Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ohddan »

captcash skrev:Fyfan vad dött allt är just nu,,, hit med hösten och lite hockey, det är ändå nästan höstväder stup i kvarten.
- Hör du?
- Nä, inget. Vad är det?
- Djurgårns haussetåg!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Det sämsta som kunde hända den här supporterskaran var att vi råkade få hit Thoresen en säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Jim Morrison skrev:Det sämsta som kunde hända den här supporterskaran var att vi råkade få hit Thoresen en säsong.
Utveckla....?
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Bengan08 skrev:
Jim Morrison skrev:Det sämsta som kunde hända den här supporterskaran var att vi råkade få hit Thoresen en säsong.
Utveckla....?
Han skojade förmodligen, men menade nog att vi vande oss väldigt snabbt med att landa en "supervärvning" och det mesta ser blekt ut i jämförelse detta år med alla som skall ersättas när vi tappat våra både bra forwards, backar och en målis på uppgång.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, finns det någon som på allvar tror vi skulle hitta en lika bra spelare som Thoresen för den pengen vi gav? Eller Hultström för den delen, för att inte tala om Högström som var extremt prisvärd. Otroligt befängt neandertalarbeteende från vissa.

Jocke & co har haft ett ruskigt svårt jobb den här våren och på förhand tycker jag det mesta ser intressant ut, man kan naturligtvis ha synpunkter på detaljer men tycker laget totalt sett ser spännande ut. Vi behöver dock en offensivt skicklig back men det lär komma in under sommaren så känner mig hyfsat lugn.

Nu gäller det att sätta det nya spelsystemet och få ihop gruppen, då tror jag vi kan göra en rätt bra säsong. Läget var nattsvart när alla lämnade, men de flesta vi fyllt på med verkar på pappret stämma överens med den spelfilosofi man satt upp och som jag vet Ohlsson förespråkar. Vilket är mer viktigt än att värva massa kända men menlösa föredettingar som 1972 gjorde en bra säsong i NHL (lex Modo).
Bild
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Bengan08 skrev:
Jim Morrison skrev:Det sämsta som kunde hända den här supporterskaran var att vi råkade få hit Thoresen en säsong.
Utveckla....?
"If I hadn't seen such riches
I could live with being poor"
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

-daniel- skrev:Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, finns det någon som på allvar tror vi skulle hitta en lika bra spelare som Thoresen för den pengen vi gav? Eller Hultström för den delen, för att inte tala om Högström som var extremt prisvärd. Otroligt befängt neandertalarbeteende från vissa.

Jocke & co har haft ett ruskigt svårt jobb den här våren och på förhand tycker jag det mesta ser intressant ut, man kan naturligtvis ha synpunkter på detaljer men tycker laget totalt sett ser spännande ut. Vi behöver dock en offensivt skicklig back men det lär komma in under sommaren så känner mig hyfsat lugn.

Nu gäller det att sätta det nya spelsystemet och få ihop gruppen, då tror jag vi kan göra en rätt bra säsong. Läget var nattsvart när alla lämnade, men de flesta vi fyllt på med verkar på pappret stämma överens med den spelfilosofi man satt upp och som jag vet Ohlsson förespråkar. Vilket är mer viktigt än att värva massa kända men menlösa föredettingar som 1972 gjorde en bra säsong i NHL (lex Modo).
Håller med varje ord
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Malto »

-daniel- skrev:Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, finns det någon som på allvar tror vi skulle hitta en lika bra spelare som Thoresen för den pengen vi gav? Eller Hultström för den delen, för att inte tala om Högström som var extremt prisvärd. Otroligt befängt neandertalarbeteende från vissa.

Jocke & co har haft ett ruskigt svårt jobb den här våren och på förhand tycker jag det mesta ser intressant ut, man kan naturligtvis ha synpunkter på detaljer men tycker laget totalt sett ser spännande ut. Vi behöver dock en offensivt skicklig back men det lär komma in under sommaren så känner mig hyfsat lugn.

Nu gäller det att sätta det nya spelsystemet och få ihop gruppen, då tror jag vi kan göra en rätt bra säsong. Läget var nattsvart när alla lämnade, men de flesta vi fyllt på med verkar på pappret stämma överens med den spelfilosofi man satt upp och som jag vet Ohlsson förespråkar. Vilket är mer viktigt än att värva massa kända men menlösa föredettingar som 1972 gjorde en bra säsong i NHL (lex Modo).
Tror på final i år. Känns i luften.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Tycker vi borde vara med o buda på TJ brennan som rögle vill ha.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Morwin skrev:Tycker vi borde vara med o buda på TJ brennan som rögle vill ha.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Hade vi haft de pengarna hade vi inte släppt Thoresen, enligt galenhöken försöker Rögle knipa honom till kompis-rabatt via Kevin Marhsall vilket redan det låter som önsketänk för någon som spenderat nästan hela karriären i AHL. Ger han upp NHL lär han vilja casha in bäst han kan.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Härligt att Macdavid förlänger med två år
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Härligt att Macdavid förlänger med två år
Verkligen, ska bli sjukt spännande att se hur det går för hela den här horden av juniortalanger. David Bernhardt måste väl ses som den mest lovande backtalangen sen bröderna Kronwall? Bröderna Davidsson lär gå långt båda två, Daniel Bernhardt kommer förhoppningsvis hitta rätt den här säsongen, Vejdemo lär bättra på en redan godkänd poängskörd och sen finns både Johannes Sandberg och Albin Lundin. Undrar bara hur de ska lyckas ta sig fram om vi inte dras med en massa skador när vi har en så jämn trupp (om inte Robban låter dem ta speltid av Hank/Ahlén).. För min del kunde man gott ha gett Thoresen de två miljoner i löneökning han sägs ha begärt och låtit juniorerna ta ansvar för tredjelinan.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Växjö värvar Geoff Platt.

En kille jag har skrivit om och velat se här i DIF. Ska bli spännande att se honom i SHL iaf..
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

MarcusDaze skrev:Växjö värvar Geoff Platt.

En kille jag har skrivit om och velat se här i DIF. Ska bli spännande att se honom i SHL iaf..
Han lär vara långt från vad vi har råd med.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:
MarcusDaze skrev:Växjö värvar Geoff Platt.

En kille jag har skrivit om och velat se här i DIF. Ska bli spännande att se honom i SHL iaf..
Han lär vara långt från vad vi har råd med.
Varför det?
Låst