SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Mattias_87 »

Var vi verkligen så dåliga? Jag tycker faktiskt KHK hade alla marginaler med sig den här matchen och fick med sig fler mål än vad normal utdelning hade gett. Eller är jag helt ute och cyklar?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av android »

Mattias_87 skrev:Var vi verkligen så dåliga? Jag tycker faktiskt KHK hade alla marginaler med sig den här matchen och fick med sig fler mål än vad normal utdelning hade gett. Eller är jag helt ute och cyklar?
android skrev: KHK gjorde mål på 20% av sina skott. Det är ganska högt. Som jämförelse har DIF aldrig varit uppe i 20% i år (19% mot Växjö borta).
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
minalman skrev:Vi förlorade redan i andra...
Är du av åsikten att Säcken borde lagt om taktiken i periodpaus och gått ut och spelat tråkhockey och fiskat kontringar?
Det hade nog räckt långt om han inför tredje (med tanke på hur det såg ut i andra jämfört med första) spelade upp en video med några väl valda minuter från tredje perioden i senaste hemmamatchen mot Modo.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Besviken. Förbannad.

Att resultatet var rättvist säger det mesta.
Vi gjorde en dålig match.
Hur många lägen missade de inte?

Men, vi kommer ha varierande insatser hela året.
Det tar tid att gå från att vara mestadels destruktiv till att tänka konstruktivt i de flesta situationer.
Det blir i försvarsspelet man märker det som mest.
Denna match var det stundtals värdelöst.

Nya tag framöver. Rom byggdes inte över en natt.
Jag tycker att resultat nästan alltid är rättvisa. Så även nu. Jag vet även att hjärnan ofta är selektiv när man ser matcher. KHK missade en del, men DIF missade väl minst lika mycket tycker jag. KHK gjorde mål på 20% av sina skott. Det är ganska högt. Som jämförelse har DIF aldrig varit uppe i 20% i år (19% mot Växjö borta).

DIF hade även 26 skott i skottsektorn jämfört med KHKs 14.

Men som sagt, DIF var inte tillräckligt bra. Intressant när man tittar på kurvorna Skottför och SVS%+Skott%. Fick inte in den här (blev en för stor bild) båda matcherna mot KHK är vårat överlägset bästa med skott men bland våra sämst i räddningsprocent och skottprocent.
Jag håller med i mycket av det du skriver.

En faktor som bidrar till att många (inklusive mig) tycker vi var riktigt dåliga denna match är nog att vi just mötte KHK. Man anser att vi bara ska vinna. Likadan matchbild mot Luleå hemma och kritiken skulle varit lugnare.
Kan hända man gör det lite väl enkelt för sig om man anser att vi ska spela ut och vinna klart mot KHK bara för att de ligger sist. Helt enkelt en underskattning bland oss supporters.
Finns nog ett och annat lag i Allsvenskan som skulle kunna hålla jämna steg med SHL-lagen i enstaka matcher.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av bastis7 »

minalman skrev:
Vikas skrev:Tar vi timeout vid uselt spel och de gör 4-3? Nej.

Tar vi timeout vid ännu sämre spel och de kvitterar till 4-4? Nej.

Tar vi timeout när vi får PP i overtime och spelar 4v3? Haha, din dumme jävel, klart vi inte gör.

Jag har noll förtroende för ledarskapet i båset.
Är Säcken en återuppstånden Hardy från nedflyttningsåret? Det vore det värsta som kunde hända oss. Vad gör Zabel? Är han ledig?
Zabel är en jävligt impopulär tränare i Krif nu trots att det går helt okej för dem!
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Glory1 »

-
Skriv svar