Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Gillar verkligen silly-arbetet änsålänge med tanke på den låga budgeten vi har. Fällström kommer antagligen även han billigt med allting att bevisa, både för sig själv och andra. Den enda blundern var väl att vi förlängde med Hank och Ahlén. På så långa kontrakt dessutom.
Fast så låg budget har vi väl inte? Men håller med annars.
Måste verkligen finnas stålar för en riktigt vass back och två vassa forwards utöver de som det ryktats om.
Vi har ju definitivt bland de lägsta i serien åtminstone.
Och så kommer det förbli tills vi vinner serien flera år i rad.
Seriöst. Undra när vi ska få chans att slåss om de riktiga spetsvärvningarna där ute.
Förra sillyn med Sallinen och Hultström. Två toppspelare utan koppling till DIF. Det var starkt. Annars har vi svårt att locka riktiga toppspelare om de inte har kopplingar till oss.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Jag gillar förlängningen med Fällström. Om jag inte minns helt galet så var han bäst på isen i flertalet utav matcherna i början utav förra säsongen. Nu får man bara hoppas att han startar kommande säsong lika starkt och bibehåller formen och förblir skadefri. Frågan är bara om han hittar en kemi med någon i nuvarande trupp, han och Sören funkade ju ruskigt bra tillsammans.

Brodin Ljungh Fällström kanske kan vara en bra kedja? Fällström står för målen, Brodin för grovjobbet och Ljungh för skönliret. Tror det kan funka bra.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Gillar verkligen silly-arbetet änsålänge med tanke på den låga budgeten vi har. Fällström kommer antagligen även han billigt med allting att bevisa, både för sig själv och andra. Den enda blundern var väl att vi förlängde med Hank och Ahlén. På så långa kontrakt dessutom.
Fast så låg budget har vi väl inte? Men håller med annars.
Måste verkligen finnas stålar för en riktigt vass back och två vassa forwards utöver de som det ryktats om.
Vi har ju definitivt bland de lägsta i serien åtminstone.
Tror vi ligger i mitten när det gäller budget
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Jag hoppas innerligt att det finns åtminstone 3-4 bomber framöver. Thoresen, Sören, Englund, Hultström och Högström kan inte alla ersättas med mediokra spelare.
Det enda som gör mig lugn inför kommande säsong är att lag som Leksand och Rögle SKA vara bakom oss efter 52 omgångar. Allt annat vore ett praktfiasko oavsett hur vårt lag ser ut.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Gillar verkligen silly-arbetet änsålänge med tanke på den låga budgeten vi har. Fällström kommer antagligen även han billigt med allting att bevisa, både för sig själv och andra. Den enda blundern var väl att vi förlängde med Hank och Ahlén. På så långa kontrakt dessutom.
Fast så låg budget har vi väl inte? Men håller med annars.
Måste verkligen finnas stålar för en riktigt vass back och två vassa forwards utöver de som det ryktats om.
Vi har ju definitivt bland de lägsta i serien åtminstone.
Tror vi ligger i mitten när det gäller budget
Karlskrona, Leksand, Rögle och Malmö lär väl ha lägre budget. Sen finns inga solklara. Linköping och Brynäs har dålig ekonomi så de kanske ligger lägre. Örebro lär ligga som vi.
Frölunda, Saik, HV. FBK, Växjö och Luleå har högre.
Så mellan 7-10 i budget är väl det troliga.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Vart fan är våra spetsvärvingar :o? Nej förläng med flera brunkare så kan vi 4a kedjor som är som hank o ahlen......

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Salas skrev:Jag hoppas innerligt att det finns åtminstone 3-4 bomber framöver. Thoresen, Sören, Englund, Hultström och Högström kan inte alla ersättas med mediokra spelare.
Det enda som gör mig lugn inför kommande säsong är att lag som Leksand och Rögle SKA vara bakom oss efter 52 omgångar. Allt annat vore ett praktfiasko oavsett hur vårt lag ser ut.
Ingen kan väl gå runt och förvänta sig att dom fyra ska ersättas av spelare med liknande kvalitet?
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Morwin skrev:Vart fan är våra spetsvärvingar :o? Nej förläng med flera brunkare så kan vi 4a kedjor som är som hank o ahlen......

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Vem är brunkare i truppen förutom dem?
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Magnutz skrev:En hel Fällström är en tillgång i vilket SHL-lag som helst. Snabb, jävligt kvick innanför pannbenet och rätt så het på kassen. Bra där Djurgårn! :)
Alexander Fällström är en hybrid mellan Sörensen och Brodin. Får han bara vara frisk så är han som du säger, en god tillgång i vilket SHL-lag som helst.

Jag gillar Fällström skarpt ska tilläggas.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Malto »

Bra förlängning. Tror det blir topp 4 nästa år.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Låg kostnad och hög potential med Fällström så den känns helt rätt för mig.

Skadefri är han topp 6 för mig med enkelhet och en lina med

Brodin - Ljungh - Fällström borde fungera bra som lina två också t ex.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Ok så det känns ju som att vi inte får in så många russin. Mest vindruvor som kan bli russin så småningom... Gillar ändå Fällström. Inte hans fel att han fått ojusta smällar.
Just nu känns det ju knappt som vi har en förutsättning att få ihop en förstakedja men två bra andralinor skulle det kunna bli:

2:a kedja
Fällström-Ljungh-Brodin
2:a kedja
Possler-Sallinen-Lundh
3:e kedja
Vejdemo-Johansson- Jesper Ollas??
4:e
Hank-Junior-Ahlen

Varakas-Johansson
Arell-Ollas
Falk- Press
Junis( ge norrbaggen chansen)

Känns russinlöst... Ett back russin och en riktigt bra forward (typ Bergfors). Leta i Russland.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Kommer att ollas en hel del nästa år om vi får både Adam och Jesper att skriva på.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

EspenK skrev:Ok så det känns ju som att vi inte får in så många russin. Mest vindruvor som kan bli russin så småningom... Gillar ändå Fällström. Inte hans fel att han fått ojusta smällar.
Just nu känns det ju knappt som vi har en förutsättning att få ihop en förstakedja men två bra andralinor skulle det kunna bli:

2:a kedja
Fällström-Ljungh-Brodin
2:a kedja
Possler-Sallinen-Lundh
3:e kedja
Vejdemo-Johansson- Jesper Ollas??
4:e
Hank-Junior-Ahlen

Varakas-Johansson
Arell-Ollas
Falk- Press
Junis( ge norrbaggen chansen)

Känns russinlöst... Ett back russin och en riktigt bra forward (typ Bergfors). Leta i Russland.

Hoppas att vi kommer få in några spelare till för en topp6 roll.
Känns lite osäkert om vi tror att Brodin respektive Fällström kommer att vara lika bra utan sina parhästar i Thoresen och Sörensen. Båda dessa är grymma på att skapa ytor för sina medspelare.

Jag hoppas fortfarande på att man kan få in några spelare som sticker ut och kan PP/förstaline material. Tex de jag skrev tidigare i Zaborsky eller Duncan. Bergfors är en annan som utan tvekan bör fungera i den rollen. Frågan är väl kostnadsbilden för en svensk spelare i attraktiv ålder kontra en slovak och en Nordamerikan?

1. Duncan/Bergfors - Anderson - Brodin
2. Possler - Ljungh - Fällström
3. Lundh - Sallinen - Vejdemo
4. Ahlén - Linus - Hank
Bernhardt
Davidsson

Något sånt hoppas jag på.
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Dr Avalanche »

Benjamin L. Willard skrev:
Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Gillar verkligen silly-arbetet änsålänge med tanke på den låga budgeten vi har. Fällström kommer antagligen även han billigt med allting att bevisa, både för sig själv och andra. Den enda blundern var väl att vi förlängde med Hank och Ahlén. På så långa kontrakt dessutom.
Fast så låg budget har vi väl inte? Men håller med annars.
Måste verkligen finnas stålar för en riktigt vass back och två vassa forwards utöver de som det ryktats om.
Vi har ju definitivt bland de lägsta i serien åtminstone.
Tror vi ligger i mitten när det gäller budget
Strax under mitten...
Bild
Låst