Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

captcash skrev:Verkar som 4 av våra killar som drog till NHL blev nerspottade i AHL istället (kanske inte oväntat).. undra om man kan locka hem nån som tycker det låter tråkigt med AHL?.. typ Hultan elr Sören! :roll:
1 down, 1 to go! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

"Hultström kommer tillbaka till Djurgården"

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :D
Bild
EspenK
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Sörensen också. Ja tack! Hävdar dock fortsatt att det är en playmaker vi behöver om nu inte Ikonen kommer igång ordentligt.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Vill man vara girig kan man dagdrömma om Norman. 4p på 16 matcher brukar kunna resultera i en tidig terminering av kontrakt i Ryssland..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Som väntat klarade han inte av att ta en plats i NHL. I fel ålder och fel spelartyp för att harva i farmarligan. Helt rätt att välja SHL. Kan tjäna KHL- pengar senare i livet om han inte tar stora kliv och testar NHL nästa år.

Höjer med stor sannolikhet vårt spel i pp vilket vi verkligen är i behov av.

En riktigt bra värvning.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Mycket bra och överraskande värvning, bra gjort DIF. Men jag håller mig kvar på marken ett tag till. Vi har ff mycket o jobba med och Hulta måste hitta tillbaka där han var förra säsongen. Vi behöver ff hitta en bättre spets än det vi förfogar över. Livet som Djurgårdare blev trots allt ändå lite roligare o ljusare..en dag som denna 8)
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Fint som snus. Tyvärr kan han ju få åka tillbaka med liten eller ingen förvarning.
Bara hoppas att Thoresen tar sitt förnuft till fånga och kommer på att det är roliga här där han hör hemma.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Praetori skrev:Fint som snus. Tyvärr kan han ju få åka tillbaka med liten eller ingen förvarning.
Bara hoppas att Thoresen tar sitt förnuft till fånga och kommer på att det är roliga här där han hör hemma.
Tror inte att det kommer att stå med i avtalet. Att han kan kallas tillbaka under våran säsong.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

EspenK skrev:Kommer Dick till oss nästa år? Såg att han är på väg hem. Passar han vår spelstil?
Största råttan någonsin! Vet inte vem som skulle vilja ha honom när han snackar skit om föreningen hela tiden på Twitter!
EspenK
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

bastis7 skrev:
EspenK skrev:Kommer Dick till oss nästa år? Såg att han är på väg hem. Passar han vår spelstil?
Största råttan någonsin! Vet inte vem som skulle vilja ha honom när han snackar skit om föreningen hela tiden på Twitter![/


Kul att det finns de som hugger på betet. Trodde fler skulle reagera. Ungefär som att föreslå att poeten från Luleå skulle vara en fin värvning inför nästa år.
EspenK
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Tror förövrigt att Norman vore en bättre värvning än Sören om man tänker på att Norman kan centra. Tycker vi saknar kompetenta centrar. Många som är helt ok men vi saknar en spetscenter tycker jag. Mycket liten chans till någon av dem i år skulle jag tro.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Torpedo går för bra för att Norman skulle få kicken. Trots skral poängskörd gör hans kedja ett bra jobb. Exempelvis har han +7.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

EspenK skrev:Tror förövrigt att Norman vore en bättre värvning än Sören om man tänker på att Norman kan centra. Tycker vi saknar kompetenta centrar. Många som är helt ok men vi saknar en spetscenter tycker jag. Mycket liten chans till någon av dem i år skulle jag tro.
Norman vill inte hem och jag vet att tränaren gillar honom också. Han har varit lite hämmad av en hjärnskakning ett tag men ska vara ok nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

android skrev:
ALLTID DIF skrev:Yes ! :D

Ps ta hem Sören oxå :D
Får Jocke vara kvar ett tag nu?
Att få hem Hulta är skit Bra

MEN att Släppa Salinen för att Värva en lyx glidare som Jeff
Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Och att Använda hela J20 i SHL istället för att värva en TOPP forvard som en sån som Jeff dessutom behöver för att göra mycket mål ! att stå och vänta på pucken och ha ett bra målsinne som jeff gör

OCH det som han gjorde när han förlängde med Hank och gjorde
honom till Kapten är Korpen nivåååå på !
Även Ahlen fast han är användbar som uppsatt extra spelare för att stöka ! i vissa byten per match
Med lön därefter då

Jocke och hans" vänner" värvningsklubb har låååångt kvar att bevisa
att han dessutom har en sportchef till att betala KG klarade jobbet skälv
KG var väll den som lyckades med Thoresen !

Även att förlänga med Falk var väll ingen höjdare ! men att fylla ut som 7-8 back till lön därefter
Okey då !

TYCKER JAG !

Det jag njuter mässt av att se denna SHL start är 2 unga killar som ger järnet Davidsson X2 #
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Kommer Dick till oss nästa år? Såg att han är på väg hem. Passar han vår spelstil?
Även fast jag antar att du trollar så fick jag lite av en sur uppstötning i munnen. Normalt sett står jag över sådant men det blev lite råttan-i-pizzan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst