Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Izy
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-03-21
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Izy »

Enligt säkra källor från Dif:s ledning så kommer en herr sörensen snart att vara klar för spel igen.!

Med en Tore tillbaka strax efter jul kan detta bli något stort dif vänner! :D :D
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Izy skrev:Enligt säkra källor från Dif:s ledning så kommer en herr sörensen snart att vara klar för spel igen.!

Med en Tore tillbaka strax efter jul kan detta bli något stort dif vänner! :D :D
Sörensen har jag väldigt svårt att tro på den här säsongen. Thoresen kommer aldrig tillbaka vågar jag lova. Men vi får väl se.
Avskaffa tre mot tre.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sPTNC »

Mattias_87 skrev:
Izy skrev:Enligt säkra källor från Dif:s ledning så kommer en herr sörensen snart att vara klar för spel igen.!

Med en Tore tillbaka strax efter jul kan detta bli något stort dif vänner! :D :D
Sörensen har jag väldigt svårt att tro på den här säsongen. Thoresen kommer aldrig tillbaka vågar jag lova. Men vi får väl se.

Skulle väl vara om han väljer SHL för tjejen och barnets skull men instämmer med dig att jag ser det som högst otroligt om så är fallet.
Önsketänkande dock!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ALLTID DIF skrev:
android skrev:
ALLTID DIF skrev:Yes ! :D

Ps ta hem Sören oxå :D
Får Jocke vara kvar ett tag nu?
Att få hem Hulta är skit Bra

MEN att Släppa Salinen för att Värva en lyx glidare som Jeff
Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Och att Använda hela J20 i SHL istället för att värva en TOPP forvard som en sån som Jeff dessutom behöver för att göra mycket mål ! att stå och vänta på pucken och ha ett bra målsinne som jeff gör

OCH det som han gjorde när han förlängde med Hank och gjorde
honom till Kapten är Korpen nivåååå på !
Även Ahlen fast han är användbar som uppsatt extra spelare för att stöka ! i vissa byten per match
Med lön därefter då

Jocke och hans" vänner" värvningsklubb har låååångt kvar att bevisa
att han dessutom har en sportchef till att betala KG klarade jobbet skälv
KG var väll den som lyckades med Thoresen !

Även att förlänga med Falk var väll ingen höjdare ! men att fylla ut som 7-8 back till lön därefter
Okey då !

TYCKER JAG !

Det jag njuter mässt av att se denna SHL start är 2 unga killar som ger järnet Davidsson X2 #
Motsägelsefullt inlägg. Bröderna Davidsson skulle knappast fått chansen om du var sportchef och värvade in massa spelare så fort vi fick skador. Man kan inte bara värva så fort man får skador. Då skulle vi ha en trupp på 20 forwards.
Sallinen var jag inte heller främmande att ha kvar då jag tror han kunde gjort en bättre säsong än ifol men var inget man grät tårar över att han lämnade direkt.
Han började säsongen med ett fantastiskt tvåvägsspel men senare var han väl en sk "lyx glidare". Jeff känns väl lite tidigt att döma ut redan i ett dysfunkionellt Djurgården där väldigt få spelare varit bra. Han är dessutom den som gjort flest mål i laget i tävlingsmatcher hittills denna säsong. Jag vill ge honom minst ett tiotal matcher till innan jag dömer honom.
KG var det väl också mycket upp och ner med? Mackan-gate låg han ju bakom.

Btw känns du rätt negativ med tanke på att du tror vi blir fyra.
Med en TOPP BACK 4 annars 8
Det var innan Kousa som du sa var lika bra som Hultström. Så nu har vi två toppbackar enligt dig.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Izy skrev:Enligt säkra källor från Dif:s ledning så kommer en herr sörensen snart att vara klar för spel igen.!

Med en Tore tillbaka strax efter jul kan detta bli något stort dif vänner! :D :D
Dude, ar you high?
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

Går lite för bra för Sören nu i början för att man ens ska våga tänkta tanken att han kommer tillbaka, fyra mål de två första matcherna i AHL. Han gjorde hattrick i första matchen, men verkar ändå inte ha gjort tillräckligt intryck för att få sitt namn rättstavat...

http://www.sjbarracuda.com/news/detail/ ... tucson-4-2
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av MarcusDaze »

ALLTID DIF skrev: Att få hem Hulta är skit Bra

MEN att Släppa Salinen för att Värva en lyx glidare som Jeff
Sallinen var väldigt bra fram till jul. Fruktansvärd resten av säsongen när han längtade till KHL. En riktig "lyxglidare" så att säga.
Jag ger Jeff åtminstone 20 matcher i SHL för DIF innan vi hämtar fram motorsågen.
ALLTID DIF skrev: Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Linus försvann för att man valde att satsa på Mantas. När Mantas sedan försvann plötsligt så var Linus redan borta ur bilden. Jag försvarar dock inte värvningen av Adam än men han har gjort ett fantastiskt jobb hittills sett till förväntningarna.
ALLTID DIF skrev: Och att Använda hela J20 i SHL istället för att värva en TOPP forvard som en sån som Jeff dessutom behöver för att göra mycket mål ! att stå och vänta på pucken och ha ett bra målsinne som jeff gör
Att vi har fått otroligt mycket skador var knappt med i planeringen inför säsongen. Våra juniorer har gjort ett väldigt bra jobb att täcka upp för dom som saknas.
Att panikvärva i omgång 1? 2? 3? 4? 5? 6?
Det kostar pengar att värva "TOPP" spelare. Vad gör vi när alla blir friska när vi värvat "TOPP" spelare för varje skada vi fått? Rullar på 20+ forwards och begär rekonstruktion efter jul?
Sedan finns det inte alltid det man söker på marknaden.
ALLTID DIF skrev: OCH det som han gjorde när han förlängde med Hank och gjorde
honom till Kapten är Korpen nivåååå på !
Även Ahlen fast han är användbar som uppsatt extra spelare för att stöka ! i vissa byten per match
Med lön därefter då
Hank har inte kommit upp i nivå alls men uppenbarligen så gör han nytta utanför isen. Med Davidsson brödernas fina resultat ser jag dock ingen plats för honom på isen när våran trupp frisknar till.
Ahlén är som du säger en bra 13'e forward som gör sitt jobb väl.
Tror inte att varken Hank eller Ahlén är överbetalda på något sätt.
ALLTID DIF skrev: Jocke och hans" vänner" värvningsklubb har låååångt kvar att bevisa
att han dessutom har en sportchef till att betala KG klarade jobbet skälv
KG var väll den som lyckades med Thoresen !
Alla sportchefer gör väll både bra och dåliga värvningar? KG var inte felfri han heller.
ALLTID DIF skrev: Även att förlänga med Falk var väll ingen höjdare ! men att fylla ut som 7-8 back till lön därefter
Okey då !

TYCKER JAG !
Falk fungerar som en utfyllnad och jag tror ej att han är värst välbetald.
ALLTID DIF skrev: Det jag njuter mässt av att se denna SHL start är 2 unga killar som ger järnet Davidsson X2 #
Vilken tur att vi inte värvade in några "TOPP" spelare som fick ersätta våra skadade killar då? Då hade vi ju aldrig fått se någon av juniorerna på isen från första början.





Skärpning på dina inlägg. Tillför i mitt tycke ingenting här på forumet. Mer än ett par rullande ögon när man läser dom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JulesAttar »

MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev: Att få hem Hulta är skit Bra

MEN att Släppa Salinen för att Värva en lyx glidare som Jeff
Sallinen var väldigt bra fram till jul. Fruktansvärd resten av säsongen. En riktig "lyxglidare" så att säga.
Jag ger Jeff åtminstone 20 matcher i SHL för DIF innan vi hämtar fram motorsågen.
ALLTID DIF skrev: Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Linus försvann för att man valde att satsa på Mantas. När Mantas sedan försvann plötsligt så var Linus redan borta ur bilden. Jag försvarar dock inte värvningen av Adam än men han har gjort ett fantastiskt jobb hittills sett till förväntningarna.
ALLTID DIF skrev: Och att Använda hela J20 i SHL istället för att värva en TOPP forvard som en sån som Jeff dessutom behöver för att göra mycket mål ! att stå och vänta på pucken och ha ett bra målsinne som jeff gör
Att vi har fått otroligt mycket skador var knappt med i planeringen inför säsongen. Våra juniorer har gjort ett väldigt bra jobb att täcka upp för dom som saknas.
Att panikvärva i omgång 1? 2? 3? 4? 5? 6?
Det kostar pengar att värva "TOPP" spelare. Vad gör vi när alla blir friska när vi värvat "TOPP" spelare för varje skada vi fått? Rullar på 20+ forwards och begär rekonstruktion efter jul?
Sedan finns det inte alltid det man söker på marknaden.
ALLTID DIF skrev: OCH det som han gjorde när han förlängde med Hank och gjorde
honom till Kapten är Korpen nivåååå på !
Även Ahlen fast han är användbar som uppsatt extra spelare för att stöka ! i vissa byten per match
Med lön därefter då
Hank har inte kommit upp i nivå alls men uppenbarligen så gör han nytta utanför isen. Med Davidsson brödernas fina resultat ser jag dock ingen plats för honom på isen när våran trupp frisknar till.
Ahlén är som du säger en bra 13'e forward som gör sitt jobb väl.
Tror inte att varken Hank eller Ahlén är överbetalda på något sätt.
ALLTID DIF skrev: Jocke och hans" vänner" värvningsklubb har låååångt kvar att bevisa
att han dessutom har en sportchef till att betala KG klarade jobbet skälv
KG var väll den som lyckades med Thoresen !
Alla sportchefer gör väll både bra och dåliga värvningar? KG var inte felfri han heller.
ALLTID DIF skrev: Även att förlänga med Falk var väll ingen höjdare ! men att fylla ut som 7-8 back till lön därefter
Okey då !

TYCKER JAG !
Falk fungerar som en utfyllnad och jag tror ej att han är värst välbetald.
ALLTID DIF skrev: Det jag njuter mässt av att se denna SHL start är 2 unga killar som ger järnet Davidsson X2 #
Vilken tur att vi inte värvade in några "TOPP" spelare som fick ersätta våra skadade killar då? Då hade vi ju aldrig fått se någon av juniorerna på isen från första början.





Skärpning på dina inlägg. Tillför i mitt tycke ingenting här på forumet. Mer än ett par rullande ögon när man läser dom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bra och sakligt svar Marcus. Ansträngande att läsa ALLTID DIF, inga kommatecken, inga punkter, versaler mitt i en mening. Bara massa floskler och enkla svar på svåra frågor.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev: Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Linus försvann för att man valde att satsa på Mantas. När Mantas sedan försvann plötsligt så var Linus redan borta ur bilden. Jag försvarar dock inte värvningen av Adam än men han har gjort ett fantastiskt jobb hittills sett till förväntningarna.
Skulle kunna vara en förklaring men om den är sann varför har då inte vårt kära DIF tagit på sig det "felbeslutet" och gått ut med den förklaringen officiellt? Den förklaringen trampar inte någon spelare på tårna och allas anseende skulle höjas i alla eventuella kritikers ögon. Alltså en rätt klar win-win situation.



Sen inte direkt menat till dig utan mer min allmänna åsikt:

..för det fjärde så gillar inte jag detta med ryggdunkar-grupperingar (+1:ande av inlägg som klagar på andra användare etc). Gillar man inte någon på ett forum kan man ta sån skit i PM. Eller anmäla inlägget om det nu bryter mot någon självklar regel.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Izy skrev:Enligt säkra källor från Dif:s ledning så kommer en herr sörensen snart att vara klar för spel igen.!

Med en Tore tillbaka strax efter jul kan detta bli något stort dif vänner! :D :D

Tore kommer GARANTERAT inte !
Men finns det någon vettig orsak till det du skrev om Sörensen
Så Wow !!!! Hur kan du hört det från ledningen ?
Kan ju va nån grej jocke gjort ang lån sa hoppas på dit inlägg :D
Senast redigerad av ALLTID DIF den 2016-10-13 16:29:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Henke_F skrev:
MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev: Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Linus försvann för att man valde att satsa på Mantas. När Mantas sedan försvann plötsligt så var Linus redan borta ur bilden. Jag försvarar dock inte värvningen av Adam än men han har gjort ett fantastiskt jobb hittills sett till förväntningarna.
Skulle kunna vara en förklaring men om den är sann varför har då inte vårt kära DIF tagit på sig det "felbeslutet" och gått ut med den förklaringen officiellt? Den förklaringen trampar inte någon spelare på tårna och allas anseende skulle höjas i alla eventuella kritikers ögon. Alltså en rätt klar win-win situation.





Sen inte direkt menat till dig utan mer min allmänna åsikt:

..för det fjärde så gillar inte jag detta med ryggdunkar-grupperingar (+1:ande av inlägg som klagar på andra användare etc). Gillar man inte någon på ett forum kan man ta sån skit i PM. Eller anmäla inlägget om det nu bryter mot någon självklar regel.
Tack ! Det här Forumet har inte gjort sej lustiga över människor med dyslexi tidigare !
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Henke_F skrev:
MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev: Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Linus försvann för att man valde att satsa på Mantas. När Mantas sedan försvann plötsligt så var Linus redan borta ur bilden. Jag försvarar dock inte värvningen av Adam än men han har gjort ett fantastiskt jobb hittills sett till förväntningarna.
Skulle kunna vara en förklaring men om den är sann varför har då inte vårt kära DIF tagit på sig det "felbeslutet" och gått ut med den förklaringen officiellt? Den förklaringen trampar inte någon spelare på tårna och allas anseende skulle höjas i alla eventuella kritikers ögon. Alltså en rätt klar win-win situation.



Sen inte direkt menat till dig utan mer min allmänna åsikt:

..för det fjärde så gillar inte jag detta med ryggdunkar-grupperingar (+1:ande av inlägg som klagar på andra användare etc). Gillar man inte någon på ett forum kan man ta sån skit i PM. Eller anmäla inlägget om det nu bryter mot någon självklar regel.
+1.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ALLTID DIF skrev:
Henke_F skrev:
MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev: Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Linus försvann för att man valde att satsa på Mantas. När Mantas sedan försvann plötsligt så var Linus redan borta ur bilden. Jag försvarar dock inte värvningen av Adam än men han har gjort ett fantastiskt jobb hittills sett till förväntningarna.
Skulle kunna vara en förklaring men om den är sann varför har då inte vårt kära DIF tagit på sig det "felbeslutet" och gått ut med den förklaringen officiellt? Den förklaringen trampar inte någon spelare på tårna och allas anseende skulle höjas i alla eventuella kritikers ögon. Alltså en rätt klar win-win situation.





Sen inte direkt menat till dig utan mer min allmänna åsikt:

..för det fjärde så gillar inte jag detta med ryggdunkar-grupperingar (+1:ande av inlägg som klagar på andra användare etc). Gillar man inte någon på ett forum kan man ta sån skit i PM. Eller anmäla inlägget om det nu bryter mot någon självklar regel.
Tack ! Det här Forumet har inte gjort sej lustiga över människor med dyslexi tidigare !
Ingen ska göra sig lustig över dyslexi. Jag pekade på dina åsikter. Jag har inga problem att förstå vad du skriver och kanske är hård ibland men det är du också och det kan man köpa.
Sen blir det kanske lite extra kul att ifrågasätta just dig då du är väldigt mycket allt eller inget.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Varför låna vi ut Lundin just nu. Så Hank ska få spela center igen? Han har bevisat att han håller i SHL och dessutom är Matt med all säkerhet avstängd i några matcher.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:Varför låna vi ut Lundin just nu. Så Hank ska få spela center igen? Han har bevisat att han håller i SHL och dessutom är Matt med all säkerhet avstängd i några matcher.
Kan tänka mig att beslutet har gjorts innan match? För övrigt hade Hank 3:26 i istid igår, minst i laget, måste ju vara något rekord som lagkapten?
Låst