nära något som kan bli riktigt bra. Första perioden igår var lysande och jag tycker vi gjorde brynäs dåliga. Andra mycket positiva saker är våra riktiga sorgebarn, PP + BP. Box play har verkligen förbättrats under senaste matcherna och de två sista även PP. En intressant detalj igår var att det var spelarna själva som pratade ihop sig inför PP i förlängningen och inte Håkansson.

Kan man lösa problemet som uppstod i andra och tredje där vi inte längre är lika aggresiva i forecheck och backcheck så brynäs kunde etablera spelet i vår zon, i första hade de knappt en enda möjlighet till detta utan vi bröt oftast redan i deras uppspelsfas, fortsätt så hela matchen!


Sedan är det många som klagar på våra finska vänner och visst har de varit ganska anonyma stundtals men jag tycker ändå att bägge tog ett kliv framåt igår, hoppas de fortsätter i den riktningen, vi kommer att behöva dem.

Jag tror nog Brynäs skärpte upp sitt eget spel rejält efter första perioden, även om vi spelade bra och gjorde dom lite dåliga så hittade dom ju ett sätt att lösa det så fort vi lade oss på mer försvar av ledning. Man tycker att vår ledning borde märkt vid det här laget att vi inte klarar att spela på resultat och bara dra oss på defensiven. Är ju inte första gången det händer.

Vi var väl även hyfsat fysiska i 1:a perioden med och fullföljde tacklingar i närkamper, vilka annars man svängde bort ifrån även fast det hade varit "lagligt" att sätta en tackling på puckförare som gjort sig av med pucken innan den kommit till nästa spelare. I slutspel skall det smälla/tryckas upp i sargen i varje sådan situation. ;)

Tidigare så tyckte jag att vi skulle signa upp Mikko, men tycker han nog har lite kvar att bevisa. Kanske en liten uppryckning senaste matchen på våra finnar, får hoppas det forsätter på det spåret.


Får hoppas man inte lägger märke till dom där svart/vita ute på isen också. Skulle vara trevligt om även dom kan vara bra en hel match med både utvisningar och icing-blås.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av android »

Om Ljungh är tillbaka ser jag gärna något i stil med:

Sörensen - Anderson - Thoresen
Alvarez - Ljungh - Brodin
Lehtonen - Sallinen - Vejdemo
Lundberg - Hank - Davidsson/Ahlen

Vi matchade våra spelare klart mycket hårdare än brynäs sist.

DIF topp 6 istid
Patrick Thoresen 37:15
Hultström 35:21
Anderson 34:14
Högström 33:56
Sallinen 32:04
Sörensen 31:16

Brynäs topp-6
Zanetti 37:38
Salmela 31:39
Kilström 29:48
Sundqvist 29:45
Nörstebö 28:47
Lucas Carlsson 28:38

BIF hade ingen forward över 28:28. DIF hade fyra.

Hoppas på att våran målvakt ikväll har en riktigt bra afton och BIFs en sämre så att vi kan stänga den här matchserien. Tror att laget hade mått bra av ett par dagars återhämtning inför Frölunda.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av mb81 »

android skrev:Om Ljungh är tillbaka ser jag gärna något i stil med:

Sörensen - Anderson - Thoresen
Alvarez - Ljungh - Brodin
Lehtonen - Sallinen - Vejdemo
Lundberg - Hank - Davidsson/Ahlen

Vi matchade våra spelare klart mycket hårdare än brynäs sist.

DIF topp 6 istid
Patrick Thoresen 37:15
Hultström 35:21
Anderson 34:14
Högström 33:56
Sallinen 32:04
Sörensen 31:16

Brynäs topp-6
Zanetti 37:38
Salmela 31:39
Kilström 29:48
Sundqvist 29:45
Nörstebö 28:47
Lucas Carlsson 28:38

BIF hade ingen forward över 28:28. DIF hade fyra.

Hoppas på att våran målvakt ikväll har en riktigt bra afton och BIFs en sämre så att vi kan stänga den här matchserien. Tror att laget hade mått bra av ett par dagars återhämtning inför Frölunda.
Äh det ska våra ledande spelare klara med vila en dag.
Tycker kedjan Lundberg-Vejdemo-Brodin funkar bra men svårt att ha kvar den kanske. Isf måste ju nån av Sallinen och Ljungh(om han är tillbaka) gå ner som fjärdecenter.

Btw är Lundin tillbaka nu? Kan vara bra att ha som avlastning som extraforward.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av android »

Davidsson spelar med J20 nu så jag gissar att ljungh är tillbaka. Kanske är gammal info.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Rocky3000 »

Mot SM-Guld!
Bild
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av captcash »

Det slutar 2-0 i en trist tillställning, vi kämpar men kommer ingenstans alls efter att Brynolf gör 1-0 i början av matchen, sen är det bara transportsträcka tills vi tar ut målisen och de får hänga i öppen kasse.

/depp
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Mattias_87 »

Mantas står i mål. Ljungh är tillbaka och Norell fattas.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2016-03-12 15:40:49, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Rojk »

android skrev:Davidsson spelar med J20 nu så jag gissar att ljungh är tillbaka. Kanske är gammal info.
Kondis nog för att dubbla!
It's easier to be an asshole to words than to people
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Henke_F »

Blir en tuff match men Hank gör Hattrick i sista perioden och räddar kvällen.
Kom ihåg vart ni läste det först. ;)



Grattis på 125års dagen till allihopa med förresten.
Skriv svar