Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mindrocker »

Skidlöparn skrev:Dags att låna över Claesson? Han har blivit nedflyttad till AHL igen. Lär ju inte få nån vettig chans i NHL.
Claesson skulle vara ett uppköp alla dagar i veckan mot ... Dessutom skulle censuren i matchtrådarna minska betydligt. Bara en sådan sak.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Lander ledig nu också. Jag är väl skadad efter säsongen 11/12, men jag skulle gärna se att vi värvar oss ur krisen (som Super-Bo gjorde i fotbollen). Vi vinner tyvärr inte någon match den här veckan. Jag ser mest problem i offensiven. Faktiskt. Tror inte alls på Ikonen. Tambellini verkar helt borta. Anderson är som befarat sämre utan draghjälp från Thore. Brodin famlar i mörkret. Ljungh har nått maxpotential. Lander, Claesson, Zackrisson skulle lugna mig något. Vi har ekonomi för detta.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

pulverapa skrev:Lander ledig nu också. Jag är väl skadad efter säsongen 11/12, men jag skulle gärna se att vi värvar oss ur krisen (som Super-Bo gjorde i fotbollen). Vi vinner tyvärr inte någon match den här veckan. Jag ser mest problem i offensiven. Faktiskt. Tror inte alls på Ikonen. Tambellini verkar helt borta. Anderson är som befarat sämre utan draghjälp från Thore. Brodin famlar i mörkret. Ljungh har nått maxpotential. Lander, Claesson, Zackrisson skulle lugna mig något. Vi har ekonomi för detta.
Tror du? Det där blir väl gissningsvis 8-900k extra i månaden (exkl sociala och sign-on)

Bosse sålde Sam vilket finansierade fem nyförvärv.

Dock är det ju helt rätt spelare att slänga pengar på även om jag håller med örnen om att backsidan bör vara prio.

Jag tror på Ikonen. Jag tyckte att han såg riktigt bra ut mot Skellefteå. En spelartyp vi saknar helt annars.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte heller kritiken mot Ikonen, tycker han gjorde riktigt bra i från sig i Globen - matchen mot HV var ju ingen i DIF riktigt "på plats". Tror på ett mer stabilt spel framgent när vi får tillbaka lite pjäser, att vi kommer springa ut och tokvärva tre dyra spelare finns liksom inte riktigt på kartan...tror dock man kan tänka sig ett nyförvärv - om allt i övrigt känns rätt.
Bild
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Finns inget tålamod alls här hos vissa. Ikonen ska tydligen redan sågas efter två matcher efter ett rätt långt skadeuppehåll. Jag gillar hans speed och passningsspel men svårt att säga något om honom än.

Vi har väl tagit tre poäng mindre än vad man kunde räkna med just nu. Det är inte bra men känns som på tok för tidigt att gå helt bananer.

Jag vill ändå ge det här laget en chans när det är hyfsat fritt från skador. Possler och Fällström blir borta länge men det ska vi klara ändå då vi har bra bredd på forwardssidan. Annars är väl de flesta tillbaka snart. Om nu inte Linus åkte på något jävligt.
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Det som oroar mig mest är helt klart målvaktsspelet. Tellan är stel, inte följsam och har bristande uppmärksamhet på pucken, sitter mest och hoppas att han får den på sig. Han har gjort en bra match. I resten av matcherna har han sett mycket blek ut. Sprider returer. Fastnar på isen och kommer inte upp etc.

Att Reiderborn inte skulle hålla visste alla, utom sportchefen, redan innan säsongen började.

Vi behöver få in en målvakt. Säkert är budgeten tight. Men det finns flera tänkbara billiga målvakter på marknaden som skulle kunna komma in och skapa konkurrens om målvaktsposten.

Mark Owuya.
har visat att han klarar av SHL tidigare. Varför inte ge ett tryout-kontrakt om man är orolig för hans fysiska status. Har inga nerver och studsar snabbt tillbaka vid en motgång.

Daniel Larsson.
Kontraktslös. Haft en dålig sejour i Luleå, annars en kompetent målvakt. Säkert billig.

Johan Mattsson.
Har haft en strålande utveckling sedan han lämnade oss. 1:a i allsvenskans målvaktsliga. Har kanske en out-klausul i kontraktet. Jocke har spelat ihop med honom vilket säkert är ett plus.

Alternativt plocka hem Robin Jensen och låt honom försöka, om inte annat i en CHL-match.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

emilin skrev:
Jim Morrison skrev:
Bengan08 skrev:För att använda en gammal DIF Hockey klassiker "dagens trupp ska vända detta"
Menar du dagens trupp eller truppen när vi får våra åtta skadade spelare tillbaka?
Sant! låt oss få spela med vår rätta trupp innan man tar fram motorsågen och kapar allt, vi alla måste fatta att det är fan inte lätt att få till någon struktur när halva laget fattas, varken på träning eller match.
Sen kan jag nästan garantera att Ljungh kommer göra sin bästa säsong i Djurgården, när bäbis är på plats kommer allt att släppa :D

Ja det blir nog goaste nyförvärvet på säsongen, hoppas den kommer snart och att hela familjen Ljung mår bra. =)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Verkar som 4 av våra killar som drog till NHL blev nerspottade i AHL istället (kanske inte oväntat).. undra om man kan locka hem nån som tycker det låter tråkigt med AHL?.. typ Hultan elr Sören! :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:Verkar som 4 av våra killar som drog till NHL blev nerspottade i AHL istället (kanske inte oväntat).. undra om man kan locka hem nån som tycker det låter tråkigt med AHL?.. typ Hultan elr Sören! :roll:
De har inte rätt att välja spel i Sverige, och med tanke på att de precis blivit överplockade lär inte deras organisationer vilja släppa dem heller. Dessutom var nog båda två förberedda på att inleda i AHL.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Ska bli kul att se Sören dominera i Barracuda ett tag för att sedan bli uppkallad.
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Hultström tillbaka. Är detta ett skämt eller drömmer jag?!?
Bild
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

äR DET ETT SJUKT JÄVLA SKÄMT eller är det sant½!?!?!?!?!=
!+12

asså jag tror fan inte på det det skulle vara för bra för att vara sant
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

Välkommen hem Hulta!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Jag som satt här och var höstdeppig och bitter och så kommer den här nyheten och jag kan verkligen känna lyckoruset i mig.
Avskaffa tre mot tre.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

HULTSTRÖM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Låst