SHL Omgång 7: Växjö - Djurgårdens IF 9/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 7: Växjö - Djurgårdens IF 9/10

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
DRC skrev:25 minuter på Englund. Bara 13 på Anderson?

Norell får gärna åka hem. Eller till Chicago.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Englund gjorde dock gott bruk av sina 25. Jisses vilken back vi kan få (med tanke på att det är en pojkspoling). Tyvärr tror jag att han kommer försvinna till NHL innan vi får riktig glädje av honom hemmavid.

Matt är riktigt bra. Jag är imponerad över årets värvningar. Han är ingen Saviano i energi men jävligt nyttig.
Sallinen är en supercenter och hur värdefull som helst. Det enda nyförvärvet som jag inte tycker presterat efter förväntningarna är Press.
Hullström är inte på nivå men Press är i mångt och mycket osynlig i förhållande till vad han borde kunna prestera.
Vad hade du förväntat dig? Många trodde ju inte ens att han skulle bli ordinarie utan lånas ut till Allsvenskan. Nu har han spelat utan att visa sig vara någon katastrof bakåt alls, inte fått utdelning offensivt men man ser ju att han har dom egenskaperna.

Matt är fortfarande en besvikelse, ej längre sämsta forward i laget men är ju absolut ingen spets som han är hitplockad för att vara.
Ja, det var då ett jävla gnäll på en spelare som förra året spelade i ett bottenlag i Allsvenskan han gör i varje fall inga större misstag vilket alltid är prio nummer ett för en försvarare
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 7: Växjö - Djurgårdens IF 9/10

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
DRC skrev:25 minuter på Englund. Bara 13 på Anderson?

Norell får gärna åka hem. Eller till Chicago.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Englund gjorde dock gott bruk av sina 25. Jisses vilken back vi kan få (med tanke på att det är en pojkspoling). Tyvärr tror jag att han kommer försvinna till NHL innan vi får riktig glädje av honom hemmavid.

Matt är riktigt bra. Jag är imponerad över årets värvningar. Han är ingen Saviano i energi men jävligt nyttig.
Sallinen är en supercenter och hur värdefull som helst. Det enda nyförvärvet som jag inte tycker presterat efter förväntningarna är Press.
Hullström är inte på nivå men Press är i mångt och mycket osynlig i förhållande till vad han borde kunna prestera.
Vad hade du förväntat dig? Många trodde ju inte ens att han skulle bli ordinarie utan lånas ut till Allsvenskan. Nu har han spelat utan att visa sig vara någon katastrof bakåt alls, inte fått utdelning offensivt men man ser ju att han har dom egenskaperna.

Matt är fortfarande en besvikelse, ej längre sämsta forward i laget men är ju absolut ingen spets som han är hitplockad för att vara.
Jag hade förväntat mig den typ av spelare han var i Ronna Ik , typ en Högström fast lite mer defensivt mogen kanske. Svårt men han har inte riktigt hittat rätt än.
Senast redigerad av Praetori den 2015-10-09 22:10:53, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 7: Växjö - Djurgårdens IF 9/10

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:Press kanske inte helt kommit till sin rätt i offensiv zon. Men över förväntan defensivt och fina uppspel. Träffar blad hela tiden.

Englund värd varje minut. Vilket monster. Och snart kommer Ollas.
AOM borde egentligen vara bättre än Englund sett till det man observerat från juniorsidan men jisses. Englund börjar bli profilerad och dessutom otäck i och med att han utnyttjar sin storlek på ett bättre sätt än tidigare.
Ett par ingripanden under kvällen var löjligt bra kvalitet på både i puckhanteringen bakom kassen under press och i det fysiska. AOM har i grunden bättre teknik men det känns som han inte utvecklats lika mycket.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 7: Växjö - Djurgårdens IF 9/10

Inlägg av Caveman »

Grym bortamatch av DIF.

Mantas så säker, så lugn, han kommer snart vara uttalad Nr 1 i DIF.

Högström, DIF bör fundera på att skriva nytt kontrakt med honom.

Thoresén, det bästa är att han kan mer & bättre.

Matt Anderson är en riktigt bra värvning, han är väldigt nyttig & jobbar riktigt hårt. Han fick spela med Brodin & Lundberg idag vilket inte är så roligt då E.L är sämst. Men han har tidigare visat att han är en vass avslutare.

Jävla vad Englund har mognat, riktigt bra.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL Omgång 7: Växjö - Djurgårdens IF 9/10

Inlägg av Rocky3000 »

Caveman skrev: Mantas så säker, så lugn, han kommer snart vara uttalad Nr 1 i DIF.

Thoresén, det bästa är att han kan mer & bättre.
Som jag har varit inne på tidigare, många gånger! Mantas ska vara Nr 1, punkt.

Äntligen gjorde Thoresén mål, som jag förutspådde! :wink:
Bild
Skriv svar