SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av minalman »

BigJ skrev: Tråkigt, du brukar skriva vettigt.
Tellan låg som jag sade på andra plats totalt inför denna match på 92,38%, ettan i hela serien på 92,41%, vad har det att göra med historia?
Att man måste se på dagsformen. Inte på historien. Oavsett om Tellan varit strålande senaste matcherna ska han ha kritik i kväll. Att han nyligen spelade på topp är inget försvar. "Snälla konstapeln. Jag körde trettio utanför förra dagiset". Tjena.
Senast redigerad av minalman den 2016-02-06 18:27:12, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av MarcusDaze »

minalman skrev:
BigJ skrev:
minalman skrev:
BigJ skrev:
ciirree skrev: I de flesta? Vilka då?
Mantas tog över som förstemålvakt men när han sen spelade sämre så kom Tellan in och gjorde några få bra matcher.
Efter det har båda varit lika skakiga. Väldigt lätta puckar har de släppt senaste matcherna.
Tellan låg inför den här matchen på andra plats, 3 hundradels % efter 1:an...
Han har haft en dålig match tidigare, mot örebro, annars riktigt stabil.
Jävla massa skitsnack om Tellan, var stolt över att vi har en äkta Djurgårdare som är en av de bästa och en kronprins som kommer att ta över förr eller senare,
Lasse Björn är också en legend. Ska han stå nästa match?
Tråkigt, du brukar skriva vettigt.
Tellan låg som jag sade på andra plats totalt inför denna match på 92,38%, ettan i hela serien på 92,41%, vad har det att göra med historia?
Att man måste se på dagsformen. Inte på historien. Oavsett om Tellan varit strålande senaste matcherna ska han ha kritik i kväll. Att han nyligen spelade på topp är inget försvar. "Snälla konstapeln. Jag körde trettio utanför förra dagiset". Tjena.
Absolut ska Tellan ha kritik ikväll men än är det inte dags för pension som vissa här inne påstår.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En rolig match, bra tempo, HV spelar verkligen hockey på bortais, det är beundransvärt.

Tyvärr tappar vi återigen poäng efter eget slarv.
I ett slutspel kommer sånt straffa oss hårt, en bländande frejdig och högoktanig offensiv kommer knappast täcka upp för sånt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av #10 »

Bra match, vi skulle haft 3p men bjöd på 2 mål, då går det så här, nåja, 2 p mot hiv är bra, nu hård träning under uppehållet så kommer vi tillbaka starka.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av minalman »

MarcusDaze skrev: Absolut ska Tellan ha kritik ikväll men än är det inte dags för pension som vissa här inne påstår.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Men så förlorade vi inte heller!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av BigJ »

Håller med om kritik ikväll men du Minimalman skrev att han skulle pensioneras.
Tyvärr har Mantas släppt in 4-5 mål under många matcher på sistone så Tellan är för tillfället bättre, trots dagens debacle. Konstigt att det alltid ska gnällas på Tellan men aldrig på Mantas, jag förstår bara inte det. (om det nu ska gnällas över huvudtaget)
Senast redigerad av BigJ den 2016-02-06 18:33:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av kotten »

Lägg ner det idiotiska snacket om att Tellan skulle behöva pensioneras. Han gjorde en dålig match, fine, alla kan ha en dålig dag. Han ligger förfan i toppen i målvaktsligan, och då spelar han ändå i ett mittenlag.
Senast redigerad av kotten den 2016-02-06 18:33:03, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av SirDIFalot »

Trist att några individuella misstag kostade oss en poäng idag. Annars tycker jag vi gör en väldigt bra match efter vår förmåga.
Expert.
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av Blueberry hill »

Underhållande match, DIF gör det bra offensivt men sådär defensivt ibland, känns lite surt nu, visst skulle vi haft 3 pinnar…Tellan är bra men skulle haft HV:s tredje balja
Forza DIF
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av BigJ »

Ser just nu att Tellan är i abslout topp av samtliga målvakter trots dagens missar.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av ken1968 »

Dif gör återigen en riktigt bra match framförallt i dom 2 första perioderna. Håller med om att Tellan inte gjorde sin bästa match, men är ändå positiv till att spelet ser riktigt bra ut stundtals.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av minalman »

Vill bara understryka ("for the record") att jag skrev att Tellan ska pensioneras om vi förlorar.
Nu gjorde vi ju inte det, tack vare honom. Så jag klarar mig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av Praetori »

Tycker vi gör en godkänd match mot ett jävulskt starkt HV. Tråkigt med missarna men det är både framåt och bakåt. Forwards hade chans att stänga matchen bättre och individuellt slarv i försvaret och ett par tveksamma ingripanden av Tellan gör att det inte blir full pott.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av daaviid »

Underhållande match att titta på, trots några gråa hår efter misstag som bjöd på två mål. Första målet, HV's andra mål i matchen, som många klandrar Tellan för kunde både Sallinen och Högström agerat bättre på. Sallinen lät motståndaren ta pucken och vad Högström gjorde har jag ingen aning om. Mesigt agerande helt enkelt.
Det tredje målet kunde Tellan absolut ha gjort det mycket bättre på, där får han en liten känga. Men även där var det helt otroligt hur situationen ens kunde uppstå. HV har en avvaktande offside och får inte röra pucken, ändå lyckas utespelarna klanta till det och låsa sig fast i egen zon, dessutom tappa puck på egen blå linje och friläget är ett faktum. Även vid detta mål är det fler än Tellqvist som får agera syndabock. Fattar inte hur detta forumet använder sina hjärnceller ibland. Tellan toksågas varje gång något enkelt mål trillar in, men Mantas nämns det inte ett dyft om ifall han gör liknande misstag. Skärpning för fan.

Förstakedjan var fantastisk som vanligt, och denna match skulle avgjorts tidigare. Ineffektiviteten kommer straffa oss rejält i ett playin/slutspel. Men det är en fröjd att se vartenda byte med den kedjan på isen nu för tiden. Thore är lätt bäst i hela SHL.

Nu hejar jag på Örebro.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 42: Djurgårdens IF - HV71 6/2 2016

Inlägg av S. Skuggan »

När Säcken kom talades det om defensiv hockey från vissa håll, tycker mig se raka motsatsen. Kan kanske komplettera offensiven med det defensiva. Å då blir det tätare bakåt så att slarvningarna minskar
Skriv svar