Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

android skrev:
diftobbe89 skrev:Någonting inom mig säger att Ikonen kan bli lite av en besvikelse, vi får se.
Lite samma här. Tog emot att sätta honom i första. Ser honom egentligen som andra/tredjekedjan. Däremot kändes det som han passade bra in med dom andra.
Har en känsla av att han kommer vara en lite sämre/jämnbra verision av Sören, sjukt bra högstanivå men ojämn som få. Men ska inte uttlala mig för mycket, har bara sett han en match haha
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

jaccan skrev:
android skrev:
diftobbe89 skrev:Någonting inom mig säger att Ikonen kan bli lite av en besvikelse, vi får se.
Lite samma här. Tog emot att sätta honom i första. Ser honom egentligen som andra/tredjekedjan. Däremot kändes det som han passade bra in med dom andra.
Har en känsla av att han kommer vara en lite sämre/jämnbra verision av Sören, sjukt bra högstanivå men ojämn som få. Men ska inte uttlala mig för mycket, har bara sett han en match haha

Eller så får han sitt livs genombrott att spela för DIF på ett fullsatt Globen/Hovet !?

Hoppas !!!
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

ALLTID DIF skrev:
jaccan skrev:
android skrev:
diftobbe89 skrev:Någonting inom mig säger att Ikonen kan bli lite av en besvikelse, vi får se.
Lite samma här. Tog emot att sätta honom i första. Ser honom egentligen som andra/tredjekedjan. Däremot kändes det som han passade bra in med dom andra.
Har en känsla av att han kommer vara en lite sämre/jämnbra verision av Sören, sjukt bra högstanivå men ojämn som få. Men ska inte uttlala mig för mycket, har bara sett han en match haha

Eller så får han sitt livs genombrott att spela för DIF på ett fullsatt Globen/Hovet !?

Hoppas !!!
Du har gått från 100 till 0 för att nu vara på 100 igen. Förra året skulle vi ta SM-Guld, nyss var vi nästan 100 på nedflyttning enligt dig. Nu har vi fått in två nyförvärv och plötsligt är allt guld och gröna skogar igen
Användarvisningsbild
HenkoHell
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-07-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HenkoHell »

diftobbe89 skrev:Någonting inom mig säger att Ikonen kan bli lite av en besvikelse, vi får se.
Jag skulle vilja säga tvärtom.
Ikonen är den som jag tror kommer att överraska, endast baserat på magkänsla.

Jag är sjukt peppad på det här laget. Speciellt om vi lyckas hitta rätt back.
Dock som så många andra varit inne på så känns värvningen av Reideborn lite sådär.
Fattar inte riktigt vad som hände med Söderström, hade varit perfekt att alternera med Tellan och Jensen som tredje. Men nu är det som det är..

Kämpa Jocke!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Måste säga att jag gillar att vi har en bra uppsättning powerforwards. Brodin, Lundh och Ridderwall.
Vi kommer att få se många hårda tag från dessa herrar i höst :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Vinden har vänt som dom säger. Får vi in en bra back känns det som att vi kan få ett hyfsat bra lag tillslut.
Det va ju otroligt mycket snack tidigare i tråden om att alla vi negativa (mig inkluderad) människor hade orealistiska förhoppningar på va DIF skulle ersätta Thoresen med? Kan inte säga att jag talar för alla men jag tror att många med mig tycker att Ridderwall är exakt en sådan värvning man kan förvänta sig/hoppas på. För nog kan vi vara överens om att Calle har en bit kvar till Thoresens nivå....!

Ge mig en bra back och ge mig sen 2:a Augusti ASAP!
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

Bengan08 skrev:Vinden har vänt som dom säger. Får vi in en bra back känns det som att vi kan få ett hyfsat bra lag tillslut.
Det va ju otroligt mycket snack tidigare i tråden om att alla vi negativa (mig inkluderad) människor hade orealistiska förhoppningar på va DIF skulle ersätta Thoresen med? Kan inte säga att jag talar för alla men jag tror att många med mig tycker att Ridderwall är exakt en sådan värvning man kan förvänta sig/hoppas på. För nog kan vi vara överens om att Calle har en bit kvar till Thoresens nivå....!

Ge mig en bra back och ge mig sen 2:a Augusti ASAP!
Självklart inte på samma nivå som Thoresen, men det visste vi redan att han skulle bli omöjlig att ersätta rakt av. Däremot har vi bättre bredd bland forwards iår och många skriskostarka lirare. Tror det blir ett bra år iår. En hel Fällström blir årets utropstecken.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Ljungh åker alltså över till Chicago för camp.
Kan de plocka honom om de vill?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Ljungh åker alltså över till Chicago för camp.
Kan de plocka honom om de vill?
Han har inget kontrakt med Chicago så det är för sent för de att plocka över honom. 15 juni som gäller väl?
Eller har jag helt fel?
De vill väl bara se honom på närmare håll antar jag.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Det är väldigt skillnad på att vara med på development camp som pågår typ i Juli oftast där klubbarna bjuder in alla möjliga för att titta på. Hultström var ju på Chicagos ifjol till exempel.

Campen inför säsongen senare är alla 45-50 spelare med kontrakt som dag för dag blir färre och färre tills man har 22-ish spelare som står redo för NHL-starten när man gallrat bort hälften.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Blackhawks dumpar Rundblad Tyckte hans spelstil var väldigt offensiv i skäääleftee
En bra offensiv ersättare för Hultström ?
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tjomme är tydligen på väg till Chigaco enligt hans Twitter

På väg till Chicago för att sy ihop lite lösa trådar..... @Sannylindstrom #blackhawks

Någon som vet vad det kan handla om?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Benjamin L. Willard skrev:Tjomme är tydligen på väg till Chigaco enligt hans Twitter

På väg till Chicago för att sy ihop lite lösa trådar..... @Sannylindstrom #blackhawks

Någon som vet vad det kan handla om?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Högst troligtvis deras samarbete med Chicago som dom pysslat med i något år eller så.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Cade Fairchild ska vara klar för en shl-klubb. Är det DIF?
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Örnen skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Tjomme är tydligen på väg till Chigaco enligt hans Twitter

På väg till Chicago för att sy ihop lite lösa trådar..... @Sannylindstrom #blackhawks

Någon som vet vad det kan handla om?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Högst troligtvis deras samarbete med Chicago som dom pysslat med i något år eller så.
Ok, tackar för snabbt svar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låst