SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av Benjamin L. Willard »

-daniel- skrev:Tycker förresten också att Högström var grymt bra, det är märkligt att man accepterar att Hultström är offensiv men inte detsamma med Högström. Han var resor bättre än Hultström igår.

Att misstag kommer när man försöker vara kreativ hör liksom till, då är tanken att man skall ha andra spelare som får täcka upp och spela mer defensivt. Där tycker jag det kan fallera ibland.
Ja vi har ju tre relativt offensiva backar i Press, Högström och Hultström som jag tycker alla varit klart godkända. Dock är de defensiva krafterna ibland rätt tunna men i det stora hela tycker jag Englund, Falk och Holm gör ju ett rätt bra jobb. Tror Englund kommer växa ännu mer denna säsong. Men man märkte att Falk var borta igår och det är viktigt att dessa pjäser får vara hela och friska, annars blir det lite tunt.

Är väl snarare vår ineffektivitet i målgörandet och en målvakt med blandade prestationer som gör att vi förlorat en del poäng hittills. Är ju inte så att vi för överdrivet mycket skott mot oss heller.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av Stulle »

Jag gillar verkligen att våra offensiva backar fått direktiv att vara mer offensiva än förra säsongen. Dock så måste denna offensiv komma med ansvar, och ibland känns det som att man inte riktigt tar det på allvar.

Som siste man måste man utvärdera om man ska köra en soloräd genom motståndarförsvaret eller inte. Ibland känns det som att man bara har fokus på att köra, för det är så direktiven är.

Konsekvensen blir att vi släpper frilägen när soloräden inte funkar, och möter vi ett lag som har studsarna med sig för dagen, så spelar det ingen roll hur mycket skott man skjuter eller hur mycket puckinnehav man har.

Det är något jag vill se en förbättring av. Jag tvivlar inte en sekund på att de backar vi har i dagsläget inte klarar av det defensiva jobbet, men det är inte så lätt att försvara sig mot frilägen.

Sen tyckte jag så synd om Sören på självmålet. Grabben backcheckar som en dåre och belöningen blir ett självmål. En centimeter till på pucken och styrningen hade varit utanför.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av Donkels »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Okey första. Bra andra. Svag sista.

Hoppas nu Falk kan komma tillbaka snabbt så vi kan ställa Högström åt sidan.
Vi behöver fler backar som är bra utan puck. Högström är alldeles för kreativ framåt.

Tellan matchvinnare. Det ska Sörensen vara glad för då han var kvällens otursgubbe.
Falk istället för Högström - tur att du inte tar ut laget :lol:
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Okey första. Bra andra. Svag sista.

Hoppas nu Falk kan komma tillbaka snabbt så vi kan ställa Högström åt sidan.
Vi behöver fler backar som är bra utan puck. Högström är alldeles för kreativ framåt.

Tellan matchvinnare. Det ska Sörensen vara glad för då han var kvällens otursgubbe.
Falk istället för Högström - tur att du inte tar ut laget :lol:
Tror inte han var helt seriös.

Högström spelar hockey på rätt sätt. Det enda som stör mig är väl att han får mer förtroende än Hultström i PP. Där har ju ändå Hultström lite mer spets som vi borde matcha hårdare.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av SirDIFalot »

Till något annat.

Man märker verkligen att Daniel Brodin är en rätt begränsad spelare när Fällström saknas och Brodin är vår bästa RW. Dålig skytt, belastning i passningsspelet och tar rätt dumma beslut ofta. Bra på rören förstås, men krävs lite mer om man ska spela topp 6.
Expert.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av Highwind »

Varför inte pröva Alvarez i top6 nu när Fällström och Ljungh är skadade?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av Kall-El »

Benjamin L. Willard skrev:
-daniel- skrev:Tycker förresten också att Högström var grymt bra, det är märkligt att man accepterar att Hultström är offensiv men inte detsamma med Högström. Han var resor bättre än Hultström igår.

Att misstag kommer när man försöker vara kreativ hör liksom till, då är tanken att man skall ha andra spelare som får täcka upp och spela mer defensivt. Där tycker jag det kan fallera ibland.
Ja vi har ju tre relativt offensiva backar i Press, Högström och Hultström som jag tycker alla varit klart godkända. Dock är de defensiva krafterna ibland rätt tunna men i det stora hela tycker jag Englund, Falk och Holm gör ju ett rätt bra jobb. Tror Englund kommer växa ännu mer denna säsong. Men man märkte att Falk var borta igår och det är viktigt att dessa pjäser får vara hela och friska, annars blir det lite tunt.

Är väl snarare vår ineffektivitet i målgörandet och en målvakt med blandade prestationer som gör att vi förlorat en del poäng hittills. Är ju inte så att vi för överdrivet mycket skott mot oss heller.
Du har rätt i sak.

Det jag ställer mig frågan till är om Englund och Holm räcker som defensiva backar.

Jag ställer mig personligen mycket tveksam till detta.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av DRC »

Kall-El skrev:
Du har rätt i sak.

Det jag ställer mig frågan till är om Englund och Holm räcker som defensiva backar.

Jag ställer mig personligen mycket tveksam till detta.
Visst var du med i Groundhog Day?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av -daniel- »

DRC skrev:
Kall-El skrev:
Du har rätt i sak.

Det jag ställer mig frågan till är om Englund och Holm räcker som defensiva backar.

Jag ställer mig personligen mycket tveksam till detta.
Visst var du med i Groundhog Day?
:lol:
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Okey första. Bra andra. Svag sista.

Hoppas nu Falk kan komma tillbaka snabbt så vi kan ställa Högström åt sidan.
Vi behöver fler backar som är bra utan puck. Högström är alldeles för kreativ framåt.

Tellan matchvinnare. Det ska Sörensen vara glad för då han var kvällens otursgubbe.
Falk istället för Högström - tur att du inte tar ut laget :lol:
Vadå? Högström låg faktiskt bakom två av målen framåt igår pga hans offensiva kreativitet.
Falk hade spelat säkert och lagt djupt mot sarghörnen.
Inte första matchen detta händer heller, i premiären var Högström där igen och låg bakom en massa offensiv kreativitet.
Nej, ge ifrån dig pucken snarast, gärna sarg ut, eller varför inte en meningslös sidledspass.

Tacka vet jag sommarträningarnas kung, Falk.

Högström bidrar endast med mål, assist och klart godkänt defensivt spel.

Fattar inte hur Högström kan hyllas så mycket som han gör på detta forum.
Avgå alla....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar