Två år med Säcken

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Stulle »

Praetori skrev:
Stulle skrev:Tycker detta beslut är helt rätt. Det handlar helt enkelt om utveckling, och som Jocke/Thomas sagt så har dom en vision om hur laget och organisationen ska fungera och prestera. Halkar man efter i denna vision eller är på väg i fel riktning så är beslut som dessa nödvändiga och ger ett tecken på styrka snarare än svaghet i mina ögon.

Sen är det naturligtvis jättetråkigt att Säcken, som gjort så oerhört mycket för oss, inte får fullfölja sina åtagande som planerat, men man måste kunna balansera hjärta med hjärna för framtidens skull.

Om detta blir lyckat kan ju bara spåkärringen veta dock.
Det som är ännu tråkigare är att vi ju får fortsätta pröjsa Säckens lön. Rätt skall vara rätt förvisso men det är trots allt en del pengar på ett år det handlar om. Att kunna slänga på de där 50 lakanen per månad eller vad det nu var på lönen på någon vi vill behålla skulle ju varit fint. Tror knappast han kommer göra en Zabel
Sen tillkommer ju lönen för Ohlsson på det hela. Man kan ju gissa att han fått ett bättre erbjudande än när han var juniorcoach här senast.
Helt klart får vi en extra post i lönelistan som skulle kunna läggas på annat, men de styrande herrarna har förmodligen tänkt på detta och värderat för och nackdelar med varandra där fördelarna vunnit.

Jag tycker det är fel att stirra sig blint på pengarna i detta läge utan jag ser hellre helheten av att kunna förändra och utveckla laget. Om bytet av coach genererar till att vi hamnar, låt säga topp 3-4 nästa år, så kanske summan av 50k/månad är väl "investerade" pengar.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Donkels »

Återigen stort tack Säcken för allt du gjort för Djurgården - att det skulle bli en förändring på tränarposten har jag väl haft på känn men trodde kanske att Säcken skulle få slutföra sitt kontrakt men skitsamma i det nu jag tycker att Säcken ska hyllas rejält i dom återstående matcherna han har kvar i föreningen(hoppas det blir många)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Två år med Säcken

Inlägg av sensei »

Förstår inte varför det är så bråttom om det nu finns någon subtil intressekonflikt mellan Säcken och den sk. röda linjen. Hela grejjen känns onödigt framstressad, låt kontraktet löpa ut som det var tänkt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Bra beslut om man får in rätt gubbe. Imponerad över Säckens förmåga till utveckling i år samt allt han gjort för föreningen.

En stor avtackning är han värd.

Sett till i år så ligger vi väl ungefär där vi borde ligga sett till förväntad budget.
Agree!

Den fetaste av avtackningar borde vara på sin plats här, Säck i taket har några redan föreslagit.
En annan fin syn vore ju om hela hovet, 8000 pers hoppar säck på läktarplats i sista hemmamatchen.

Svårt att egentligen greppa hela bilden om vad Hans har betytt för DIF, då han kom in i ett så oerhört känsligt läge i denna anrika förenings moderna krassa samtidshistoria.
Det var verkligen skarpt läge, prestera eller försvinn.

Kommer sakna lugnet, det minimala minspelet.
Säcken har verkligen odlat/spridit lugn omkring sig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Brollan
Inlägg: 41
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Brollan »

Säcken skall hyllas resterande matcher av säsongen, allt annat vore en skandal. Han är en legend, han skall aldrig glömmas! Han har gjort det största av allt fört upp DIF i hockeyns finrum igen! En sann Djurgårdslegend!
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Manijock »

Hävdar fortfarande att Säcken, tillsammans med Challes fingertoppskänsla i vårvärvningarna(Jakobs, Hagelin och Högström), är den absolut största anledningen till att vi spelar i SHL. Med Zabel vid rodret var vi sämst när det gällde. Med Säcken fick vi in kontinuitet i allt vi gjorde. Håller honom högre än Hardy. Kanske den största tränaren vi haft modern tid!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Djurgårn »

Manijock skrev:Hävdar fortfarande att Säcken, tillsammans med Challes fingertoppskänsla i vårvärvningarna(Jakobs, Hagelin och Högström), är den absolut största anledningen till att vi spelar i SHL. Med Zabel vid rodret var vi sämst när det gällde. Med Säcken fick vi in kontinuitet i allt vi gjorde. Håller honom högre än Hardy. Kanske den största tränaren vi haft modern tid!
Instämmer. Dessutom höll han oss kvar efter lock-outen 2004-2005 med lag som var så risiga att det är larvigt. Säcken är en legend!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Rocky3000 »

Hylla Säcken med en staty utanför Hovet! :D
Bild
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Blårand »

Frågan är om laget är moget för att ta nästa steg och bli ett permanent slutspelslag. Säcken har räddat DIF förr, varit med och byggt upp Skellefteå, åstadkommit ett mirakel med ett lag som höll på att bli kvar i allsvenskan, klarade första året utan att behöva kvala och nu kanske tar laget till slutspel. En fantastisk prestation.

Nu kommer det några hungriga visionärer som snabbt vill ta nästa steg. Men är klubben mogen för deras visioner? Med Säcken kvar tiden ut tror jag att laget höjt sig ytterligare ett snäpp. Nu är risken snarare att man är för otålig och river ned ett lovande lagbygge.
Några torskar i september och så kan krisen vara där.

En annan fråga är hur spelarna tar det här. Spelar man för Säcken säsongen ut eller tar man sig friheter nu när han är på väg ut?

Vore kul om det första hände och att laget skrällde och gick till SM-final. Då blir det lite darrigt för efterträdarna i höst.

För övrigt har jag alltid gillat Säcken. Såg honom spela och träffade honom när spelarna skrev autografer efter återkomsten. Glöm inte Nyman, sa han.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1486
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Ohddan »

SirDIFalot skrev:
Ohddan skrev:
SirDIFalot skrev:Jocke uttryckte ju till och med missnöje med säcken ifjol.

Fast hade Joakim fått bestämma i det läget med det laget hade ju vi varit i AS nu och inte Leksand. Hade varit komiskt att se den uppsättningen försöka spela ut motståndarna.
Du tycker inte du överdriver lite va? Jocke är en av dom klokaste spelare och ledare vi haft. Det handlar om att ändra detaljer i spelet inte medvetet spela någon Samba-hockey som medvetet skulle öka chanserna till nedflyttning.
Självfallet är det en aning överdrivet. Däremot så tror jag som många andra att Säcken varit en direkt nödvändighet den tiden han lett laget.

Någon förlänging var ju så klart ingen diskussion.

Hoppas gubben får en rejäl jävla avtackning hursom.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stort tack för allt Säcken. Du är KUNG!

Tycker man gör ett misstag som skickar Säcken.
Som sämst har han fått laget att prestera enligt mina förväntningar.
Oftast har han fått laget att prestera betydligt bättre än förväntningarna.
I år fick han ett bättre lag att jobba med och det har han förvaltat väl.
Så en tränare som får ut goda resultat utifrån manskapet ska man vara rädd om.

Hyffsad press på den som ska ersätta.....
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Don66-2 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Stort tack för allt Säcken. Du är KUNG!

Tycker man gör ett misstag som skickar Säcken.
Som sämst har han fått laget att prestera enligt mina förväntningar.
Oftast har han fått laget att prestera betydligt bättre än förväntningarna.
I år fick han ett bättre lag att jobba med och det har han förvaltat väl.
Så en tränare som får ut goda resultat utifrån manskapet ska man vara rädd om.

Hyffsad press på den som ska ersätta.....
+1
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Axel_K »

Säcken kan säkert vinna SM-guld med Djurgården, det tvivlar jag absolut inte på. MEN, inte tillsammans med de andra ledarna och tränarna.
Tror intr Sören, Hultström, Högström, Thore, Matt eller Sallinen vill spela defensiv hockey heller.
Säcken är en oerhört duktig tränare när det kommer till hans spelidé, men det är varken hälsosamt för Säcken eller DIF att han tränar DIF med en spelidé som han inte tycker om.
Det skulle kunna sluta i katastrof.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Bengan08 »

Säcken är en jäkla chef och en klippa att ha när det blåste som mest. Han tog upp oss i SHL och för det kommer han alltid att vara en legendar!! För att visa våran uppskattning borde hela publiken hylla Säcken i samtliga resterande hemmamatcher! Frågan är bara hur vi gör det bäst?
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Två år med Säcken

Inlägg av BigJ »

Blårand skrev:Frågan är om laget är moget för att ta nästa steg och bli ett permanent slutspelslag. Säcken har räddat DIF förr, varit med och byggt upp Skellefteå, åstadkommit ett mirakel med ett lag som höll på att bli kvar i allsvenskan, klarade första året utan att behöva kvala och nu kanske tar laget till slutspel. En fantastisk prestation.

Nu kommer det några hungriga visionärer som snabbt vill ta nästa steg. Men är klubben mogen för deras visioner? Med Säcken kvar tiden ut tror jag att laget höjt sig ytterligare ett snäpp. Nu är risken snarare att man är för otålig och river ned ett lovande lagbygge.
Några torskar i september och så kan krisen vara där.

En annan fråga är hur spelarna tar det här. Spelar man för Säcken säsongen ut eller tar man sig friheter nu när han är på väg ut?

Vore kul om det första hände och att laget skrällde och gick till SM-final. Då blir det lite darrigt för efterträdarna i höst.

För övrigt har jag alltid gillat Säcken. Såg honom spela och träffade honom när spelarna skrev autografer efter återkomsten. Glöm inte Nyman, sa han.
Kloka tankar
Skriv svar