SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:Mantas är hyfsad när det gäller.
Jo men det var inte mer än rätt eftersom han bjöd in dom med första målet.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av Cirith Ungol »

Skönt med 3 poäng, verkligen inget bra spel i överlag men 4-0 efter 2:a kändes som en säker ledning, vilket är en idiotisk sak att känna om man håller på Djurgården. Starkt ändå att begrava detta jäkla spöke, förhoppningsvis slipper vi möta skalbaggarna igen efter säsongen.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:
MarcusDaze skrev:Super-Mantas!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan jag väl tycka att han var lite "skyldig" oss efter att ha släppt in typ tre av fyra skott första 15 min i tredje.
Håller med dig helt. Syftar dock på allt han gjorde dom sista 5. Mantas som räddar oss där.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av Praetori »

Vi gjorde en bra period i form av den andra. En rosslig i form av den första och en katastrofal i den tredje.
KHK gör en enda bra period och det skrämmande är att det nästan räcker.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
MarcusDaze skrev:Super-Mantas!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan jag väl tycka att han var lite "skyldig" oss efter att ha släppt in typ tre av fyra skott första 15 min i tredje.
Hur mycket är då Sörensen skyldig oss efter hans säsong hittills kan jag undra :wink:

Nerå. Men av alla spelare så har det väl varit väntat att Mantas någon match skulle göra något misstag. Speciellt med tanke på vilken otrolig säsong han gjort hittills.
Senast redigerad av ciirree den 2016-01-14 21:22:41, redigerad totalt 2 gång.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Så fruktansvärt pinsamt att jag smäller av. Millimeter från ännu ett dunderfiasko.

Kan inte ens vara glad över 3 poäng.
Haha, det ända jag hoppades på idag var 3p, hur det såg ut sket jag fullständigt i, men vi är ju olika.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Usch DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av captcash »

Cirith Ungol skrev:Skönt med 3 poäng, verkligen inget bra spel i överlag men 4-0 efter 2:a kändes som en säker ledning, vilket är en idiotisk sak att känna om man håller på Djurgården. Starkt ändå att begrava detta jäkla spöke, förhoppningsvis slipper vi möta skalbaggarna igen efter säsongen.
Tänkte precis skriva ett inlägg att "trist vi INTE lyckas begrava detta spöke".. :P

Grejjen är att visst vi vann.. men som matchen blev mot slutet är vi fortfarande skrajja när vi möter CoCo medan de fortfarande tror de kan rubba oss.... Spöke is not buried.. :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av sPTNC »

Puh... Nu kan jag åka ner till svärföräldrarna i Karlskrona imorgon och lämna skämskepsen hemma. 8)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Praetori skrev:Mantas är hyfsad när det gäller.
Jo men det var inte mer än rätt eftersom han bjöd in dom med första målet.
Ja men en puck som han borde tagit och typ 7-8st som han inte borde tagit och han släpper bara två av dessa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av Cirith Ungol »

captcash skrev:
Cirith Ungol skrev:Skönt med 3 poäng, verkligen inget bra spel i överlag men 4-0 efter 2:a kändes som en säker ledning, vilket är en idiotisk sak att känna om man håller på Djurgården. Starkt ändå att begrava detta jäkla spöke, förhoppningsvis slipper vi möta skalbaggarna igen efter säsongen.
Tänkte precis skriva ett inlägg att "trist vi INTE lyckas begrava detta spöke".. :P

Grejjen är att visst vi vann.. men som matchen blev mot slutet är vi fortfarande skrajja när vi möter CoCo medan de fortfarande tror de kan rubba oss.... Spöke is not buried.. :(
Jo det är sant, men vi tappar stora ledningar rätt ofta så det är ett spöke i sig :lol: Tror dock lite av pressen släppte när vi nu ändå besegrade dem idag.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sPTNC skrev:Puh... Nu kan jag åka ner till svärföräldrarna i Karlskrona imorgon och lämna skämskepsen hemma. 8)
Tycker du ska behålla den på, under all jävla kritik idag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:Mantas är hyfsad när det gäller.
Jo men det var inte mer än rätt eftersom han bjöd in dom med första målet.
Ja men en puck som han borde tagit och typ 7-8st som han inte borde tagit och han släpper bara två av dessa.
Jo du har rätt, men han sa själv att dom 2 första ska han kunna ta, och gör han det blir det inte alls spännande, men jag bytte snusen rätt så jag var aldrig orolig.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av Davidsson »

Har nån någonsin sett någon av våra tränare agerat hårblås i båset? Inte jag iaf. Dom hade iaf ett gyllene läge att väcka laget i 3:e. Håkanson går väl å gömmer sig ;)!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 33: Djurgårdens IF - Karlskrona 14/1 2016

Inlägg av captcash »

Cirith Ungol skrev:
captcash skrev:
Cirith Ungol skrev:Skönt med 3 poäng, verkligen inget bra spel i överlag men 4-0 efter 2:a kändes som en säker ledning, vilket är en idiotisk sak att känna om man håller på Djurgården. Starkt ändå att begrava detta jäkla spöke, förhoppningsvis slipper vi möta skalbaggarna igen efter säsongen.
Tänkte precis skriva ett inlägg att "trist vi INTE lyckas begrava detta spöke".. :P

Grejjen är att visst vi vann.. men som matchen blev mot slutet är vi fortfarande skrajja när vi möter CoCo medan de fortfarande tror de kan rubba oss.... Spöke is not buried.. :(
Jo det är sant, men vi tappar stora ledningar rätt ofta så det är ett spöke i sig :lol: Tror dock lite av pressen släppte när vi nu ändå besegrade dem idag.
Ja, jag väljer att tro på din teori, känns mentalt bättre för mig! :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar