Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Jag skulle kunna ha kvar Tambellini om han fick in en kedjekamrat som kan styra spelet och lägga upp lägen. Det ironiska är ju dock att för att få in en sådan typ av spelare måste vi göra oss av med JTs lön. Jag vet inte hur Jocke resonerade när han tog in honom som en tilltänkt producerande spelare till den lönen, kanske var det just en passande spelare han ville ha in först men sedan dök Ridderwall upp på marknaden och man valde honom istället vilket skapade en obalans.

Men visst, Jeff är ju fortfarande bättre än Hank liksom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Kanske väcka Jeff med att sätta honom som back i några matcher? Lyft upp Kousa som anfallare så ska vi nog få liv i Tambellini.

Kousa - Ljungh - Ridderwall
Tambellini - Urbom
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

DIFtomppa skrev:Kanske väcka Jeff med att sätta honom som back i några matcher? Lyft upp Kousa som anfallare så ska vi nog få liv i Tambellini.

Kousa - Ljungh - Ridderwall
Tambellini - Urbom
Eller varför inte matcha Jeff i fjärde med Hank och Ahlen. Kanske kan bli "Jazzy" med två powerforwards som skapar utrymme.

Sedan testa Linus Johansson i någon annan kedja.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

DIFtomppa skrev:Kanske väcka Jeff med att sätta honom som back i några matcher? Lyft upp Kousa som anfallare så ska vi nog få liv i Tambellini.

Kousa - Ljungh - Ridderwall
Tambellini - Urbom
Kan Lassen lira forward kan säker Jeff lira back ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Henke_F skrev:Eller varför inte matcha Jeff i fjärde med Hank och Ahlen.
Om han inte kan prestera med någorlunda spelskickliga spelare så lär han ju knappast komma tillrätta med två spelare som knappt kan slå en passning på bladet.

Allt handlar väl om vad Jeff vill. Har han drivet så kommer han säkert komma igång, har ju hänt förr att spelare varit iskalla tills februari för att sedan börja producera när matchernas betydelse ökar.
Vore ju bäst att få in en topplirare, men det lär ju knappast hända nu när Högström har signat, inte minst med tanke på att Ikonen och Possler borde vara i spel om inte allt för länge.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:Jag skulle kunna ha kvar Tambellini om han fick in en kedjekamrat som kan styra spelet och lägga upp lägen. Det ironiska är ju dock att för att få in en sådan typ av spelare måste vi göra oss av med JTs lön. Jag vet inte hur Jocke resonerade när han tog in honom som en tilltänkt producerande spelare till den lönen, kanske var det just en passande spelare han ville ha in först men sedan dök Ridderwall upp på marknaden och man valde honom istället vilket skapade en obalans.

Men visst, Jeff är ju fortfarande bättre än Hank liksom.
Nu är du på väg in i lalala-land igen. Man är inte bättre än man är just nu, och det är ren fakta att Hank just nu gör bättre resultat än Jeff. I ordets rätta bemärkelse är alltså Hank bättre än Jeff.

Sen kan vi alltid konstatera att Jeff med sin historik har en större potential än Hank, men det är en helt annan sak. Han är inte i närheten av det och är idag sämre än Hank.

Det är också intressant hur dina sk "bra spelare" kräver så mycket; speficika kedjekamrater, att må bra, medstuds, "balans", etc.

Samtidigt så avkrävs fenomenala prestationer av andra spelare (speciellt de som kan dela ut en tackling) oavsett omständigheter, annars är man bara brunkare. Ett litet misstag så har man gjort bort sig. JT med sina -9 eller vad det är idag ingår dock märkligt nog inte i din definition på att göra bort sig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Jag skulle kunna ha kvar Tambellini om han fick in en kedjekamrat som kan styra spelet och lägga upp lägen. Det ironiska är ju dock att för att få in en sådan typ av spelare måste vi göra oss av med JTs lön. Jag vet inte hur Jocke resonerade när han tog in honom som en tilltänkt producerande spelare till den lönen, kanske var det just en passande spelare han ville ha in först men sedan dök Ridderwall upp på marknaden och man valde honom istället vilket skapade en obalans.

Men visst, Jeff är ju fortfarande bättre än Hank liksom.
Nu är du på väg in i lalala-land igen. Man är inte bättre än man är just nu, och det är ren fakta att Hank just nu gör bättre resultat än Jeff. I ordets rätta bemärkelse är alltså Hank bättre än Jeff.

Sen kan vi alltid konstatera att Jeff med sin historik har en större potential än Hank, men det är en helt annan sak. Han är inte i närheten av det och är idag sämre än Hank.

Det är också intressant hur dina sk "bra spelare" kräver så mycket; speficika kedjekamrater, att må bra, medstuds, "balans", etc.

Samtidigt så avkrävs fenomenala prestationer av andra spelare (speciellt de som kan dela ut en tackling) oavsett omständigheter, annars är man bara brunkare. Ett litet misstag så har man gjort bort sig. JT med sina -9 eller vad det är idag ingår dock märkligt nog inte i din definition på att göra bort sig.
FEL Hank tyvärr så är vi rätt många som tycker han är en av SHL absolut sämsta spelare
& att säga att han är bättre än en dålig Jeff Jeff i Rullstol är bättre än Hank på Steroider t.o.m
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

ALLTID DIF skrev:
sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Jag skulle kunna ha kvar Tambellini om han fick in en kedjekamrat som kan styra spelet och lägga upp lägen. Det ironiska är ju dock att för att få in en sådan typ av spelare måste vi göra oss av med JTs lön. Jag vet inte hur Jocke resonerade när han tog in honom som en tilltänkt producerande spelare till den lönen, kanske var det just en passande spelare han ville ha in först men sedan dök Ridderwall upp på marknaden och man valde honom istället vilket skapade en obalans.

Men visst, Jeff är ju fortfarande bättre än Hank liksom.
Nu är du på väg in i lalala-land igen. Man är inte bättre än man är just nu, och det är ren fakta att Hank just nu gör bättre resultat än Jeff. I ordets rätta bemärkelse är alltså Hank bättre än Jeff.

Sen kan vi alltid konstatera att Jeff med sin historik har en större potential än Hank, men det är en helt annan sak. Han är inte i närheten av det och är idag sämre än Hank.

Det är också intressant hur dina sk "bra spelare" kräver så mycket; speficika kedjekamrater, att må bra, medstuds, "balans", etc.

Samtidigt så avkrävs fenomenala prestationer av andra spelare (speciellt de som kan dela ut en tackling) oavsett omständigheter, annars är man bara brunkare. Ett litet misstag så har man gjort bort sig. JT med sina -9 eller vad det är idag ingår dock märkligt nog inte i din definition på att göra bort sig.
FEL Hank tyvärr så är vi rätt många som tycker han är en av SHL absolut sämsta spelare
& att säga att han är bättre än en dålig Jeff Jeff i Rullstol är bättre än Hank på Steroider t.o.m
Fine, men då får du berätta hur du bedömer spelare. Du använder inte resultat i alla fall (Hanks är bättre), så vad har du i tankarna när du påstår att Jeff är bättre än Hank just nu?

För övrigt så tycker jag också att Hank har brister, absolut. Men har ändå presterat OK resultat så här långt, det har inte Jeff.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Alltså, självfallet lever inte Tambellini upp till sin förmodade lön. Men alldeles självklart är han en bättre spelare än våra brunkare. Befängt att påstå annat. I synnerhet Hank som i 2,5 års tid varit en enorm besvikelse i SHL och till och med aktivt gjort sin kedja sämre, trots att han i grunden är "bättre" än Ahlén. Men fjärdekedjan blir bättre när Hank lämnar den, och den kedjan han då placeras i blir dessvärre direkt sämre också.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja nåt är ju väldigt skevt när vi tvingas lita på Ahléns "Sniper-kunskaper".
(Missförstå mig rätt, man blir varm i hjärtat när såna spelare får vara med och vända matcher, göra lite avtryck, få lite mediatid)


Knepigt att jämföra Jeff med Hank.
Visst, Jeff är en besvikelse, men det är nog mest grundat på min okunskap om honom innan, han hade ett dyrt klingande namn, kändes som en möjlig producerande import.
Hank är väl med för att han är en schyst prick och har låg månadskostnad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

sensei skrev:
ALLTID DIF skrev:
sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Jag skulle kunna ha kvar Tambellini om han fick in en kedjekamrat som kan styra spelet och lägga upp lägen. Det ironiska är ju dock att för att få in en sådan typ av spelare måste vi göra oss av med JTs lön. Jag vet inte hur Jocke resonerade när han tog in honom som en tilltänkt producerande spelare till den lönen, kanske var det just en passande spelare han ville ha in först men sedan dök Ridderwall upp på marknaden och man valde honom istället vilket skapade en obalans.

Men visst, Jeff är ju fortfarande bättre än Hank liksom.
Nu är du på väg in i lalala-land igen. Man är inte bättre än man är just nu, och det är ren fakta att Hank just nu gör bättre resultat än Jeff. I ordets rätta bemärkelse är alltså Hank bättre än Jeff.

Sen kan vi alltid konstatera att Jeff med sin historik har en större potential än Hank, men det är en helt annan sak. Han är inte i närheten av det och är idag sämre än Hank.

Det är också intressant hur dina sk "bra spelare" kräver så mycket; speficika kedjekamrater, att må bra, medstuds, "balans", etc.

Samtidigt så avkrävs fenomenala prestationer av andra spelare (speciellt de som kan dela ut en tackling) oavsett omständigheter, annars är man bara brunkare. Ett litet misstag så har man gjort bort sig. JT med sina -9 eller vad det är idag ingår dock märkligt nog inte i din definition på att göra bort sig.
FEL Hank tyvärr så är vi rätt många som tycker han är en av SHL absolut sämsta spelare
& att säga att han är bättre än en dålig Jeff Jeff i Rullstol är bättre än Hank på Steroider t.o.m
Fine, men då får du berätta hur du bedömer spelare. Du använder inte resultat i alla fall (Hanks är bättre), så vad har du i tankarna när du påstår att Jeff är bättre än Hank just nu?

För övrigt så tycker jag också att Hank har brister, absolut. Men har ändå presterat OK resultat så här långt, det har inte Jeff.
Vilket resultat? Menar du +/- ? Sådana fall var Robin Press vår näst bäste back.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Örnen skrev:Alltså, självfallet lever inte Tambellini upp till sin förmodade lön. Men alldeles självklart är han en bättre spelare än våra brunkare. Befängt att påstå annat. I synnerhet Hank som i 2,5 års tid varit en enorm besvikelse i SHL och till och med aktivt gjort sin kedja sämre, trots att han i grunden är "bättre" än Ahlén. Men fjärdekedjan blir bättre när Hank lämnar den, och den kedjan han då placeras i blir dessvärre direkt sämre också.
En spelare som individuellt mäktar med att spela jämnt, är sämre än en som ligger på -8 med jämförbar speltid. Intressant. Då undrar jag igen, vad mäter du och vilka övriga bidrag tycker du Jeff har gett i år som föranleder att det skulle vara befängt att säga att hank är bättre? Corsi? 8)

Jeff må ha potential men likväl är han så här långt klart sämst enligt mig. Men du säger att han självklart är bättre än våra "brunkare" och jag är då uppriktigt nyfiken på vad du har i tankarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

ALLTID DIF skrev: FEL Hank tyvärr så är vi rätt många som tycker han är en av SHL absolut sämsta spelare
& att säga att han är bättre än en dålig Jeff Jeff i Rullstol är bättre än Hank på Steroider t.o.m
Så alla tränare på senare år som givit honom all denna istid är alltså bakom flötet?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Andspe skrev: Vilket resultat? Menar du +/- ? Sådana fall var Robin Press vår näst bäste back.
Nu har han inte jämförbar istid eller antal matcher mot andra, men självklart är det ett plus för honom att det går bättre för laget i 5vs5 när han är på isen. Håller du inte med?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

sensei skrev:
Örnen skrev:Alltså, självfallet lever inte Tambellini upp till sin förmodade lön. Men alldeles självklart är han en bättre spelare än våra brunkare. Befängt att påstå annat. I synnerhet Hank som i 2,5 års tid varit en enorm besvikelse i SHL och till och med aktivt gjort sin kedja sämre, trots att han i grunden är "bättre" än Ahlén. Men fjärdekedjan blir bättre när Hank lämnar den, och den kedjan han då placeras i blir dessvärre direkt sämre också.
En spelare som individuellt mäktar med att spela jämnt, är sämre än en som ligger på -8 med jämförbar speltid. Intressant. Då undrar jag igen, vad mäter du och vilka övriga bidrag tycker du Jeff har gett i år som föranleder att det skulle vara befängt att säga att hank är bättre? Corsi? 8)

Jeff må ha potential men likväl är han så här långt klart sämst enligt mig. Men du säger att han självklart är bättre än våra "brunkare" och jag är då uppriktigt nyfiken på vad du har i tankarna.
Plus/minus är en jävla skitstatistik som inte bevisar ett dyft för typ trettonde gången. Men vill du grunda dina åsikter om spelare på den typen av statistik så visst. Marcus Ragnarsson hade sämst plus/minus av alla backar i vårt lag 08/09.

Hank är inte bättre än Jeff i ett enda moment. Det kan alla se. Sent att han inte levt upp till förväntningarna att vara en toppspelare är en helt annan sak.
Låst