Svarta tröjor den 14 november

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av pulverapa »

Vi ska alltså spela i svarta tröjor den 14 november för att uppmärksamma kampanjen Movember.

Min åsikt kring detta... Helt jävla katastrof. Stoppa den här galenskapen nu. Vi behöver inte spela i dessa tröjor för att uppmärksamma Movember. Spelar vi i dessa tröjor så stannar jag hemma. Vill inte se skiten.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, jösses vilket energitapp
Kämpa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Kall-El »

Att ge upp sina färger för en "plojgrej" känns allt annat än ok.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Vikas »

Ska vi inte byta ut skölden på bröstet mot en stor svart moustache medans vi ändå håller på?

Bild

Nog för att det är en god sak, men det finns bättre sätt att göra det på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av SirDIFalot »

Kan väl säga att det finns en anledning till att det var ett lämpligt aprilskämt för ett halvår sedan.

Bild
Expert.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av sensei »

Haha, tänkte också på aprilskämtet. Det har gått ganska kort tid från att något var så absurt att man kunde aprilskämta åt det, till att det nu alltså tycks bli verklighet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Rocky3000 »

14 november 2015, dagen då DIF Hockey gjorde ett aprilskämt till verklighet.

Bild

Bara att investera i en matchande svart mössa och dra ner framför ögonen, så man slipper se katastrofen!
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Daniel942 »

Vägrar kolla på det där om det genomförs, så jävla plast. USELT!
DIF!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Edin »

DIF Hockey verkar ju sakna allt vad fingertoppskänsla heter.

Vad fan alltså, hur tänke man?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Lynxlynx »

Nu kommer jag säkert bli Bannad, men orka bry sig? Det är en match... Emblemet finns fortfarande där, det är fortfarande samma lag...
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av B.I.B.A »

Edin skrev:DIF Hockey verkar ju sakna allt vad fingertoppskänsla heter.

Vad fan alltså, hur tänke man?
Är väl Jippo-SHL som försöker tvinga på alla detta. Tradition och historia som en gång värderades så högt har bytts ut mot klappkepsar och löjliga tröjor.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av captcash »

uhm... en match i en svart tröja... jag fattar inte riktigt grejen... var är katastrofen?.. how cares liksom? Är det för att ajk har svart på sina tröjor elr hur fan kan det vara så big deal att lira EN jävla match i en ful tröja för att stödja anti-kuk-problem? :shock:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av minalman »

Helt enkelt helt åt helvete. Går på fotboll i stället. Det är på riktigt. Spöa danskdjävlar. Zlatan skulle aldrig ställt upp på en sån här skit.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:uhm... en match i en svart tröja... jag fattar inte riktigt grejen... var är katastrofen?.. how cares liksom? Är det för att ajk har svart på sina tröjor elr hur fan kan det vara så big deal att lira EN jävla match i en ful tröja för att stödja anti-kuk-problem? :shock:
Jag hade inte haft något större bekymmer med saken om Djurgården valt att spela i svarta, rosa eller prickiga tröjor för -->en<-- match för att stötta ett gott syfte. Problemet för mig är att SHL sedan länge håller på att döda all känsla av genuinitet inom hockeyn, att lägga sig i vilka färger vi ska spela i är ytterligare ett steg i den riktningen. Tröjan är skitful, det stör mig inte när det handlar om en match, SHL stör mig. Vi kan stötta kampanjen på så mycket bättre sätt än det här (vem hade över huvud taget velat buda hem en svart djurgårdströja om en blå funnits som alternativ?).

* Fullt medveten om att SHL ändå gör det här i ett betydligt bättre syfte än mycket annat, men så långt som det har gått är det hårt mot hårt på alla håll och kanter framöver.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Keutril »

Jo måste ju säga att jag har lite svårt att förstå det här också, aprilskämtet handlade om en hel säsong så släpp den jämförelsen nu. Jag skiter fullkomligt i om dom spelar en match i svarta tröjor och det borde ni som tycker det är skandal borde göra också.
Skriv svar