SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Sv: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av #10 »

Morwin skrev:
bastis7 skrev:
#10 skrev:Fan vad det gnälls här inne så fort vi ligger under
Alla räknar med 3-poäng i alla matcher!
ja speciellt mot dem 2 lagen som ligger sist o näst sist!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Gå in i matchtrådarna så gnälls det om vi spelar mot vilket lag som hellst,
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av captcash »

Morwin skrev:1 person som får godkänt o det är mantas!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
mjae, vet inte.. tycker han sett rätt loj ut vid dörröppningarna idag...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Rocky3000 »

Den här förlusten och KHK matchen på borta is, fy fan. Är DIF inte bättre än så här?
Bild
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev:
bastis7 skrev:
#10 skrev:Fan vad det gnälls här inne så fort vi ligger under
Alla räknar med 3-poäng i alla matcher!
Fan vad vissa är tomma i huvudet här inne, när ni inte ser hur vi förlorar (inte att vi förlorar)
Det är sättet vi viker ner oss på mot sämre lag som inte går att bli annant än förbannad över.
Tjänstefel av lagledningen som aldrig lyckas motivera killarna att ta dessa matcher på allvar

Vi börjar trampa igång lite när Mjödo gjort 2-1, kunde räckt till en kvittering vid Brodins stolpträff.
Men vi super bort denna fittmatch när vi inte kan spela hem den andra perioden med 0-1 ledning
Om du läst så sa jag så fort vi ligger under, inte bara i denna match utan alla, spelar som ingen roll hur det har sett ut, men jag är nog lite tom i huvudet.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:
bastis7 skrev:
#10 skrev:Fan vad det gnälls här inne så fort vi ligger under
Alla räknar med 3-poäng i alla matcher!
Fan vad vissa är tomma i huvudet här inne, när ni inte ser hur vi förlorar (inte att vi förlorar)
Det är sättet vi viker ner oss på mot sämre lag som inte går att bli annant än förbannad över.
Tjänstefel av lagledningen som aldrig lyckas motivera killarna att ta dessa matcher på allvar

Vi börjar trampa igång lite när Mjödo gjort 2-1, kunde räckt till en kvittering vid Brodins stolpträff.
Men vi super bort denna fittmatch när vi inte kan spela hem den andra perioden med 0-1 ledning
Vårda språket.
Född till sportchef.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Puckey »

Mer oroad över all frånvaro än att återstående spelarmaterial förlorar mot en legion av meriterade knäktar som nyligen fått in både ny tränare och en av ligans bästa backar. Väntar med total ångest på besked om Sörensen, Högström och Fällström.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av minalman »

Säcken har ju faktiskt själv förklaring till sitt lags dåliga insats. - Att man har otillräcklig moral och vilja för att stå emot när det blir tufft och lag som verkar ha mer att spela för varvar upp. Med tanke på hans historia när vi gick upp från HA och allt rullade på kan man ju fundera över om han är en medgångscoach som har verktyg för att förstärka trender, men har svårt med att ställa om sitt lag. Det blir bara bättre när det går bra och katastrofalt när det går åt fel håll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Davidsson »

Vi klarar aldrig av att vända en "negativ matchbild" till det positiva. Vad beror det på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ursäkta mig, det brann till, ska skärpa mig

Besviken
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Vikas »

Davidsson skrev:Vi klarar aldrig av att vända en "negativ matchbild" till det positiva. Vad beror det på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sånt krävs aktivt matchcoachande, och vi vet alla att det inte finns med på listan över Säckens kvalitéer. Han roterar runt på ordinarie kedjor oavsett resultat.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Praetori »

Denna förlust var given. Vi öppnar bra som fan de första minuterna men sen blir det gnetigt. Vi får ett PP mål som bara förstärker den allmänna åsikten om att ett krisande Modo är ett lag som vi skall kunna slå på halvfart.

Modo å andra sidan är halvkrisande och piskade att vinna.

Med en ny ledare i Andreas Johansson som läst oss som en öppen bok åker vi in fälla efter fälla och trots en del kvalitativa övertag så är våra målskyttar iskalla och de välbehövda målen uteblir. Energin försvinner snabbt och vi torskar manman kamperna, slutar åka skridskor och tar fram långa klubbor istället.

Alla åker runt och hoppas att någon annan skall ta ansvar. Men det är bara Järnkaminen Hank samt Alvarez och möjligen Brodin som går på.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Donkels »

Jaha vi förlorade mot sodomiterna nya tag på torsdag och då med åtminstone Högström tillbaka dåligt att inte Thoresen och Sallinen snäppar upp
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Mattias_87 »

Sur vinst. Nya tag på torsdag, då ska vi vinna. Jag har en bra dag idag!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av Doyle »

Får en känsla av att vi struntar i vissa matcher o spar energin till nästkommande match. Vi går då från koma till duracellenergi. Så galet trött att vi inte kör sönder MoDo utan viker ner oss på nytt... Jocke får fan ta ner hårtorken till omklädningsrummet o låta den gå några varv.
Fasen så irriterad jag är. Blir det nu en usel jäkla publiksiffra mot Lulä på torsdag är det ett totalsvek met Fernholm. Luleå o poeten ska fasen blåsas in i eldkastaren vid introt och sedan hela vägen ut på E4:an.
Vidrigare o smutsigare lag än fulä finns inte. Kom nu till hovet o gör er plikt. Vi ska bara ha tre pinnar på torsdag o fullsatt!!!!!!!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 21: Modo - Djurgårdens IF 24/11 2015

Inlägg av diftobbe89 »

Doyle skrev:Får en känsla av att vi struntar i vissa matcher o spar energin till nästkommande match. Vi går då från koma till duracellenergi. Så galet trött att vi inte kör sönder MoDo utan viker ner oss på nytt... Jocke får fan ta ner hårtorken till omklädningsrummet o låta den gå några varv.
Fasen så irriterad jag är. Blir det nu en usel jäkla publiksiffra mot Lulä på torsdag är det ett totalsvek met Fernholm. Luleå o poeten ska fasen blåsas in i eldkastaren vid introt och sedan hela vägen ut på E4:an.
Vidrigare o smutsigare lag än fulä finns inte. Kom nu till hovet o gör er plikt. Vi ska bara ha tre pinnar på torsdag o fullsatt!!!!!!!
Det är det som gör mig förbannad, inte att vi förlorar utan på sättet vi gör det, äckligt är vad det är.
Spela fult
Skriv svar