Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

crike skrev:Kan man få Norman för 200-250k/månad eller vad kan en sådan spelare ha som realistiska krav i SHL?
Tror han blir dyrare än så. Lär ha massa anbud från KHL, seriens rikaste klubb vill förlänga med honom och flera andra shl-klubbar vill ha honom. Hoppas han saknar Sthlm!
Fan att vi åkte ur!
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

Jim Morrison skrev:Robert Ohlsson ryktas ta över som huvudtränare nästa säsong, så det kan du lägga på rykten in Frasse.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... datranare/
http://bloggar.expressen.se/snackamedle ... on-lamnar/
Japp ordnar detta!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Kan Peppe va ersättare till Alvarez tro?
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av difanda »

Gick det inte även ett rykte om Borgman från VIK? Kanske bara ett forumrykte...
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Alvarez har tackat nej till ett erbjudande från Djurgården. Han vill avvakta till senare. Inte kört än, men högt sannolikt.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... s-forslag/
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Alvarez känns väldigt överskattad endå. Han hade en bra period på 10-15 matcher nånting men i övrigt så har han varit ojämn tycker jag, precis som många i laget. Tycker definitivt inte man ska "kämpa" för att behålla honom när vi har så pass duktiga juniorer att ta upp som kan ta den platsen.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

ciirree skrev:Alvarez känns väldigt överskattad endå. Han hade en bra period på 10-15 matcher nånting men i övrigt så har han varit ojämn tycker jag, precis som många i laget. Tycker definitivt inte man ska "kämpa" för att behålla honom när vi har så pass duktiga juniorer att ta upp som kan ta den platsen.
Håller nog med. De perioder han har vart riktigt bra har vart för korta och kommit för sällan.

Alvarez - Lundh känns ok.

Vad tror ni om Michael Haga?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

B.I.B.A skrev:Vad tror ni om Michael Haga?
Tycker han känns tveksam. Tobias Hage och Emil Lundberg hade liknande siffror när de kom till oss förra säsongen.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Skulle dock vilja se Hage bredvid lite bättre spelare under flera matcher i rad.
Eller åtminstone med andra spelartyper än Hank&Ahlen.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Lundh känns väl som en ganska okej men samtidigt rätt tråkig värvning, han hade säkert gjort ett skapligt jobb i en tredjekedja, men föredrar ju att behålla Alvarez, han har haft en fin utveckling och lär knappast bli sämre till nästa säsong, vore tråkigt att bli av med honom till en konkurrent nu.

Vore trevligt att se kontrakt på Högström, Holm, Englund, Matt Anderson också, för att nämna några.

Sen måste det finnas intressantare spelare än den där Haga från allsvenskan, kolla i andra ligor.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Tycker Alvarez varit rätt jämn denna säsong. Han kommer till mycket lägen. Tycker det händer mycket när han är inne.Tror jag hellre har Alvarez än Peppe. Sen är det såklart en lönefråga också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Lär vara huggsexa om Haga, ingen spelare DIF bara kan ta in hur som helst. En av allsvenskans skickligaste spelare som har åldern på sin sida lockar alltid flertalet intressenter från SHL.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Lär vara huggsexa om Haga, ingen spelare DIF bara kan ta in hur som helst. En av allsvenskans skickligaste spelare som har åldern på sin sida lockar alltid flertalet intressenter från SHL.
Muntligt klar för Örebro enligt Madhawk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Tog vi Lundh istället för Haga tro?
Då kanske hoppet om Alvarez lever!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:Vi har inte skrivit nytt kontrakt med Marcus Högström. Vill han prova Schweiz eller KHL? Enligt mig är han fullt kapabel att bli toppback i båda dessa ligor.
Ja prio ett av alla som inte förlängt måste vara Högström! En av seriens bästa backar. Verkligen utvecklas till en tvåvägsback i landslagsklass denna säsong(var bra redan förra).
Som jag nämnde i nån annan tråd så snackar Högström med Chicago (longshot för han lär inte platsa där) och två lag från KHL (varav ett är i Moskva)... sannolikheten att han stannar är nog 50% skulle jag säga, helt enkelt pga att han får unge snart så det skulle vara detta som räddar oss.. annars blir det nog KHL för hans del.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst