Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

android skrev:Skrivit på det här inlägget i tre fyra omgångar så det kan vara lite rörigt och osammanhängande. Började med att någon inte ville ha med juniorer. I den ålder som juniorerna är i så kan det ske extremt mycket över en sommar också. I och med det tycker jag att man bör hålla minst en plats öppen för en ev junior. Är det ingen som fixar det bör man kunna hitta en spelare för den platsen då det ändå inte ska vara en bärande spelare.

Detta är bara min generella åsikt och har inte med den eventuella värvningen av Peppe att göra.

Jag antar att byggandet av en ny stomme fortsätter. Denna bör rimligtvis i så fall byggas med tanke på den spelide som föreningen vill ha under överskådlig tid. Det som kommuniceras utåt om denna spelide är ju ganska övergripande. Vi vill ha pucken, spela i högt tempo och komma till mycket avslut. Det är det som i alla fall jag har hört än så länge. Så krav ett på en stomspelare är att klara speliden. Det här kravet täcker ju in en hel del gällande träningsflitighet, att kunna prestera på sin position samt attityd.
Krav två är väl rimligheten att behålla spelaren en längre tid. Detta lär väl vara 4-5 säsonger i alla fall. Det innebär att spelaren inte ska vara högvilt för NHL eller KHL eller att man får betala ett överpris pga faktorer som hemlängtan tar över.

Så om jag börjar med backarna så har vi en del som för tillfället inte kan ses som stomspelare pga lockelse från Nordamerika. Dessa är Englund, Ollas, Norell. Däremot kan såklart dessa spelare göra 1-3 år i AHL och sen komma tillbaka och ev bli en sådan spelare.

Kvar är då:
Press
Hultström
Högström
Falk
Holm
Westlund

Press (har kontrakt)
Robin har väl inte gjort någon succe varken poängmässigt eller spelmässigt (även om han ibland får oförtjänt mycket kritik). Personligen tror jag att han stadigt kommer att utvecklas. Jag tycker att han är mer lik Högström än Hultström i sitt spel, alltså ingen stjärna på blå utan bättre på att transportera puck och följa med upp i anfallen. Jag tror att han kommer att kunna vara kvar i flera säsonger med progressiv utveckling över tid.
Krav 1: Ja
Krav 2: Ja

Hultström
Hade hoppats på se fler handledsskott i nättaket i år. Väldigt nyttig i våra spelvändningar. Har väl haft en del ögon på sig från NHL. Jag räknar med att han kommer testa NA inom ett par år.
Krav 1: Ja
Krav 2: Nej
Högström
Känslan är att han vill spela in lite cash nu. Annars självklart ja.
Krav 1: Ja
Krav 2: Nej

Falk
Jag, liksom många andra, gillar Falks attityd. Det är kul att han smäller på och han verkar vara en retsticka på planen vilket kanske kan få motståndarna ur fokus ibland. Däremot tycker jag att han tappat lite av det som gjorde honom rätt bra senaste två åren. Hans förmåga att ligga nära sin motståndare och sitt positionsspel. Jag tycker att han rätt ofta försöker smälla på istället för att följa med. Han hamnar väldigt ofta fel i banan utan puck. Är inne på väldigt mycket mål bakåt och få framåt. -12 är överlägset sämst i laget, ett lag som är rätt stadigt plus totalt sett (+7 i fem mot fem).
Däremot så kan ju alla ha en mellansäsong men jag hade inte med hjärnan signat ett längre kontrakt med Falk.
Krav 1: Nej
Krav 2: Ja

Holm
Jag är ett fan av Holm. Jag tycker att han behärskar i princip alla delar av spelet ok. Bra skridskoåkning, hyfsad speluppfattning och gör väldigt sällan några större misstag. En stabil pjäs.

Krav 1: Ja
Krav 2: Ja

Westlund
Har sett honom för lite. Det lilla jag har sett så är det nog ett ja på båda frågorna. Men i dagsläget vill man nog se mer.
1:?
2:?

Forwards
Thoresen
Sörensen
Sallinen
Brodin
Anderson
Alvarez
Hank
Ahlen
Lundberg
Fällström
Ljungh
Hage
Lundin
Vejdemo
Davidsson
Bernhardt
Löfquist

Precis som med backarna så tror jag att Löfquist, Bernhardt, Vejdemo och Davidsson kommer testa Nordamerika. Inte lika säker på Lundin.

Thoresen
Han har väl sagt att han ska lira i Norge också innan han är helt slut. Samtidigt är han bara 31, har inga större skadebekymmer och lever på sitt spelsinne. Kommer han hem till norge när han är 35 så kan han nog göra 2-3 år där han dominerar den ligan också. Jag tror inte att det är omöjligt att få behålla Patrick ett tag, men det kan bli svårt.
1: Ja
2: Ja


Sörensen
Kommer testa i Nordamerika.
1: ja
2: nej

Sallinen
Det känns som att han kommer gå till Jokerit och lira med brorsan.
1: ja
2: nej

Brodin
Har växt under säsongen tycker jag. Skjuter väl mest /60 i fem mot fem nu. Bra fart och är ofta ganska framgångsrik i sin checking. I en perfekt värld en topp-9 forward men fungerar som komplementsspelare bland topp-6 också.
1: ja
2: ja

Anderson
Bra spelare. Lite gammal för att ingå i en stomme kanske.
1: ja
2: nej

Alvarez
Tror att Malmö lockar lite mycket. Annars skulle det nog varit en bra spelare att ha kvar några år.
1:ja
2:nej

Hank
Osäker här. Hank gör en del bra saker och en del mindre bra saker. Säkert nyttig utanför med sin inställning till träning. Vid en roll (och betalt därefter) i fjärdekedjan så är det nog bra.
1: nja
2: ja

Ahlen
Lite samma sak som Hank.
1: nja
2:ja

Lundberg
Är fortfarande rätt ung, men i min tanke om lagstruktur och liknande passar han inte in. Trots att han på ettan är minst i paritet med Hank och Ahlén. Dock i en annan roll.
1:nja
2:ja

Fällström
För mycket skador tyvärr.

Ljungh
Perfekt stomspelare. Lär ligga på sina 30 poäng per säsong. Verkar omtyckt i gruppen. Tillräckligt bra för att vara en andracenter av hög SHL-nivå. Kan även vikariera som förstacenter under kortare perioder.
1:ja
2:ja
Hage
Har växt tycker jag. Gör inga misstag, är rätt stark och tar många bra beslut. Håller väl 3/4 centernivå i SHL utan problem. Verkar vara bra tränad. Lite oro över hans hjärnskakning nu, har för mig att han haft flera.
1: ja
2: ja
Lundin
Har sett honom för lite på seniornivå. Skulle tro att hans beskrivningen skulle bli lik Hages.

Sen tror jag att Peppe kan vara en sådan spelare också. Känns som ungefär samma profil som Brodin. Två-tre år på honom känns rimligt.

Min stomme baserad på årets lag
Backar
Press (förläng innan jul nästa säsong)
Holm (förläng 2-3 år innan säsongsslut)

Fw
Thoresen (förläng under nästa säsong)
Ljungh (Förläng unger 17/18)
Brodin (Förläng under 17/18)
Hage (Förläng 2-3 år innan säsongsslut)
Hank (förläng på årsbasis)
Ahlen (förläng på årsbasis)
Peppe Lundh (2-3 år)

Detta ger ett lag med 3-4 spelare för topp-6, ytterliggare någon för topp-9 och två för en fjärdekedja.

Kan ju nämna igen att jag inte har något emot en förlängning av typ Anderson, utan ovanstående är bara något av en tankegång runt den så kallade stommen.
Fan vilken stor hårddisk du måste för att få plats med det där worddokumentet. :D

Bra inlägg. Hoppas Jocke och Tjomme tänker likt dig.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

android, det där inlägget borde du skicka till Jocke 8)

Jag vill inte smutsa ner med mina mindre underbyggda åsikter, så jag nöjer mig med att påpeka att Ahlén mer definitivt skall ses som en stomspelare i min värld.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Kellogg Pickman
Inlägg: 5
Blev medlem: 2016-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kellogg Pickman »

Har inga problem med att se Lehtonen i DIF även nästa år.

Finns gott om sparkapital i honom, samt att prislappen inte behöver vara
nämnvärt dyr efter två risiga säsonger bakom sig.

Norman måste hem, och det känns lite som att det blir just så :wink:
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Kellogg Pickman skrev:Har inga problem med att se Lehtonen i DIF även nästa år.

Finns gott om sparkapital i honom, samt att prislappen inte behöver vara
nämnvärt dyr efter två risiga säsonger bakom sig.

Norman måste hem, och det känns lite som att det blir just så :wink:
Det Norman väntar på är bättre bud från KHL, just nu har han flera bud från de sämre lagen i KHL plus kontrakt förslag från flera SHL klubbar. Vet att han trivs väldigt bra i Saik och om han väljer att stanna i SHL ligger dom väldigt bra till. Men om han vill byta till en annan klubb i SHL vet jag också att en klubb har lagt fram ett riktigt fint förslag som vi aldrig kan matcha. Enda chansen att han skulle komma till oss är hjärta men Norman har chansen att få riktigt bra betalt nu och kommer förmodligen ta den också.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Benjamin L. Willard skrev:
Kellogg Pickman skrev:Har inga problem med att se Lehtonen i DIF även nästa år.

Finns gott om sparkapital i honom, samt att prislappen inte behöver vara
nämnvärt dyr efter två risiga säsonger bakom sig.

Norman måste hem, och det känns lite som att det blir just så :wink:
Det Norman väntar på är bättre bud från KHL, just nu har han flera bud från de sämre lagen i KHL plus kontrakt förslag från flera SHL klubbar. Vet att han trivs väldigt bra i Saik och om han väljer att stanna i SHL ligger dom väldigt bra till. Men om han vill byta till en annan klubb i SHL vet jag också att en klubb har lagt fram ett riktigt fint förslag som vi aldrig kan matcha. Enda chansen att han skulle komma till oss är hjärta men Norman har chansen att få riktigt bra betalt nu och kommer förmodligen ta den också.

Jag tror precis som du att Norman kommer att antingen hamna i ett annat SHL lag eller åka över till KHL (kanske störst chans för KHL)
Han är i lockande ålder och dessutom bevisat att han kan leda en topplina i SHL, så tror att det kommer att bli en 2:a lina i KHL för honom nästa säsong.

Jag ska skriva ihop ett inlägg mer liknande androids då jag har börjat i omgångar men det kommer annat mellan. Kommer förmodligen lite senare.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2171973.ab

Konkret intresse av oss avseende Norman iaf. Det är inte alltid som ledningen vill samma sak som en själv vilket gjorde detta till en bra fredag.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

crike skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2171973.ab

Konkret intresse av oss avseende Norman iaf. Det är inte alltid som ledningen vill samma sak som en själv vilket gjorde detta till en bra fredag.
Hehe man borde ändra rubriken till "Flera SHL klubbar vill värva stjärnan från rivalen" :P
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Djurgården 2016/2017
Först och främst, detta inlägg ÄR långt, gillas inte det hoppa över att läs.
För det andre ska detta ses som mina högst personliga åsikter.

Om vi börjar längst bak så är väl den enda frågan om Tellqvist kommer att fortsätta ytterligare ett år eller om han kommer att avsluta sin karriär ett år tidigare.
Om han nu skulle göra det, skulle vi då kunna locka Linus Söderström att komma in och spela andrakeeper bakom Armalis?

1. Armalis
2. Linus Söderström. (Tellqvist)

Går vi då över till Backarna:
Så är även jag inne på Androids tankar om stomme.
Problemet för oss gällande en stomme är att flertalet av våra backar är antingen i en ålder som gör dem aktuella för NHL/AHL eller att komma ut och tjäna större pengar än vad vi kan erbjuda.
När det gäller NHL/AHL så har vi Englund, AOM och Norell som väl alla ser ut att kunna hamna i AHL för att sen försöka ta en plats liknande Claesson. Kanske att inte alla åker över redan nu, kan tänka mig att AOM blir utlånad eller stannar ett år.

När det gäller NLA/KHL så tror jag att både Hultström och Högström kan lockas av de betydligt högre lönerna samt lägre skatterna. Tror dock att Hultström kommer att stanna ett år.
De backarna som vi kan räkna in som stomme för de närmaste åren tror jag är
Holm
Falk
Hultström
Westlund
(Press)

Sen har vi Press som jag personligen inte gillar då jag fortfarande anser honom som en offensiv back som har problem varje gång att lyckas i offensiv zon.
Ser väl ändå att han kommer att stanna och att han kan utvecklas så han får räknas in som en stomspelare för stunden.

Vad vi då skulle behöva är minst en bra tvåvägs/defensiv skicklig back samt ytterligare en som gärna har en del SHL rutin. Ser gärna en back som är ca 30 år och har gjort ett försök utomlands men valt att komma hem och stabilisera sig i Sverige.
När jag kollar runt så inser jag att utbudet av såna backar är tämligen skralt men skulle kunna tänka mig en sån som Nichlas Lundgren (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5661) skulle kunna fungera i en sådan roll.
Det som jag ser som svårast är att ersätta Högström då tappet av honom kommer att påverka vårat spel en del. Här tror jag att det antingen kommer att bli dyrt eller en ”chansning” som tex en transatlant. Då tror jag att det kommer att bli en transatlant som fokuserar på offensiven Något liknande denna kille (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12153)
Ut:
Englund
Norell
Högström

Nya:
Noreau
Lundgren

Så kollar vi då på backuppställningen så skulle jag ställa upp den liknande detta.

Hultström – Falk
Lundgren – Transatlant
Holm – AOM
Westlund – Press
Junior


Kommer vi till forwards:
Så blir det även svårt mkt beroende på vilka som stannar och vilka som testar annat tänker främst på Thoresen och Sallinen som båda har 1+1?
Men även Vejdemo, Alvarez, Anderson. Där bara Vejdemo har kontrakt, kan dock tänka mig att Montreal är sugna på att ta över honom till AHL och se hur han sköter sig där.
Gällande Lehtonen så tycker jag att han har visat att han kan göra det riktigt bra i en ledande kedja hos oss. Jag skulle gärna ge honom et kontrakt typ 1+1 med chansen för Djurgården kan säga upp det efter ett år.

Jag tror och Hoppas ändå att Både Thoresen och Sallinen stannar samt även Anderson.
Anderson beror lite på kostnad men tror inte att han kommer att bli överdrivet dyr om man jämför med alternativet att plocka in oprövade transatlanter.
När man kommer till Sörensen och Ljungh så hoppas jag att Sörensen kommer att stanna ytterligare ett år, får hoppas att han försöker etablera sig närmare i Tre Kronor och att göra en jämnare säsong i SHL innan han åker över. Ljungh hoppas jag att han finner sig i att ha en stor roll i Djurgården jämfört med att ha ett fetare lönekuvert men en tillbakadragen roll i KHL.

Ska försöka skriva ihop en uppställning även här.

Thoresen – Anderson – Brodin
Sörensen – Sallinen – Lehtonen
Lundh – Ljung – Bernhardt/Davidsson

Ahlen – Lundin – Hank

Frågan här är väl snarast Hur man gör med Hank han har tappat otroligt mycket iår i mina ögon. Inte alls samma intensitet som tidigare år, färre skott och det känns som att han håller igen i närkamper. Är det C på bröstet som hämmar honom eller är det något annat? Känns bara som att han gått ner sig en hel del.

Det som är den stora frågan är väl om vi blir starkare med det här laget jämfört med årets lag?
Jag tror att Lehtonen en hel säsong med Sörensen och Sallinen har kapacitet att ligga på kanske 0.75ppg vilket skulle göra den linan starkare samt stärka upp PP.

Dessutom tror jag att det laget inte skulle vara direkt jättemycket dyrare än årets lag.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Jag har fått för mig att Matt Anderson trivs skitbra i Stockholm. Tror han kommer stanna ännu en säsong. Jag betraktar honom som en bättre värvning än Dustin Johner. Tror inte prislappen skiljer sig mycket de två emellan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Jag har fått för mig att Matt Anderson trivs skitbra i Stockholm. Tror han kommer stanna ännu en säsong. Jag betraktar honom som en bättre värvning än Dustin Johner. Tror inte prislappen skiljer sig mycket de två emellan.
Tror du inte Matt Anderson tjänar mer i SHL än vad Dustin Johner gjorde för oss i HA?
Expert.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Någon som har koll på danska ligans kvalitet? Borde ju vara i klass med hockeyallsvenskan men kanske en sämre topp?

En spelare från den ligan som kan vara intressant är Nicolai Meyer, har dock ingen koll på honom förutom den stats som EP har. Men om vi varit intresserade av en spelare som Haga borde ju även han kunna vara aktuell, om nu standarden på danska ligan är tillräckligt bra.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33795
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Benjamin L. Willard skrev:Någon som har koll på danska ligans kvalitet? Borde ju vara i klass med hockeyallsvenskan men kanske en sämre topp?

En spelare från den ligan som kan vara intressant är Nicolai Meyer, har dock ingen koll på honom förutom den stats som EP har. Men om vi varit intresserade av en spelare som Haga borde ju även han kunna vara aktuell, om nu standarden på danska ligan är tillräckligt bra.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33795

Jag får för mig att Danska ligan ligger ungefär som Div1.
kollar man lite på de andra spelarna som ligger i toppen (framförallt de svenska) så verkar det komma från Div 1 och Allsv och göra ungefär lika mkt poäng i Danska som i Div1 eller typ dubbelt så mkt poäng som i Allsv.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:Jag har fått för mig att Matt Anderson trivs skitbra i Stockholm. Tror han kommer stanna ännu en säsong. Jag betraktar honom som en bättre värvning än Dustin Johner. Tror inte prislappen skiljer sig mycket de två emellan.
Oj, jag tror prislappen är den dubbla. Kanske 2,5 gånger till och med.
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Stavhoppet skrev:Djurgården 2016/2017
Först och främst, detta inlägg ÄR långt, gillas inte det hoppa över att läs.
För det andre ska detta ses som mina högst personliga åsikter.

Om vi börjar längst bak så är väl den enda frågan om Tellqvist kommer att fortsätta ytterligare ett år eller om han kommer att avsluta sin karriär ett år tidigare.
Om han nu skulle göra det, skulle vi då kunna locka Linus Söderström att komma in och spela andrakeeper bakom Armalis?

1. Armalis
2. Linus Söderström. (Tellqvist)

Går vi då över till Backarna:
Så är även jag inne på Androids tankar om stomme.
Problemet för oss gällande en stomme är att flertalet av våra backar är antingen i en ålder som gör dem aktuella för NHL/AHL eller att komma ut och tjäna större pengar än vad vi kan erbjuda.
När det gäller NHL/AHL så har vi Englund, AOM och Norell som väl alla ser ut att kunna hamna i AHL för att sen försöka ta en plats liknande Claesson. Kanske att inte alla åker över redan nu, kan tänka mig att AOM blir utlånad eller stannar ett år.

När det gäller NLA/KHL så tror jag att både Hultström och Högström kan lockas av de betydligt högre lönerna samt lägre skatterna. Tror dock att Hultström kommer att stanna ett år.
De backarna som vi kan räkna in som stomme för de närmaste åren tror jag är
Holm
Falk
Hultström
Westlund
(Press)

Sen har vi Press som jag personligen inte gillar då jag fortfarande anser honom som en offensiv back som har problem varje gång att lyckas i offensiv zon.
Ser väl ändå att han kommer att stanna och att han kan utvecklas så han får räknas in som en stomspelare för stunden.

Vad vi då skulle behöva är minst en bra tvåvägs/defensiv skicklig back samt ytterligare en som gärna har en del SHL rutin. Ser gärna en back som är ca 30 år och har gjort ett försök utomlands men valt att komma hem och stabilisera sig i Sverige.
När jag kollar runt så inser jag att utbudet av såna backar är tämligen skralt men skulle kunna tänka mig en sån som Nichlas Lundgren (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5661) skulle kunna fungera i en sådan roll.
Det som jag ser som svårast är att ersätta Högström då tappet av honom kommer att påverka vårat spel en del. Här tror jag att det antingen kommer att bli dyrt eller en ”chansning” som tex en transatlant. Då tror jag att det kommer att bli en transatlant som fokuserar på offensiven Något liknande denna kille (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12153)
Ut:
Englund
Norell
Högström

Nya:
Noreau
Lundgren

Så kollar vi då på backuppställningen så skulle jag ställa upp den liknande detta.

Hultström – Falk
Lundgren – Transatlant
Holm – AOM
Westlund – Press
Junior


Kommer vi till forwards:
Så blir det även svårt mkt beroende på vilka som stannar och vilka som testar annat tänker främst på Thoresen och Sallinen som båda har 1+1?
Men även Vejdemo, Alvarez, Anderson. Där bara Vejdemo har kontrakt, kan dock tänka mig att Montreal är sugna på att ta över honom till AHL och se hur han sköter sig där.
Gällande Lehtonen så tycker jag att han har visat att han kan göra det riktigt bra i en ledande kedja hos oss. Jag skulle gärna ge honom et kontrakt typ 1+1 med chansen för Djurgården kan säga upp det efter ett år.

Jag tror och Hoppas ändå att Både Thoresen och Sallinen stannar samt även Anderson.
Anderson beror lite på kostnad men tror inte att han kommer att bli överdrivet dyr om man jämför med alternativet att plocka in oprövade transatlanter.
När man kommer till Sörensen och Ljungh så hoppas jag att Sörensen kommer att stanna ytterligare ett år, får hoppas att han försöker etablera sig närmare i Tre Kronor och att göra en jämnare säsong i SHL innan han åker över. Ljungh hoppas jag att han finner sig i att ha en stor roll i Djurgården jämfört med att ha ett fetare lönekuvert men en tillbakadragen roll i KHL.

Ska försöka skriva ihop en uppställning även här.

Thoresen – Anderson – Brodin
Sörensen – Sallinen – Lehtonen
Lundh – Ljung – Bernhardt/Davidsson

Ahlen – Lundin – Hank

Frågan här är väl snarast Hur man gör med Hank han har tappat otroligt mycket iår i mina ögon. Inte alls samma intensitet som tidigare år, färre skott och det känns som att han håller igen i närkamper. Är det C på bröstet som hämmar honom eller är det något annat? Känns bara som att han gått ner sig en hel del.

Det som är den stora frågan är väl om vi blir starkare med det här laget jämfört med årets lag?
Jag tror att Lehtonen en hel säsong med Sörensen och Sallinen har kapacitet att ligga på kanske 0.75ppg vilket skulle göra den linan starkare samt stärka upp PP.

Dessutom tror jag att det laget inte skulle vara direkt jättemycket dyrare än årets lag.
Du glömde Vejdemo och Hage helt eller? Båda känns givna för mig till nästa säsong.
Låst