Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

diftobbe89 skrev:Frågan är ju hur Hank ska bära sig åt för att slå sig in i laget igen, blir knepigt, nu ska ju även Bergfors in och Fjällby verkar hungrig, platsen brevid Linus.J och Ahlén är numera upptagen.
Oroa dig inte Jocke hittar nog något sett att få in sin favorit.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

klintan85 skrev:
diftobbe89 skrev:Frågan är ju hur Hank ska bära sig åt för att slå sig in i laget igen, blir knepigt, nu ska ju även Bergfors in och Fjällby verkar hungrig, platsen brevid Linus.J och Ahlén är numera upptagen.
Oroa dig inte Jocke hittar nog något sett att få in sin favorit.
Jocke?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

klintan85 skrev:
diftobbe89 skrev:Frågan är ju hur Hank ska bära sig åt för att slå sig in i laget igen, blir knepigt, nu ska ju även Bergfors in och Fjällby verkar hungrig, platsen brevid Linus.J och Ahlén är numera upptagen.
Oroa dig inte Jocke hittar nog något sett att få in sin favorit.
Ok, mer än jag visste om laguttagningar.
Spela fult
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av wardo »

Ständigt detta jävla gnäll.

"Fans" som hänger ut spelare/tränare i Djurgårdens egna forum får mig att må illa.

Varför denna häxjakt på Bergfors? Killen var en av KHL´s bästa spelare för endast 2 år sen, att han sen har haft det tufft i LHC gynnar faktiskt bara oss, då vi får honom till ett jäkla bra pris.

50% av det här forumet hade i somras erektion om man bara nämnde "Bergsfors är på väg till Djurgården".

Då jag tvivlar på att någon i detta forum, faktiskt spelar i a-laget, uppmanar jag er till att göra ert jävla jobb - Skrik halsen av er dom avslutande matcherna!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

wardo skrev:Ständigt detta jävla gnäll.

"Fans" som hänger ut spelare/tränare i Djurgårdens egna forum får mig att må illa.

Varför denna häxjakt på Bergfors? Killen var en av KHL´s bästa spelare för endast 2 år sen, att han sen har haft det tufft i LHC gynnar faktiskt bara oss, då vi får honom till ett jäkla bra pris.

50% av det här forumet hade i somras erektion om man bara nämnde "Bergsfors är på väg till Djurgården".

Då jag tvivlar på att någon i detta forum, faktiskt spelar i a-laget, uppmanar jag er till att göra ert jävla jobb - Skrik halsen av er dom avslutande matcherna!

Aah, den gamla klassikern, -gör det bättre själva då

Tycker inte det är så konstigt om folk är skeptiska, hittills har fingertoppskänslan saknats helt i värvningar av bärande spelare.

Det är förmodligen klent på marknaden med målvakter nu, men reaktionen mot Bergfors är nog ställd mot det faktum att vi behövde offensiv spets och en stabil målvakt.....då tar vi in en spelare för 2-3:e line.

Men fan vad kul och oväntat om han levererar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Lee Harvey Oswald skrev: Aah, den gamla klassikern, -gör det bättre själva då
Tycker inte det är så konstigt om folk är skeptiska, hittills har fingertoppskänslan saknats helt i värvningar av bärande spelare.

Det är förmodligen klent på marknaden med målvakter nu, men reaktionen mot Bergfors är nog ställd mot det faktum att vi behövde offensiv spets och en stabil målvakt.....då tar vi in en spelare för 2-3:e line.

Men fan vad kul och oväntat om han levererar

Fast riktigt så tolkar jag inte hans inlägg, det är faktiskt en jävla massa okonstruktivt gnäll här inne. Fine, gnälla får man men många sitter ju bara och är bittra vid sina tangentbord utan att tillföra något.
Personligen tycker jag att det är OK med Bergfors in för stunden men inte till nästa säsong men vi hade ej heller aldrig fått honom nu om vi inte accepterat det. Då hade dock jag valt att tacka nej. Jag räknar bort t.ex. Sillen nu.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

crike skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Aah, den gamla klassikern, -gör det bättre själva då
Tycker inte det är så konstigt om folk är skeptiska, hittills har fingertoppskänslan saknats helt i värvningar av bärande spelare.

Det är förmodligen klent på marknaden med målvakter nu, men reaktionen mot Bergfors är nog ställd mot det faktum att vi behövde offensiv spets och en stabil målvakt.....då tar vi in en spelare för 2-3:e line.

Men fan vad kul och oväntat om han levererar

Fast riktigt så tolkar jag inte hans inlägg, det är faktiskt en jävla massa okonstruktivt gnäll här inne. Fine, gnälla får man men många sitter ju bara och är bittra vid sina tangentbord utan att tillföra något.
Personligen tycker jag att det är OK med Bergfors in för stunden men inte till nästa säsong men vi hade ej heller aldrig fått honom nu om vi inte accepterat det. Då hade dock jag valt att tacka nej. Jag räknar bort t.ex. Sillen nu.
Håller med och att säga att Bergfors är en spelare för 3-linan känns lite märkligt om man ser till tidigare år.
Visst iår har han varit allt annat är het men killen har snittat 0.48 ppg i NHL och 0.57 ppg i KHL. Klart det finns offensiva kvaliteter i killen, det svåra kommer vara att få honom att hitta självförtroendet.

Hade vi inför säsongen värvat Bergfors så känns det som det hade varit ett namn som man placerat i förstalinan så varför ändra sig nu egentligen. Låt honom bevisa vad han kan bidra med och så får man placera honom efter det.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Kom igen, Bergfors är en grymt bra värvning på en så pass klen marknad, speciellt om Linköping betalar mycket av lönen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

diftobbe89 skrev:
klintan85 skrev:
diftobbe89 skrev:Frågan är ju hur Hank ska bära sig åt för att slå sig in i laget igen, blir knepigt, nu ska ju även Bergfors in och Fjällby verkar hungrig, platsen brevid Linus.J och Ahlén är numera upptagen.
Oroa dig inte Jocke hittar nog något sett att få in sin favorit.
Ok, mer än jag visste om laguttagningar.
Jag vet att det är tränaren som tar ut laget jag var ironisk.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Kom igen, Bergfors är en grymt bra värvning på en så pass klen marknad
Det återstår att se. Blir gärna positivt överraskad men jag har svårt att se honom passa i vår spelmodell. Men å andra sidan kan det vara just det som saknats i karriären tidigare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Verkligen, det är en sjukt bra värvning som garanterat kommer lyfta hela vårt lag. Nu får vi en tydligare förstalina med en spelare som inte bara går rakt på mål ofta men som också är tillräckligt smart för att agera playmaker utan att drälla med pucken.
Sen skadar det verkligen inte att han alltid velat spela för oss, hjärta är aldrig fel!!!
Låst