SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Puckey »

Metal Machine skrev:Nej, det kan mycket väl ligga nånting i det. Men fabriken var runt och skramlade med hinkar, viftade med flaggor och eldade på klacken redan under säsongen 07/08. Jag minns det, eftersom det var då jag började gå på hockey igen. Det var knappast av sportsliga skäl man slutade gå dit.

Men visst, jag tycker också att man borde kunna plocka fram förslag till ny styrelse och rösta fram den istället. Nuvarande gör faktiskt inte många rätt.
Fast dom gör väl rätt mycket rätt. Vi har en ekonomi som verkar må bra för första gången på länge, det finns en sportslig vision och en verklighetsförankring i att det kommer ta några års tålmodiga förberedelser om vi vill utmana om guldet igen. Vi har dessutom lägst antal importer (knektar), har lyckats få hem spelare som Tellqvist och Thoresen med enorma djurgårdshjärtan och det finns ett lovande embryo till ny stomme i spelare som Ljungh, Hultström och Brodin under långtidskontrakt.

Sen gör de absolut onödiga klavertramp också, men eftersom det alltid beror på samma sak känns det sundare att parera det genom att stärka upp med någon som kan hjälpa dem att undvika de misstagen. De har, mig veterligen, aldrig gjort likt Växjö och fullständigt kört över klacken och sagt att de inte bryr sig. De missbedömer reaktioner från klackkärnan och försöker sen att jobba med skadebegränsning. Jag menar absolut inte att förminska de misstag de gör, det är livsviktigt att vi får tillbaka den sammanhållning vi hade när Hovet fullständigt kokade, men jag tror att det vore betydligt mer hälsosamt att de knyter till sig någon f.d JK-räv eller liknande som kan ta de här diskussionerna med dem innan besluten, istället för nuvarande modell när de försöker att lyssna i efterhand.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Axel_K »

Metal Machine skrev:Precis. Om jag byter lag försvinner nog problemen.

Intressant att notera också att du gäspade så mycket åt mitt inlägg att du var tvungen att kommentera det. :lol:
Intressant att notera också att du gäspade så mycket åt DIF att du ändå kollar matcherna! ;)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Axel_K »

-daniel- skrev:Förstår inte riktigt ilskan, med lite flyt (som i RBK-matchen) hade vi förmodligen vunnit den här tillställningen. Vi slarvar återigen i mittzon och stundtals i egen zon och ger bort matchen därigenom, tycker vi anfallsmässigt gör det relativt bra trots förlusten.
Saken är att vi inte ska behöva flyt för att slå Modo, Khk osv, med det lag vi har.
Vi slår inte Frölunda med flyt, vi gör det med vilja.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Puckey »

Axel_K skrev:
-daniel- skrev:Förstår inte riktigt ilskan, med lite flyt (som i RBK-matchen) hade vi förmodligen vunnit den här tillställningen. Vi slarvar återigen i mittzon och stundtals i egen zon och ger bort matchen därigenom, tycker vi anfallsmässigt gör det relativt bra trots förlusten.
Saken är att vi inte ska behöva flyt för att slå Modo, Khk osv, med det lag vi har.
Vi slår inte Frölunda med flyt, vi gör det med vilja.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Det är ändå hyfsat stor skillnad mellan Modo och KhK. Modo har storsatsat med en hel legion av meriterade spelare, men inte lyckats få ihop det. Ny tränare + Welch sen ett par matcher tillbaks, tror att Modo tar sig förbi både Rögle och Malmö inom 10 omgångar. Med tre av våra målskyttar borta kan vi inte vara så chockade över att ha fått pisk, sen såg det kanske lojt ut, men det var på inga sätt någon på förhand given trepoängare vi sumpade likt KhK-fiaskona.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av DRC »

Bottennappet till trots så är årets bottennapp bra mycket bättre än fjolårets dito. Minns OT torsken i Ö-vik tidigt 2015. Fleureys första match. Det var en otroligt dålig match. Gårdagens skitmatch är en ljusår bättre skitmatch.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Debacle »

Andspe skrev:Jag är inte arg utan bara ledsen och besviken. Man får inte spela såhär. Visst vi har en första-line borta, men vi slängde puckar hela matchen på chans.

Eller jo.. jag är förbannad. En kille som Bernhardt som har sin livs chans att bara gå in och köra. Väljer att gång på gång inte gå in och spela fysiskt utan väjer av.Han spelar inte klart situationer och visar en attityd som inte går att förknippa med våra grundstadgar. Det är bara att skicka ned honom till J20 igen. Han är uppenbart inte redo för SHL rent mentalt. Har vi fortfarande skador nästa match så vill jag gärna ge en annan junior chansen. Forsberg? Han gick iallafall in slikt Vejdemo och kriga. Man måste visa att man vill ha en plats om man ska spela. Så är det bara...

Förstå mig inte fel, Bernhardt har kvalitéer som kan ta honom hur långt som helst. Men bristen på glöd när han väl får chansen gör mig förbannad. Klart jag har överseende med diverse fel han gör på banan. Han är ung, men vafan.. dags att visa att du vill spela.
Måste ändå belysa detta inlägg lite. Håller helt med. Hur kan man som junior kliva in och verka så läskigt oinspirerad? Nej, skicka tillbaka grabben till J20 och låt han få veta att det krävs sjukt mycket mer entusiasm om man han ska få ta ett skär till i A-lagströjan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Hur mäter man entusiasm-nivån? Och vem har högst i laget? Högström verkar inte så superentusiastisk, finns det plats för honom i J20 med?

Tycker förövrigt att vi var mycket bättre än Modo i två perioder. Sista perioden not so much.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev:Hur mäter man entusiasm-nivån? Och vem har högst i laget? Högström verkar inte så superentusiastisk, finns det plats för honom i J20 med?

Tycker förövrigt att vi var mycket bättre än Modo i två perioder. Sista perioden not so much.
Nu måste du bara spela dum va? För till och med jag förstår vad som avses och det säger, som man säger, en hel del.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev:
Jim Morrison skrev:Hur mäter man entusiasm-nivån? Och vem har högst i laget? Högström verkar inte så superentusiastisk, finns det plats för honom i J20 med?

Tycker förövrigt att vi var mycket bättre än Modo i två perioder. Sista perioden not so much.
Nu måst du bara spela dum nu va? För till och med jag förstår vad som avses och det säger, som man säger, en hel del.
Nja, det verkar ju som att folk har någon allmän uppfattning där alla juniorer som kommer upp ska vara galna energiknippen som bara åker runt och tacklas samt ser glada ut. Bernhardt är inte den typen av spelare och kommer aldrig att vara. Däremot har han andra, enligt mig bättre, styrkor som inte kommer fram när han får lira typ fem minuter per match i fjärdekedjan. Om ens det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Puckey skrev: Det är ändå hyfsat stor skillnad mellan Modo och KhK. Modo har storsatsat med en hel legion av meriterade spelare, men inte lyckats få ihop det. Ny tränare + Welch sen ett par matcher tillbaks, tror att Modo tar sig förbi både Rögle och Malmö inom 10 omgångar. Med tre av våra målskyttar borta kan vi inte vara så chockade över att ha fått pisk, sen såg det kanske lojt ut, men det var på inga sätt någon på förhand given trepoängare vi sumpade likt KhK-fiaskona.
Du kan få rätt, möjligen, om fler lag än DIF ger dom några gratis självförtroende-puffar till.
För offensivt ser Modo halvt intressanta ut.

Men i egen zon, jösses :lol: .
Att DIF inte lyckades utnyttja Modos obestämdhet/osäkerhet/oskicklighet igår är helt enkelt riktigt pissigt dåligt gjort.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar