Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

tomten skrev:
MarcusDaze skrev:På riktigt. Behöver ni alltså vissa spelare i våran laguppställning för att se DIF. För att VILJA se DIF. Kanske det är annorlunda när man är bosatt i Sthlm?
Jag själv har kanske missat 4-5 matcher inklusive träningsmatcher/CHL som jag inte har sett live, på tv eller hört live på radio under de senaste 3 säsongerna.

För mig är viljan att se DIF lika stor oavsett om vi har Thoresen eller Tambellini. Jag ser på DIF för att se på mitt lag. Oavsett spelare.

Klart att Haussen blir större för gemene man om en kille som Thoresen spelar här men jag trodde
att det var lite mer trogna killar och tjejer som sitter här inne på forumet. Ack så fel jag verkar ha.

Skärpning nu.
Vi sluter upp för vårat DIF i vått och torrt.
Ja, jag behöver någon bra hockeyspelare för att tycka att hockeyn är rolig att se på. Jag älskar och håller fortfarande på Djurgården men för att det ska vara rolig hockey att titta på krävs det bra spelare. Jag skulle aldrig hållit på Djurgården om jag inte från början hade tyckt om hockey. Skulle du tycka det var kul om man plockade 25 random killar på stan och sa att det var Djurgården som lirade? Skulle det var kul att titta på?

SHL håller inte jättehög nivå och försvinner då alla våra spetsspelare och det inte tillkommer några nya blir det inte roligare att se på.
Om det är roligare hockey ni vill se så borde ni vara jätteglada nu iaf. Vi har bytt ut Säcken(inget ont om honom) mot en kille som har en mycket roligare spelfilosofi. Skillnaden på spelare är inte så stor så man ska behöva sluta följa DIF med det argumentet.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

tomten skrev:
Bengan08 skrev:Inför förra säsongen fanns det många spelare som gjorde att man hade ett sug inför hockeyn, Sören, Thore, Sallinen och Hulta. Inför denna säsong är det ingen spelare som gör att man längtar till Hocken, FAN!
Känner precis samma sak och det handlar inte om att man inte är Djurgårdare. Precis som jag älskar Djurgården älskar jag hockey. Känns tråkigt att årets lag saknar spelare som är riktigt skickliga hockeyspelare. Någon spelare som man verkligen vill gå och se på för att han är bra.
Nej exakt, älskar begreppet att man är mer eller mindre Djurgårdare pga av ovan :D . Har inte alls med saken att göra!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Tambellini - Anderson - Fällström
Possler - Ljungh - Ikonen
Lundh - Vejdemo - Brodin
Hank - Linus.J - Ahlén
Bernhardt - Lundin - Davidsson

Varakas - NY
Emil.J - Urbom
AOM - Falk/Press

Ganska intressant lag med tanke på spelartappen, backsidan känns minst lika bra, och Fällström är ett grymt nyförvärv om han får vara hel den här gången.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Givetvis har Fällström potential vilket han framförallt visade förra försäsongen. Men tycker inte vi ska ha några förväntningar alls där. Varit skadad i nästan två säsonger. Sen har han aldrig producerat speciellt mycket i varken AHL eller SHL tidigare.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Bengan08 skrev:
tomten skrev:
Bengan08 skrev:Inför förra säsongen fanns det många spelare som gjorde att man hade ett sug inför hockeyn, Sören, Thore, Sallinen och Hulta. Inför denna säsong är det ingen spelare som gör att man längtar till Hocken, FAN!
Känner precis samma sak och det handlar inte om att man inte är Djurgårdare. Precis som jag älskar Djurgården älskar jag hockey. Känns tråkigt att årets lag saknar spelare som är riktigt skickliga hockeyspelare. Någon spelare som man verkligen vill gå och se på för att han är bra.
Nej exakt, älskar begreppet att man är mer eller mindre Djurgårdare pga av ovan :D . Har inte alls med saken att göra!
Klart det gör.

Om man uttalat menar att man inte kommer gå/kolla på matcher för att "det inte finns tillräckligt (många) bra spelare" är man minst lika plastig som alla spelare man kallar plast som flyttar för att det finns bättre pengar någon annanstans.

--

Tycker spelartruppen som helhet ser intressant ut. Självklart är det något av en chansning att spelare ska blomma ut ordentligt för att vi ska kunna vara med och utmana, men jag tror vi kan bli något av ett jokerlag framåt vårkanten. Ska bli kul att se vad den nya hockeyfilosofin i form av Ohlsson för med sig.

Däremot har jag fortfarande, och kommer alltid ha, svårt för tillbakavärvningen av Reideborn, men jag kollar minst lika mycket för det och skiter i om det finns någon jävla hausse eller inte.

Faktum är att sen 10/11 var vi som bäst på läktarn 13/14 när vi var 5000 men alla var där av kärleken för Djurgårn, inte för att se någon superstar kanske leverera och stå å fippla på telefonen resterande 58 minuter.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Bengan08 skrev:
tomten skrev:
Bengan08 skrev:Inför förra säsongen fanns det många spelare som gjorde att man hade ett sug inför hockeyn, Sören, Thore, Sallinen och Hulta. Inför denna säsong är det ingen spelare som gör att man längtar till Hocken, FAN!
Känner precis samma sak och det handlar inte om att man inte är Djurgårdare. Precis som jag älskar Djurgården älskar jag hockey. Känns tråkigt att årets lag saknar spelare som är riktigt skickliga hockeyspelare. Någon spelare som man verkligen vill gå och se på för att han är bra.
Nej exakt, älskar begreppet att man är mer eller mindre Djurgårdare pga av ovan :D . Har inte alls med saken att göra!

+1

Smågrabbarna växer oxå upp :D men nu är dom just finniga skitungar under 30 !
fullmonty
Inlägg: 143
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kolmården

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av fullmonty »

MarcusDaze skrev:På riktigt. Behöver ni alltså vissa spelare i våran laguppställning för att se DIF. För att VILJA se DIF. Kanske det är annorlunda när man är bosatt i Sthlm?
Jag själv har kanske missat 4-5 matcher inklusive träningsmatcher/CHL som jag inte har sett live, på tv eller hört live på radio under de senaste 3 säsongerna.

För mig är viljan att se DIF lika stor oavsett om vi har Thoresen eller Tambellini. Jag ser på DIF för att se på mitt lag. Oavsett spelare.

Klart att Haussen blir större för gemene man om en kille som Thoresen spelar här men jag trodde
att det var lite mer trogna killar och tjejer som sitter här inne på forumet. Ack så fel jag verkar ha.

Skärpning nu.
Vi sluter upp för vårat DIF i vått och torrt.
:mrgreen: :lol:

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Fick höra något oroande om Ikonen från en som såg ALLA hans hemma matcher
väldigt ojämn och stora backar föser honbom som en Junis !!!!!
och kräver bra omgivning för att leverera låter ju upplyftande !!!
jarnkamin136
Inlägg: 134
Blev medlem: 2016-02-21

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jarnkamin136 »

ALLTID DIF skrev:Fick höra något oroande om Ikonen från en som såg ALLA hans hemma matcher
väldigt ojämn och stora backar föser honbom som en Junis !!!!!
och kräver bra omgivning för att leverera låter ju upplyftande !!!
Ja, han är ung och orutinerad. Klart han är ojämn, förhoppningsvis kan han hålla en jämnare nivå hos oss. 1 år äldre, 1 år starkare. Var är din tro? Förstår inte hur du kan vara så negativ jämt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

jarnkamin136 skrev:
ALLTID DIF skrev:Fick höra något oroande om Ikonen från en som såg ALLA hans hemma matcher
väldigt ojämn och stora backar föser honbom som en Junis !!!!!
och kräver bra omgivning för att leverera låter ju upplyftande !!!
Ja, han är ung och orutinerad. Klart han är ojämn, förhoppningsvis kan han hålla en jämnare nivå hos oss. 1 år äldre, 1 år starkare. Var är din tro? Förstår inte hur du kan vara så negativ jämt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han är inte alltid negativ. Förra säsongen var det nästan bara positivt. Han var ju säker på sm-final. Finns inte så många nyanser där inte.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Pluggar just nu med en gammal veteran som spelade mot Tambellini 14/15 och tyckte det var en grymt bra värvning för oss, nu är han inte djurgårdare men han hade bara bra saker att säga om Jeff som spelare. Kul!
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Lynxlynx skrev:Pluggar just nu med en gammal veteran som spelade mot Tambellini 14/15 och tyckte det var en grymt bra värvning för oss, nu är han inte djurgårdare men han hade bara bra saker att säga om Jeff som spelare. Kul!
Låter ju bra, desperationen är total, man letar efter varje halmstrå för att få något positivt
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Bengan08 skrev:
Lynxlynx skrev:Pluggar just nu med en gammal veteran som spelade mot Tambellini 14/15 och tyckte det var en grymt bra värvning för oss, nu är han inte djurgårdare men han hade bara bra saker att säga om Jeff som spelare. Kul!
Låter ju bra, desperationen är total, man letar efter varje halmstrå för att få något positivt
Nja, väljer väl snarare att se glaset som halvfullt. Livet blir så mycket enklare då. Reideborn smakar fortfarande surt men tänker ge laget en chans, och om Tambellinis karaktär är bra är det självklart inget som är negativt för oss.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Lynxlynx skrev:
Bengan08 skrev:
Lynxlynx skrev:Pluggar just nu med en gammal veteran som spelade mot Tambellini 14/15 och tyckte det var en grymt bra värvning för oss, nu är han inte djurgårdare men han hade bara bra saker att säga om Jeff som spelare. Kul!
Låter ju bra, desperationen är total, man letar efter varje halmstrå för att få något positivt
Nja, väljer väl snarare att se glaset som halvfullt. Livet blir så mycket enklare då. Reideborn smakar fortfarande surt men tänker ge laget en chans, och om Tambellinis karaktär är bra är det självklart inget som är negativt för oss.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Mm, jepp.. man ser "sista inlägget postat av Rocky3000" och direkt tänker man för sig själv "undra vad för bild/gif-anim som nu är postad?" ... slår ALDRIG fel!

OT: Fyfan vad dött allt är just nu,,, hit med hösten och lite hockey, det är ändå nästan höstväder stup i kvarten.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst