Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

B.I.B.A skrev:
android skrev:Jolle Eriksson säger att Varakas är Högströms ersättare. Indirekt säger han att AOM kommer få chansen att täcka upp Englunds plats. Då är det Holm och Hultan som ska ersättas. Räknar med två backar av bra kvalité in. In med en C istället för Sallinen, Säg Zackrisson.
Skulle snarare tro att Jocke tänker typ såhär:
Englund - AOM
Högström - Varakas
Hultström - Ny?
Holm - E. Johansson
Norell - Westlund

Utöver det så har vi Press och Falk sen skulle jag gissa att någon junior (Typ Bernhardt eller Röykås?) får chansen vid behov.
Tror garanterat man räknar med att ge bröderna Bernhardt chansen i år, gör man inte det dröjer det inte länge innan dom sticker. Alldeles för mycket potential i båda för att man inte ska ge dom chansen.

Yngre brorsan är ju och nosar på att kanske gå i första rundan i draften.. Än så länge ser det ut att bli tidigt i andra - Måste anses som jävligt bra i modern tid för en back!
TB_xD
Inlägg: 39
Blev medlem: 2011-05-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TB_xD »

TheForsa skrev:
sthlm19 skrev:Skönt med Matt. Tycker mycket om honom, speciellt nu. Verkar vara en genuint trevlig person också.

Zackrisson är väl f.ö. ur-gnagare. Bra spelare men tror inte det är aktuellt.
Fast han har väl vart aktuell ett flertalet gånger tidigare, men haft för höga lönekrav sett till vår budget. Nu har vi ju en bra mycket bättre ekonomi och är i behov av hans spets på ett helt annat sätt än då. Att han skulle vara gnagare låter jag vara osagt för det har jag ingen susning om.
Kan bekräfta att han är gnagare, har spelat med honom under pojklagsåren
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Stavhoppet skrev:OM nu Zackrisson skulle välja DIF så känns det som att vi är lika bra framåt dom förra året.
Kanske inte fullt lika spetsig förstalina men jag tror att vi skulle göra lika mkt poäng.

Andersson - Zackrisson - Ikonen

Possler - Ljungh - Brodin

Lundh - Vejdemo - Fällström

Ahlén - Linus - Hank

Skulle det bli verklighet så tycker jag att det ser riktigt slagkraftigt ut.
På backsidan känns det inte som vi blivit sämre om vi lyckas hitta en ok ersättare till Hultström.

Varakas - X

Emil J - AOM

Press - Falk
Westlund

Är väl bara på målvaktssidan vi ser lite osäkra ut.
3st rightare i din förstalina? Njae. Om nu Zacke - mot förmodan - skulle komma så skulle jag formera laget såhär:

Possler - Zackrisson - Ikonen
Lundh - Anderson - Fällström
Vejdemo - Ljungh - Brodin
Hank - Linus - Ahlén

Nåväl, lär ändå knappast bli av...
Bild
4-3-3
Inlägg: 26
Blev medlem: 2007-08-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 4-3-3 »

Hmmmm.
Är det ingen som funderar på hur många som kan gå till det svenska KHL laget?
Alla bra spelare har väl KHL klausuler. Markus Ljung hade varit den 1:a jag hade försökt signa.
Stockholmare borde vara extra attraktivt att löpa.

Hoppas på fel
4-3-3
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

4-3-3 skrev:Hmmmm.
Är det ingen som funderar på hur många som kan gå till det svenska KHL laget?
Alla bra spelare har väl KHL klausuler. Markus Ljung hade varit den 1:a jag hade försökt signa.
Stockholmare borde vara extra attraktivt att löpa.

Hoppas på fel
Tror inte Ljung har någon KHL klausul inskriven i sitt kontrakt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Det tar verkligen i att skriva Hank och Ahlén i en fjärdelina. Där hade vi lätt kunnat haft en juniorkedja med typ Davidsson-Lundin-Bernhardt. De hade tillfört mycket mer.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

ciirree skrev:Det tar verkligen i att skriva Hank och Ahlén i en fjärdelina. Där hade vi lätt kunnat haft en juniorkedja med typ Davidsson-Lundin-Bernhardt. De hade tillfört mycket mer.
Hank & Ahlén är viktiga för det här laget. Finns något som kallas kulturbärare inom idrott, och där har vi två tämligen goda exempel. Mer viktigt än man kan tro. Speciellt när vi har en så pass hög spelaromsättning och tappar en solklar ledargestalt som Thoresen...
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

altsich skrev:
B.I.B.A skrev:
android skrev:Jolle Eriksson säger att Varakas är Högströms ersättare. Indirekt säger han att AOM kommer få chansen att täcka upp Englunds plats. Då är det Holm och Hultan som ska ersättas. Räknar med två backar av bra kvalité in. In med en C istället för Sallinen, Säg Zackrisson.
Skulle snarare tro att Jocke tänker typ såhär:
Englund - AOM
Högström - Varakas
Hultström - Ny?
Holm - E. Johansson
Norell - Westlund

Utöver det så har vi Press och Falk sen skulle jag gissa att någon junior (Typ Bernhardt eller Röykås?) får chansen vid behov.
Tror garanterat man räknar med att ge bröderna Bernhardt chansen i år, gör man inte det dröjer det inte länge innan dom sticker. Alldeles för mycket potential i båda för att man inte ska ge dom chansen.

Yngre brorsan är ju och nosar på att kanske gå i första rundan i draften.. Än så länge ser det ut att bli tidigt i andra - Måste anses som jävligt bra i modern tid för en back!
Är de bara nog bra så få de spela. Titta på Åberg, Zibanejad, Vejdemo, Englund Falk osv.
Den tränare som dömer ut folk efter ålder platsar inte i SHL.
Tycker det går för många snyfthistorier om unga spelare.

Sköt din sommarträning, kom förberedd till träningen, ha rätt inställning och visa att du hör hemma på nivån. Klarar de inte det kan de gärna prova vingarna i andra klubbar som har utrymme för dem.
Det är en självklarhet att en tränare på yttersta elitnivå vill ställa bästa tänkbara lag på isen för att vinna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
ciirree skrev:Det tar verkligen i att skriva Hank och Ahlén i en fjärdelina. Där hade vi lätt kunnat haft en juniorkedja med typ Davidsson-Lundin-Bernhardt. De hade tillfört mycket mer.
Hank & Ahlén är viktiga för det här laget. Finns något som kallas kulturbärare inom idrott, och där har vi två tämligen goda exempel. Mer viktigt än man kan tro. Speciellt när vi har en så pass hög spelaromsättning och tappar en solklar ledargestalt som Thoresen...
Vi har juniorspelare som försvinner pga att Hank och Ahlén tar upp plats och inte gör nytta. Kulturbärare är bra, men de ska kunna hantera SHL-spelet också.

Om våran nya tränare (Ohlsson) inte är rädd att bänka spelare trots "status", så tror jag inte att Hank och Ahlén kommer spela många matcher i vinter. Vi har alldeles för bra junisar för det.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

ciirree skrev:
-daniel- skrev:
ciirree skrev:Det tar verkligen i att skriva Hank och Ahlén i en fjärdelina. Där hade vi lätt kunnat haft en juniorkedja med typ Davidsson-Lundin-Bernhardt. De hade tillfört mycket mer.
Hank & Ahlén är viktiga för det här laget. Finns något som kallas kulturbärare inom idrott, och där har vi två tämligen goda exempel. Mer viktigt än man kan tro. Speciellt när vi har en så pass hög spelaromsättning och tappar en solklar ledargestalt som Thoresen...
Vi har juniorspelare som försvinner pga att Hank och Ahlén tar upp plats och inte gör nytta. Kulturbärare är bra, men de ska kunna hantera SHL-spelet också.

Om våran nya tränare (Ohlsson) inte är rädd att bänka spelare trots "status", så tror jag inte att Hank och Ahlén kommer spela många matcher i vinter. Vi har alldeles för bra junisar för det.
Så många matcher i år som dessa två m fl var anledningen att laget får tillbaka energi och börjar spela bättre. Väldigt kantiga i sin spelstil men i min mening utnyttjade på helt fel sätt förra säsongen.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

ciirree skrev:
-daniel- skrev:
ciirree skrev:Det tar verkligen i att skriva Hank och Ahlén i en fjärdelina. Där hade vi lätt kunnat haft en juniorkedja med typ Davidsson-Lundin-Bernhardt. De hade tillfört mycket mer.
Hank & Ahlén är viktiga för det här laget. Finns något som kallas kulturbärare inom idrott, och där har vi två tämligen goda exempel. Mer viktigt än man kan tro. Speciellt när vi har en så pass hög spelaromsättning och tappar en solklar ledargestalt som Thoresen...
Vi har juniorspelare som försvinner pga att Hank och Ahlén tar upp plats och inte gör nytta. Kulturbärare är bra, men de ska kunna hantera SHL-spelet också.

Om våran nya tränare (Ohlsson) inte är rädd att bänka spelare trots "status", så tror jag inte att Hank och Ahlén kommer spela många matcher i vinter. Vi har alldeles för bra junisar för det.
Så många matcher i år som dessa två m fl var anledningen att laget får tillbaka energi och börjar spela bättre. Väldigt kantiga i sin spelstil men i min mening utnyttjade på helt fel sätt förra säsongen.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

TB_xD skrev:
TheForsa skrev:
sthlm19 skrev:Skönt med Matt. Tycker mycket om honom, speciellt nu. Verkar vara en genuint trevlig person också.

Zackrisson är väl f.ö. ur-gnagare. Bra spelare men tror inte det är aktuellt.
Fast han har väl vart aktuell ett flertalet gånger tidigare, men haft för höga lönekrav sett till vår budget. Nu har vi ju en bra mycket bättre ekonomi och är i behov av hans spets på ett helt annat sätt än då. Att han skulle vara gnagare låter jag vara osagt för det har jag ingen susning om.
Kan bekräfta att han är gnagare, har spelat med honom under pojklagsåren
Tack men nej Tack, äckliga gnagare kan hålla sig till Skellefteå AIK då...
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Joas »

Bengan08 skrev:
TB_xD skrev:
TheForsa skrev:
sthlm19 skrev:Skönt med Matt. Tycker mycket om honom, speciellt nu. Verkar vara en genuint trevlig person också.

Zackrisson är väl f.ö. ur-gnagare. Bra spelare men tror inte det är aktuellt.
Fast han har väl vart aktuell ett flertalet gånger tidigare, men haft för höga lönekrav sett till vår budget. Nu har vi ju en bra mycket bättre ekonomi och är i behov av hans spets på ett helt annat sätt än då. Att han skulle vara gnagare låter jag vara osagt för det har jag ingen susning om.
Kan bekräfta att han är gnagare, har spelat med honom under pojklagsåren
Tack men nej Tack, äckliga gnagare kan hålla sig till Skellefteå AIK då...
Räknas alla som spelat i aik som äckliga gnagare och borde hålla sig borta eller vart går gränsen?
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag hoppas att den nya tränaren som kommer in gör sitt första beslut att byta Kapten. Jag tycker som kapten så räcker det inte bara att kunna prata och mana på utan man måste också visa med föredöme. Och det gjorde verkligen inte Henrik Eriksson den här säsongen. Jag var tveksam om ens han skulle få kontrakt. Jag vill att man ska ha en kapten som har mer erfarenhet och producerar lite mer på isen. Det tycker jag också är lite konstigt att ha en kapten som inte spelar i första eller andra kedjan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

klintan85 skrev:Jag hoppas att den nya tränaren som kommer in gör sitt första beslut att byta Kapten. Jag tycker som kapten så räcker det inte bara att kunna prata och mana på utan man måste också visa med föredöme. Och det gjorde verkligen inte Henrik Eriksson den här säsongen. Jag var tveksam om ens han skulle få kontrakt. Jag vill att man ska ha en kapten som har mer erfarenhet och producerar lite mer på isen. Det tycker jag också är lite konstigt att ha en kapten som inte spelar i första eller andra kedjan.
Håller med dig på nästan allt.
Ljungh är ju klippt och skuren för en kaptensroll.
Låst