Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Donkels skrev:Nej inte en till spelare från Mora - en spelare kan jag köpa men inte två finns ju en anledning varför Mora lirar i b**sserien
Typ som när vi tog Sallinen och Hultström från laget som åkte ur?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

#87 skrev:
Bengan08 skrev:
Örnen skrev:Typ halva ligan kommer slåss om Karlkvist. Kom in i verkligheten.

Tror ni att vi bara kommer ta in forwards som gjort över 30 p i SHL? (Minst 40 p i förstakedjan såklart, vi måste ju ha spets!!!)[/quot

Så du tycker att vi behöver fler bredspelare? Då kan vi ta in juniorer, eller ska vi ha sex kedjor?
Och om denna kille nunor så bra, varför tog han inte ens plats i Modo denna säsong?
Ja, för MoDo är ju kända för att ta bra beslut..

Du måste inse, vi har inte ekonomin att ha fyra spetskedjor. Vi kommer behöva fylla på med billigare alternativ för att kunna få in någon slags spets till de första kedjorna.
Aldrig hävdat att vi ska ha 4 spetskedjor, ger hellre våra junisar chansen om vi ändå ska ta in spelare som Johansson och Karlkvist. Men kan någon bara förklara för mig vara alla ska spela och i vilka kedjor?
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

Jim Morrison skrev:
Donkels skrev:Nej inte en till spelare från Mora - en spelare kan jag köpa men inte två finns ju en anledning varför Mora lirar i b**sserien
Typ som när vi tog Sallinen och Hultström från laget som åkte ur?
En viss skillnad Leksand lirade i SHL innan vi värvade dom det här är något helt annat luktar lågbudget lång väg
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Magnutz »

Bengan08 skrev:
#87 skrev:
Bengan08 skrev:
Örnen skrev:Typ halva ligan kommer slåss om Karlkvist. Kom in i verkligheten.

Tror ni att vi bara kommer ta in forwards som gjort över 30 p i SHL? (Minst 40 p i förstakedjan såklart, vi måste ju ha spets!!!)[/quot

Så du tycker att vi behöver fler bredspelare? Då kan vi ta in juniorer, eller ska vi ha sex kedjor?
Och om denna kille nunor så bra, varför tog han inte ens plats i Modo denna säsong?
Ja, för MoDo är ju kända för att ta bra beslut..

Du måste inse, vi har inte ekonomin att ha fyra spetskedjor. Vi kommer behöva fylla på med billigare alternativ för att kunna få in någon slags spets till de första kedjorna.
Aldrig hävdat att vi ska ha 4 spetskedjor, ger hellre våra junisar chansen om vi ändå ska ta in spelare som Johansson och Karlkvist. Men kan någon bara förklara för mig vara alla ska spela och i vilka kedjor?
Fyller vi alla luckor med 19-20-åringar kommer vi nog att spela för överlevnad. De är inte redo att ta det ansar som det innebär att spela vuxen-hockey. Så, värva in spelare med lite mer skägg, det känns klokt.

Sen ska våra juniorer kunna ta sig uppåt och in i A-lagstruppen, det är en mycket viktig del av utbildningen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Om lagen har samma budget som i år så har vi enligt Helbers ranking en 9:e plats vad gäller resurser. Då kan vi väl rimligtvis förvänta oss det ungefär 9:e starkaste laget på pappret. (Alltså inte ett topp 6-lag på pappret)

Det är lite så det funkar.

(Då lär ändå LHC öka sin budget, Leksand ha mer pengar än Modo och nykomlingarna Malmö, KHK och Rögle såklart öka också, dvs alla lag som låg bakom oss)
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Tur att inte nån från forumet är sportchef! Då hade vi värvat gamla avdankade spelare som vill ha fett med cash och sedan gått i kk inom en snar framtiden! Jag gillar Jocke som sportchef han och Tjomme tänker långsiktigt.

Karlqvist är mkt bättre än Lehtonen iaf det kan jag försäkra er om!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Magnutz »

bastis7 skrev:Tur att inte nån från forumet är sportchef! Då hade vi värvat gamla avdankade spelare som vill ha fett med cash och sedan gått i kk inom en snar framtiden! Jag gillar Jocke som sportchef han och Tjomme tänker långsiktigt.

Karlqvist är mkt bättre än Lehtonen iaf det kan jag försäkra er om!
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Linus mot Hage, ja tack. Karlkvist mot Lundberg, varför inte?
Som vanligt kommer toppnamnen mot slutet, då de väntat klart på alla tänkbara gulderbjudanden! Sitt ner i båten ett tag till.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

bastis7 skrev:Tur att inte nån från forumet är sportchef! Då hade vi värvat gamla avdankade spelare som vill ha fett med cash och sedan gått i kk inom en snar framtiden! Jag gillar Jocke som sportchef han och Tjomme tänker långsiktigt.

Karlqvist är mkt bättre än Lehtonen iaf det kan jag försäkra er om!
Så pass - en spelare som inte platsade hos bajsmackan Modo som precis åkte ut - står väl inte på innan Jocke värvat tillbaka Deilert också...
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Örnen skrev:
Bengan08 skrev:
Örnen skrev:Typ halva ligan kommer slåss om Karlkvist. Kom in i verkligheten.

Tror ni att vi bara kommer ta in forwards som gjort över 30 p i SHL? (Minst 40 p i förstakedjan såklart, vi måste ju ha spets!!!)[/quot

Så du tycker att vi behöver fler bredspelare? Då kan vi ta in juniorer, eller ska vi ha sex kedjor?
Och om denna kille nunor så bra, varför tog han inte ens plats i Modo denna säsong?
Tog inte en plats? Läs på.

Han signades av Modo efter förra säsongen och lånades tillbaka till Mora (Bestämdes i april förra året). Typ som Kovacs med Rögle och aik. Han har inte blivit bänkad i Modo på något sätt.

Hur kan folk INTE varit förberedda på att kommande års lag kommer vara KRAFTIGT sämre än det laget vi hade i år på pappret? Den bättre halvan i årets lag var ett jävla dream team sett till ekonomiska resurser.
nu får vi massa miljoner för alla som drar så hur kan vi inte ha pengar till bra spelare?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Sv: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Örnen »

Morwin skrev:
Örnen skrev:
Bengan08 skrev:
Örnen skrev:Typ halva ligan kommer slåss om Karlkvist. Kom in i verkligheten.

Tror ni att vi bara kommer ta in forwards som gjort över 30 p i SHL? (Minst 40 p i förstakedjan såklart, vi måste ju ha spets!!!)[/quot

Så du tycker att vi behöver fler bredspelare? Då kan vi ta in juniorer, eller ska vi ha sex kedjor?
Och om denna kille nunor så bra, varför tog han inte ens plats i Modo denna säsong?
Tog inte en plats? Läs på.

Han signades av Modo efter förra säsongen och lånades tillbaka till Mora (Bestämdes i april förra året). Typ som Kovacs med Rögle och aik. Han har inte blivit bänkad i Modo på något sätt.

Hur kan folk INTE varit förberedda på att kommande års lag kommer vara KRAFTIGT sämre än det laget vi hade i år på pappret? Den bättre halvan i årets lag var ett jävla dream team sett till ekonomiska resurser.
nu får vi massa miljoner för alla som drar så hur kan vi inte ha pengar till bra spelare?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
För att, som många varit inne på, summorna vi får är i sammanhanget kaffepengar. Det vi får för Hultström räcker ju till en tiondels ny Hultström ungefär. Men visst, det kommer in pengar. Om dessa läggs på spelarbudgeten 16/17 eller inte har vi ingen aning om.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Har man värvat in A, (Linus Johansson) är det lika bra att värva in B, (Patrik Karlkvist)
Bild
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av klintan85 »

Örnen skrev:
Morwin skrev:
Örnen skrev:
Bengan08 skrev:
Örnen skrev:Typ halva ligan kommer slåss om Karlkvist. Kom in i verkligheten.

Tror ni att vi bara kommer ta in forwards som gjort över 30 p i SHL? (Minst 40 p i förstakedjan såklart, vi måste ju ha spets!!!)[/quot

Så du tycker att vi behöver fler bredspelare? Då kan vi ta in juniorer, eller ska vi ha sex kedjor?
Och om denna kille nunor så bra, varför tog han inte ens plats i Modo denna säsong?
Tog inte en plats? Läs på.

Han signades av Modo efter förra säsongen och lånades tillbaka till Mora (Bestämdes i april förra året). Typ som Kovacs med Rögle och aik. Han har inte blivit bänkad i Modo på något sätt.

Hur kan folk INTE varit förberedda på att kommande års lag kommer vara KRAFTIGT sämre än det laget vi hade i år på pappret? Den bättre halvan i årets lag var ett jävla dream team sett till ekonomiska resurser.
nu får vi massa miljoner för alla som drar så hur kan vi inte ha pengar till bra spelare?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
För att, som många varit inne på, summorna vi får är i sammanhanget kaffepengar. Det vi får för Hultström räcker ju till en tiondels ny Hultström ungefär. Men visst, det kommer in pengar. Om dessa läggs på spelarbudgeten 16/17 eller inte har vi ingen aning om.
Man får väl bara pengar för de som går till NHL. De blir ju inte mycket.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Har inget emot att vi värvar yngre spelare från HA, men någonstans vill man också ha klasslirarna, alla förstår att Thorensen till priset vi fick han inte går att ersätta, men måste finnas en del intressanta spelare som även vi har råd med. Jag förstår tanken med att ha fler enheter som producerar, men det behövs också en lina som kan matchas hårt och som producerar mycket under hela säsongen, till en sådan kedja behöver du riktigt bra spelare för att nå långt i ett slutspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Vi skulle behöva värva nya supportrar som stöttar sitt lag i alla väder.
Så mycket skit som just nu slängs på våra sportchefer (och på eventuella nyförvärv som det går rykten om) i den här tråden, är ovärdigt Djurgården.
Det är helt säkert att Tjocke plockar ihop ett gäng som förstår vad de står inför, förbereder sig för det och kommer att växa med uppgiften.
Senast redigerad av minalman den 2016-04-06 06:19:52, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst