Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sunne
Inlägg: 232
Blev medlem: 2010-05-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sunne »

Praetori skrev:
sunne skrev:Efter matchen igår är det ännu mer tydligt att vi behöver förbättra defensiven - vi tappar ju markeringar hela tiden. Gärna blanda redan nu unga, lovande och offensiva backar med lite äldre backar som spelar lugnt och enkelt. Vad är på väg in i defensiven?
Det är snarare spelsystemet det är fel på. Inga fel på befintliga backars potential men det tvingas spela ett spel som de inte alltid kan hantera (än, med tanke på erfarenheten). Falk, Norell, Holm, Press, AOM, Englund, Högström och Hultström. Totalt en snittålder på 22 bast så det finns hur mycket utvecklingspotential som helst. Känner egentligen inte att man vill byta ut någon av dem om det inte dyker upp någon bättre och billigare, beroende på hur man nu tänkt sig att spela nästa säsong.
Oavsett spelsystem saknar vi någon som spelar enkelt och frigör tid för andra spelare!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

sunne skrev: Oavsett spelsystem saknar vi någon som spelar enkelt och frigör tid för andra spelare!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag vill påstå att på den här nivån så handlar det om coachning och spelsystem. Självklart finns det spelare som är bättre och sämre på det där precis som du säger men samtidigt så finns redan sådan förmåga och kunskap i laget. Man har dock valt att spela på offensiva förstapass från backar snarare än avlastande center eller forwards som släpar.

Lite av problematiken är just att jag som långt ifrån är eller varit en hockeydemon på SHL nivå kan avkoda och läsa de intentionerna och det märks även att motståndarna gör det med än större bravur (och därmed får våra unga backar det otroligt tufft ibland).

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

DIF har gjort en helt ok säsong i år men många i den här defensiven håller inte SHL klass. Och det märks mer tydligt när de ska försvara en ledning eller när det är mycket på spel. Men det är väl resultatet av att ha en backbesättning med en medelålder på 22. Ingen riktig ledare hos backarna. Jag undrar av alla mål som DIF har släppt in i år, hur många procent som har kommit i tredje. Som jag har skrivit tidigare så tycker jag att de ända som ska få förlängt av backarna är Högström, Hultström, Englund och Ollas-Mattson. De är många backar som har spelat i DIF i flera säsonger nu men som inte riktigt tagit stegen som krävs från H.Allsvenskan till SHL. Och jag undrar hur mycket mer tålamod man ska ha med dem. Till nästa år så ska målet höjas ett snäpp till och då håller inte den här backbesättningen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev:DIF har gjort en helt ok säsong i år men många i den här defensiven håller inte SHL klass. Och det märks mer tydligt när de ska försvara en ledning eller när det är mycket på spel. Men det är väl resultatet av att ha en backbesättning med en medelålder på 22. Ingen riktig ledare hos backarna. Jag undrar av alla mål som DIF har släppt in i år, hur många procent som har kommit i tredje. Som jag har skrivit tidigare så tycker jag att de ända som ska få förlängt av backarna är Högström, Hultström, Englund och Ollas-Mattson. De är många backar som har spelat i DIF i flera säsonger nu men som inte riktigt tagit stegen som krävs från H.Allsvenskan till SHL. Och jag undrar hur mycket mer tålamod man ska ha med dem. Till nästa år så ska målet höjas ett snäpp till och då håller inte den här backbesättningen.
Falk har förlängt. Sedan hoppas jag verkligen vi förlänger med Holm. Tycker han varit riktigt bra på slutet.
Men jag håller med dig om att försvaret svajat och varit vår svaga del. Gör att vi får långa anfall mot oss. Delar också uppfattningen att vi saknar en general. Dessvärre blir det ingen Staffan nästa år. I mina ögon är det bara en back som spelat på riktig toppnivå och det är Högström. Vi hade behövt en stabil pjäs till denna säsong.
Englund är på väg att blomma ut rejält, men han lär vi tappa. Hultström blir jag inte klok på, stundtals briljant, stundtals dålig. Han hade visserligen spelat på annat ställe ifall han inte vore så ojämn, offensiven är emellanåt toppklass.

Blir spännande och tufft att följa vårens Silly.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Norman-Zackrisson-Matt
Sörensen-Ljungh-Brodin
Lundh-Vejdemo-Possler
Lundberg-Johansson-Davidsson
Davidsson, Bernhardt, Forsberg

Englund-Hultström
Ny-AOM
Falk-Holm
Westlund-Press

Lundh, Johansson och Possler är väl så gott som klara? Norman känns också mycket möjligt med tanke på vad som gått runt. Hoppas verkligen man vill/lyckas behålla Matt och Sörensen. Med Norman och Zacke går vi också vidare på stockholmsspåret. Aningen dyrt kanske..
Senast redigerad av Glory1 den 2016-03-12 20:49:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Glory1 skrev:Norman-Zackrisson-Matt
Sörensen-Ljungh-Brodin
Lundh-Vejdemo-Possler
Lundberg-Johansson-Davidsson
Davidsson, Bernhardt, Forsberg

Englund-Hultström
Ny-AOM
Falk-Holm
Westlund-Press

Lundh, Johansson och Possler är väl så gott som klara? Norman känns också mycket möjligt med tanke på vad som gått runt. Hoppas verkligen man vill/lyckas behålla Matt och Sörensen.
Det laget tar jag i hand på . Skulle ge mig gulddrömmar.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Glory1 skrev:Norman-Zackrisson-Matt
Sörensen-Ljungh-Brodin
Lundh-Vejdemo-Possler
Lundberg-Johansson-Davidsson
Davidsson, Bernhardt, Forsberg

Englund-Hultström
Ny-AOM
Falk-Holm
Westlund-Press

Lundh, Johansson och Possler är väl så gott som klara? Norman känns också mycket möjligt med tanke på vad som gått runt. Hoppas verkligen man vill/lyckas behålla Matt och Sörensen.
Det laget tar jag i hand på . Skulle ge mig gulddrömmar.

Det laget OCH en spelsugen Thoresen som ansluter efter jul ÄR GULD :D
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Vill ens Zackrisson flytta till Stockholm och spela i DIF?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Mattias_87 skrev:Vill ens Zackrisson flytta till Stockholm och spela i DIF?
Tror de flesta kör med önsketänkande när de spekulerar om nästa års trupp.

Själv tror jag vi blir besvikna över vad vi ersätter vår nuvarande spets med.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Sörensen - Ljungh (C) - Åberg (ny)
Norman (ny) - Anderson - Brodin (A)
Lundh (ny) - Vejdemo - Possler (ny)
Lundberg - L. Johansson (ny) - Ahlén


Årets juniorer är backups, lånas ut med möjlighet till att återkallas.
Sörensen har inte varit dominant nog för att få NHL-kontrakt.
Föredrar Ahlén framför Hank.
Vi lyckas behålla Anderson, men Sallinen är körd.
Åberg och Norman kommer hem!
Lundh, Possler och Johansson verkar klara.
Cehlin går ju knappast att lösa.
Thoresen kommer tillbaks innan transferfönstret stänger.
Ljungh är ny förstecenter och kapten.


Claesson (ny) - Hultström
Englund (A) - Holm
Falk - Press
Westlund - AOM


Högström är förlorad.
Hoppas Hultström stannar.
Risk att Holm lämnar.
Claesson kommer hem!
Skulle egentligen behövas en toppback.


Tellan
Mantas
Senast redigerad av kaminor den 2016-03-13 21:01:08, redigerad totalt 3 gång.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:
Mattias_87 skrev:Vill ens Zackrisson flytta till Stockholm och spela i DIF?
Tror de flesta kör med önsketänkande när de spekulerar om nästa års trupp.

Själv tror jag vi blir besvikna över vad vi ersätter vår nuvarande spets med.
Zackrisson har inte fått något erbjudande från oss enligt Jocke. Mycket pga prislappen. Sen är han kontraktslös och självklart intressant. Men nej, än sålänge finns ingenting som säger att han skulle spela här nästa säsong.
Göte
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-05-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Göte »

Ska DIF sträva efter att bli ett topplag så ska dom inte förlänga med Holm, han håller tyvärr inte. Det räcker inte att ha ett stort Djurgårdshjärta. Håller med en som skrev innan. Högström, Hultström, Englund, Norell, Falk och Ollas-Matsson kan dom köra vidare med. Plocka in 2 nya backar!
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Túrin Turambar »

Holm är ju sjukt mycket bättre än Norell, Ollas-Matsson och Falk. Defensivt är han också helt överlägsen Hultström...
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Túrin Turambar skrev:Holm är ju sjukt mycket bättre än Norell, Ollas-Matsson och Falk. Defensivt är han också helt överlägsen Hultström...
Ja Holm före Norell 7 dar i veckan
Göte
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-05-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Göte »

Känns som Norell har mer potential än Holm. Ang Falk så har dom redan förlängt med han, så då ser jag inte nån plats för Holm. Till det Holm används till så är han på tok för dålig på skridskorna, använder inte sin kropp. Nej tack.
Låst