SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev:
Magnutz skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Är verkligen domarna allt ni har att prata om efter matchen?
Håller med, vi gnäller inte på att domarna inte håller måttet när vi blir förfördelade, bara när vi torskar
Det där stämmer tamejfan inte.

Och jag, och fler med mig, gnäller inte på domarna. Vi ifrågasätter kåren. Det är inte samma sak. Domarkåren måste upp i nivå för just nu ser det mörkt ut.

Blanda inte ihop detta med ynkligt gnäll på enskilda domslut eller enskilda domare. De som nu dömer SHL härjar i alla matcher. Inte bara våra och de är ju lika usla när vi vinner.
Jo men snacket om att kåren är kass kommer till 99% efter att vi blivit drabbade, säg fan inget annat för då ljuger du.
Här på forumet, visst. Det blir mycket färre inlägg efter en vinst och det är troligtvis enklare att köpa felaktiga domslut när vi vinner. Så i den saken medger jag att ni har rätt. :)



Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:Någon borde ha åkt fram till honom i en situation där domarna var långt borta, slängt handskarna som en man och bara börjat mata slag tills domarna flugit emellan.
Slänga handskarna? Nä någon borde blindsidat det äcklet och sedan pucklat på honom när han ligger ner och gråter.
Skottpengar på den jäveln nästa match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Glory1 »

Dags att sätta Alvarez, Vejdemo eller Bernhardt i kedjan med Sören och Matt när Thoresen är tillbaka, om inte Fällström är tillbaka dvs. Och låte de återstående två spela i tredje med Ljungh
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Morwin »

Edin skrev:
minalman skrev:Det är alltid lika jobbigt att förlora. Fy fan.
Jag tycker såna här förluster är jobbigare än andra. Med bättre domare hade det sett helt annorlunda ut.

Bra insats från vår sida, kändes lite klent framåt bara.
hjälper inte med bättre domare. Vi suger iaf i PowerPlay :/

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Axel_K »

Morwin skrev:
Edin skrev:
minalman skrev:Det är alltid lika jobbigt att förlora. Fy fan.
Jag tycker såna här förluster är jobbigare än andra. Med bättre domare hade det sett helt annorlunda ut.

Bra insats från vår sida, kändes lite klent framåt bara.
hjälper inte med bättre domare. Vi suger iaf i PowerPlay :/

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Oh ja, vi har inget passningsspel, ingen bra back på blå och vi står HELT stilla varje PP... :/
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Kall-El »

Och ja självfallet borde spelarna direkt markerat mot Sörensen.

I dessa fall är jag ohyggligt besviken på Ahlén, Lundberg, Hank, Hage, men också till viss del på Englund och AOM.

Det är spelare som måste göra sin plikt i detta fall och bara klubba ner Sörensen eller valfri LHC-spelare för att markera att detta agerande inte är ok. Inte minst då eftersom domarna väljer att inte göra något åt situationen.

Och om ingen av dessa spelare är villig att göra något åt dessa situationer får vi helt enkelt plocka in en billig kille som är villig att skydda resten av laget.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Och ja självfallet borde spelarna direkt markerat mot Sörensen.

I dessa fall är jag ohyggligt besviken på Ahlén, Lundberg, Hank, Hage, men också till viss del på Englund och AOM.

Det är spelare som måste göra sin plikt i detta fall och bara klubba ner Sörensen eller valfri LHC-spelare för att markera att detta agerande inte är ok. Inte minst då eftersom domarna väljer att inte göra något åt situationen.

Och om ingen av dessa spelare är villig att göra något åt dessa situationer får vi helt enkelt plocka in en billig kille som är villig att skydda resten av laget.

Domarnivåer hit och dit, det jämnar ut sig i längden.
HV hemma hade vi inte vunnit om domarna gjort sitt, bara som ett exempel.
Dvs, inget DIF kan påverka.

Sånt här måste gruppen lösa, från fall till fall, någon måste ta ansvar, stå upp och markera vid en "Runken-incident".
Jag får en äcklig känsla i varje match då det hettar till extra, DIF förlorar oftast momentum då, precis som Tre kronor alltid gjort mot Kanada (iaf på 70/80/90-talet.)
I princip alla övriga SHL-lag känns elakare än oss (möjligen undantaget Modo)

Såg lite av HV-Frölunda efter DIFs match.
Jösses vad alla stod upp för varandra i båda lagen, det togs och gavs hela tiden.
Det är till viss del en fysisk fråga så klart, hur många kilon vi har i truppen osv, men mest är det en inställningsfråga.
Förbered dig och bestäm dig för att vara en jobbig jävel att möta på isen, då blir du det.
Eftersöker ett lite tydligare ställningstagande där
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av Davidsson »

Kall-El skrev:Och ja självfallet borde spelarna direkt markerat mot Sörensen.

I dessa fall är jag ohyggligt besviken på Ahlén, Lundberg, Hank, Hage, men också till viss del på Englund och AOM.

Det är spelare som måste göra sin plikt i detta fall och bara klubba ner Sörensen eller valfri LHC-spelare för att markera att detta agerande inte är ok. Inte minst då eftersom domarna väljer att inte göra något åt situationen.

Och om ingen av dessa spelare är villig att göra något åt dessa situationer får vi helt enkelt plocka in en billig kille som är villig att skydda resten av laget.
Mhm.

Ser hellre att vi åker ur pga av alla utvisningar vi tar för att stå upp för varandra än att bete oss som vi gör nu. Men jag tycker inte att vi ska hålla på med fula(fega) saker på isen.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av MarcusDaze »

Sörensen anmäld iaf. http://www.shl.se/artikel/71724/?jsjss# ... GOMnV961gA


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Omgång 15: Linköping HC - Djurgårdens IF 29/10

Inlägg av mutation »

Davidsson skrev:
Kall-El skrev:Och ja självfallet borde spelarna direkt markerat mot Sörensen.

I dessa fall är jag ohyggligt besviken på Ahlén, Lundberg, Hank, Hage, men också till viss del på Englund och AOM.

Det är spelare som måste göra sin plikt i detta fall och bara klubba ner Sörensen eller valfri LHC-spelare för att markera att detta agerande inte är ok. Inte minst då eftersom domarna väljer att inte göra något åt situationen.

Och om ingen av dessa spelare är villig att göra något åt dessa situationer får vi helt enkelt plocka in en billig kille som är villig att skydda resten av laget.
Mhm.

Ser hellre att vi åker ur pga av alla utvisningar vi tar för att stå upp för varandra än att bete oss som vi gör nu. Men jag tycker inte att vi ska hålla på med fula(fega) saker på isen.
Säg inte så, vill inte ens tänka tanken på att harva i Hockeyallsvenskan igen...
Skriv svar