Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 435
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av John Terry »

Brukar inte vara inne lika ofta numer men såg nu något mail som skickats in till Jenny, Jocke osv och att det finns folk som stödjer det här på forumet.

Ni ger, på riktigt, folk som har en diagnos som innefattar impulskontrollsproblem dåligt rykte.

Skärp er.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Ser fram emot att varenda mål som släpps in kommer skyllas på Reideborn nästa säsong (ja, även om han inte värvas). :shock:

Måste bara kommentera det där mailet: Haha. Komiskt! Nästan lika illa som när jag gick igång och blev fruktansvärt förbannad på att man inte behöll Linkan inför 09/10.

Intressant med Linus Johansson, tror på grabben!
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Drömde att vi hade köp ut Patrick Cehlin från Rögle.
Bild
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Rocky3000 skrev:Drömde att vi hade köp ut Patrick Cehlin från Rögle.
Ang. Cehlin så måste jag säga att jag hade jävligt fel i mina kommentarer om honom när han gick till Rögle i höstas. Då ville jag inte ha honom i DIF, ack så fel jag hade.
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Husmusen »

Det kanske har varit på tapeten tidigare men i så fall har jag missat det.

Har Lökers öppnat börsen rejält eller varför lämnar Holm för Växjö?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Anton Grundel tillbaka till Färjestad.
Vet att det fanns ett litet rykte att vi har intresserade.
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

Husmusen skrev:Det kanske har varit på tapeten tidigare men i så fall har jag missat det.

Har Lökers öppnat börsen rejält eller varför lämnar Holm för Växjö?

Troligtvis har Lajkers antingen öppnat upp sin pengapung eller så har de lovat honom en mer framstående position än vad vi kunnat. Alternativt båda.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Anton Grundel tillbaka till Färjestad.
Vet att det fanns ett litet rykte att vi har intresserade.
Tråkigt. Hade hoppats på honom. Men han skulle vara dyr så kanske därför vi inte tyckte det var värt det.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Undrar hur less Linus Videll är på KHL efter fem säsonger där...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:Undrar hur less Linus Videll är på KHL efter fem säsonger där...
Har spelat med Jocke och har tydlig Stockholms-anknytning. Kommer in med rutin. Lite intressant endå.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Bengan08 skrev:
seppuko skrev:Alltså. Varför och åter varför ska 80% av användarna på detta forum använda forumet för deras negativa åsikter hela tiden? Förr i tiden var det i alla fall halvroliga konstruktiva negativa åsikter (Lex LHO).

Det är fruktansvärt trist att läsa i längden. Skärp till er eller sluta skriv, eller håll er till max 3 negativa inlägg i veckan för då kanske ni kan formulera er bättre och mer konstruktivt.

För övrigt, Jocke har nämnt att vi i längden ska utveckla spelare samt ha ett stort lag. Men att vi visar intresse för fler spelare än vi i slutändan värvar måste väl alla förstå?

Samt, vi kan inte slänga massa miljoner utan garanti.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Ett alternativ är att du slutar läsa, så länge det inte går överstyr har alla rätt att ha en åsikt.
Så lösningen är att jag slutar läsa? Sen gör alla andra det också tänker du? Kvar är ni negativa nissar?

Ni får alla vara hur negativa ni vill, men det jag säger är att det är trist att det ska vara så. Förstår bara inte varför man alltid måste skriva av sig negativt, men dra sig för att skriva positivt. Kika mängden inlägg i matchtrådarna vid vinst respektive förlust så förstår du kanske vad jag menar.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davidsson »

Grundel klar för FBK. 3 års kontrakt.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Vet ingenting om herr Karlkvist. Utnyttjar han sin storlek? Vad jag ser så här långt i Jockes röda tråd så gillar jag vad jag ser i alla fall.

Thoresen-klass kommer väl en gång per 30 år så det är väl bara att vara glad att man fick uppleva det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:
ciirree skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
minalman skrev:En teori om Reideborn är ju förstås att Adam vill tillbaka, hans agent har kontaktat vår organisation, någon släpper ryktet (för att gynna eller missgynna hans önskemål) och snacket är igång.
Men bara för att Reideborn vill till Djurgården är det inte säkert att Jocke slår volter av glädje. Han vet nog bättre.
Om ingen annan väg fungerar tror jag att Jocke tar in Reideborn, men det är inte huvudspåret.
Om det går ut en nyhet idag om att Adam har kommit överens med oss om ett treårskontrakt så stämmer inte mitt resonemang. Men om vi i sommar får veta att Adam ska lira för oss, så har jag funderat riktigt i detta inlägg. I så fall bedömde Jocke att vi ändå måste ta sista halmstrået. Adam har trots allt SHL-erfarenhet.
Jo jag hoppas det är så också! Dock finns det även målvakter i Allsvenskan, utan shl rutin, som är bättre och med större potential en Reiderborn så skulle vara förvånad om han är "sista halmstrået".
Vem?
Både Linus Söderström och Gustaf Lindvall tycker jag har sett bättre ut och har större potential en Reideborn. Även Jacob Johansson i Mora är intressant men då måste Linköping släppa honom då jag tror han fortfarande har kontrakt med dom.

Mitt önskemål är dock fortfarande Erik Hanses från Saik som ska finnas tillgänglig.
Lindvall har kontrakt till 17/18. Han har gjort en bra säsong i HA. Söderström finns det oklarheter kring. Han har ju uttryckt sitt missnöje med DIF och där vet vi ju ingenting ännu.
Jag tror att Hanses kommer vara Leksands förstamålvakt nästa säsong med Haukeland bakom. Men visst, jag hade gärna tagit Hanses också.

Edit: Linus Norberg på Twitter: "Djurgårdens sportchef, Jocke Eriksson, om ryktena som florerat i media: "Ni har väldigt rätt om vissa och på tok för fel om andra".
Kan ju faktiskt vara Reideborn det handlar om.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jaccan skrev:
Husmusen skrev:Det kanske har varit på tapeten tidigare men i så fall har jag missat det.

Har Lökers öppnat börsen rejält eller varför lämnar Holm för Växjö?

Troligtvis har Lajkers antingen öppnat upp sin pengapung eller så har de lovat honom en mer framstående position än vad vi kunnat. Alternativt båda.
Tror Holm ville ha ett miljöombyte efter flertalet år hos oss. Nu var Lakers intresserade och han blev smickrad och tog chansen. Riktigt surt för oss men ser man på det med Holms ögon fullt förståeligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst