Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Steef
Inlägg: 348
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steef »

"Här är vi, Djurgården
åh vi är tillbaks (i HAllsvenskan) igen"
*skriv signatur här*
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Gällande Söderström så lär valet inte varit Söderström eller Reideborn. Utan snarare Söderström eller Mantas. När vi förlängde med Mantas valde vi bort Söderström.
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jitenu »

Gav Adam DIF chansen när han kritade på för Modo? Kom väl överens mitt under säsongen?
Han tyckte utvecklingen skulle bli större i Modo. Passar DIF helt plötsligt igen?

Blir han officiellt klar så har jag ett utkast redo för ansvariga. Bara min vision på tänket osv.

Jensen, Hanses, Pogge, Nihlstorp, hade sett alla framför Adam.

Man får inte glömma att spelarna ska känna sig trygga med valet i kassen också. Tror inte Adam är den som ger ett säkert intryck.

Fyfan vad otrevligt rykte.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Steef skrev:"Här är vi, Djurgården
åh vi är tillbaks (i HAllsvenskan) igen"
Så dåliga kommer vi inte va tack och lov!
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:
Tack för ett sansat svar. Det är dessutom andramålvakten vi snackar om. Klart man vill ha två riktigt bra målvakter men det har vi sällan haft. Vi har ju haft Sandberg och Ridderwall som andraslips också tex. Det var nog ännu värre.
Ridderwall skolades länge in och många trodde på honom. Han var en stabil back-up men var inte särskilt stark när han blev uttalad etta. Sandberg var back-up till Wesslau som var given etta och i bra ålder.

Skillnaden här är att Tellan är gammal och spelar sitt sista år. Målvakt 2 bör därför skolas in så att han är redo att vara förstamålis året efter och han ska helst vara på en nivå där han kan börja ta över Tellans plats redan i år. Reideborn har redan fått den chansen i Modo och bevisat att han inte klarar det.
Avgå Jocke.
Steef
Inlägg: 348
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steef »

bastis7 skrev:
Steef skrev:"Här är vi, Djurgården
åh vi är tillbaks (i HAllsvenskan) igen"
Så dåliga kommer vi inte va tack och lov!
Nej, jag vet. Det bli säkert bra tillslut, men var tvungen att få ur mig det så jag kan fokusera på et positiva.
*skriv signatur här*
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

bastis7 skrev:Okej nu hoppas jag verkligen Tellan tar förstaspaden! Känns sådär, det är som att vi har 2 andramålisar just nu!
Även om Armalis gjorde en sjukt bra säsong så var Tellan utan tvekan en stabil SHL-målvakt. Så länge Tellqvist är hel känner jag mig trygg, vi kan inte ha en av seriens bästa målvakter varje år. Går Tellqvist sönder och vi står där med Reideborn ett par månader i rad kommer jag däremot få magsår.

Mest oroad är jag över nästa säsong, om planen är att Reideborn ska vara den som skolar in Jensen. Ångest.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tycker även Reideborn gör fel val då det hade passat bättre för honom att slåss om första spaden Allsvenskan, björklöven var ju till exempel intresserade. Ska bli intressant att se vilket kontrakt han får, inte mer en 1 år hoppas jag.

Som många redan är inne på, vad händer om Tellan går sönder. Han själv har sagt att kroppen inte är riktigt hundra och då har vi Reideborn som 2a alternativ. Vårdslös chansning är bara förnamnet.
Senast redigerad av Benjamin L. Willard den 2016-04-07 14:10:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Jitenu skrev:Gav Adam DIF chansen när han kritade på för Modo? Kom väl överens mitt under säsongen?
Han tyckte utvecklingen skulle bli större i Modo. Passar DIF helt plötsligt igen?

Blir han officiellt klar så har jag ett utkast redo för ansvariga. Bara min vision på tänket osv.

Jensen, Hanses, Pogge, Nihlstorp, hade sett alla framför Adam.

Man får inte glömma att spelarna ska känna sig trygga med valet i kassen också. Tror inte Adam är den som ger ett säkert intryck.

Fyfan vad otrevligt rykte.
Kan du inte dela med dig av din vision här?
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jitenu skrev:Gav Adam DIF chansen när han kritade på för Modo? Kom väl överens mitt under säsongen?
Han tyckte utvecklingen skulle bli större i Modo. Passar DIF helt plötsligt igen?

Blir han officiellt klar så har jag ett utkast redo för ansvariga. Bara min vision på tänket osv.

Jensen, Hanses, Pogge, Nihlstorp, hade sett alla framför Adam.

Man får inte glömma att spelarna ska känna sig trygga med valet i kassen också. Tror inte Adam är den som ger ett säkert intryck.

Fyfan vad otrevligt rykte.
Blir det ett till sånt där härligt mail som skickades här om dagen?
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jitenu »

android skrev:
Jitenu skrev:Gav Adam DIF chansen när han kritade på för Modo? Kom väl överens mitt under säsongen?
Han tyckte utvecklingen skulle bli större i Modo. Passar DIF helt plötsligt igen?

Blir han officiellt klar så har jag ett utkast redo för ansvariga. Bara min vision på tänket osv.

Jensen, Hanses, Pogge, Nihlstorp, hade sett alla framför Adam.

Man får inte glömma att spelarna ska känna sig trygga med valet i kassen också. Tror inte Adam är den som ger ett säkert intryck.

Fyfan vad otrevligt rykte.
Kan du inte dela med dig av din vision här?
Den skiljer sig nog inte mycket från andras tankar men jag vill ändå få mitt sagt.
Säger man inget så finns inget problem.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4781
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:Bra värvning. Vi får honom säkert billigt på grund av hans marknadsvärde just nu samt att han trivdes här sist. Det ska bli intressant att se hur bra han kan bli med ett vettigt försvar framför sig. Sist slutade det med att vi gick upp.
Du hade väl velat fylla halva laguppställningen med J20 spelare och sen tagit in ''spets'' i form av Guter, Cehlin, Karlkvist, och Reideborn i kassen då förstås.

Du är ju fan inte klok gosse.
Spela fult
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Adams syrra blir iaf intressant att följa på Twitter! Finns ju en å annan som kan få sig en avhylning, lite så att man vill provocera henne. :lol:
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

bastis7 skrev:Adams syrra blir iaf intressant att följa på Twitter! Finns ju en å annan som kan få sig en avhylning, lite så att man vill provocera henne. :lol:
Fan visste inte att hon var ett sånt fenomen. Har redan börjat följa henne. Kan bli en kul vinter!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:Bra värvning. Vi får honom säkert billigt på grund av hans marknadsvärde just nu samt att han trivdes här sist. Det ska bli intressant att se hur bra han kan bli med ett vettigt försvar framför sig. Sist slutade det med att vi gick upp.
Du hade väl velat fylla halva laguppställningen med J20 spelare och sen tagit in ''spets'' i form av Guter, Cehlin, Karlkvist, och Reideborn i kassen då förstås.

Du är ju fan inte klok gosse.
Ja, för du har ju varit så pricksäker i vad du vill ha in och inte. Hade gärna haft Guter, Cehlin och Karlkvist i laget, hade inte du?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst