NHL 16

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

NHL 16

Inlägg av captcash »

Nån som vet om NHL 16 till Xbox One har SHL inkluderat? Inte bara så man kan lira en match sådär utan så man kan köra en hel "säsong" eller GM/Be a Pro-modes med Djurgården?

Funderar på om jag ska köpa liret men kan fan inte hitta nånstans info om detta... och skippar liret om det inte går... så hilfe please!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: NHL 16

Inlägg av captcash »

Besvarar mitt eget inlägg då en polare hittade svaret (ifall nån annan skulle vara intresserad):


BE A GM
  • New player morale system
    Ability to edit players
    Sim intervention is back
    Full AHL integration, play or manage games with full stat tracking
    Fantasy draft option
    Entry Draft no longer automated by CPU
BE A PRO
  • Sim to Shift is back
    New progression system where your on-ice style directly influences the type of player you’ll grow into
    Manage weekly off-ice player training to also improve attributes
    Start in NHL, CHL or Memorial Cup/Entry Draft
    CHL/AHL integration
    Between shifts coach will grade your play tell you what actions you are successfully completing and what you need to do next
SEASON MODE
  • Single season playable in with 10 leagues (NHL, AHL, OHL, QMJHL, WHL, Liiga, SHL, DEL, Czech Extraliga, and NLA)
    Ability to control more than 1 team
    Ability to edit players

Dvs ingen GM elr Be a Pro men man kan däremot spela en säsong och dessutom fixa till de DIF-lirare som EA gjort alldeles för dåliga (kan tänka mig de inte satt Sören i samma klass som Crosby vilket är feeel!)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: NHL 16

Inlägg av B.I.B.A »

Djurgården på NHL16:

Vänsterforwards
Thoresen 77
Alvarez 69
Daniel Bernhardt 65
Hank 69
Sörensen 70

Högerforwards
Fällström 68
Lundberg 59
Brodin 72
Heinerö 66
Ahlén 69

Centrar
Rundqvist 63
Ljungh 69
Sallinen 70
Anderson 74

Försvarare
Holm 68
Norell 67
Englund 67
Ollas Mattsson 60
Fernholm 68
Westlund 67
Högström 69
Falk 67

Målvakter
Armalis 72
Tellqvist 70
Söderström 65

SHL Lagrank - OFF, DEF, MV
BIF - 72, 71, 74
FBK - 71, 73, 74
Hv71 - 72, 71, 74
LHC - 72, 72, 74
LHF - 73, 74, 72
Modo - 73, 74, 73
RBK - 70, 71, 73
SAIK - 72, 70, 73
ÖHK - 72, 72, 74
KHK - 71, 70, 74
DIF - 72, 71, 73
FHC - 73, 72, 73
MIF - 71, 70, 71
VLH - 72, 73, 73
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: NHL 16

Inlägg av captcash »

Ah nice!

Helt off är de ju inte men Sören förtjänar att ligga högre än Brodin, samma med Sallinen.. Sen saknas lite lirare (Press, Vejdemo, Hultström mm) så lite får man nog tweaka till det... men i stort sett ser det bra ut! Blir köp, en digital download senare så är man klar, finfint!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: NHL 16

Inlägg av Cirith Ungol »

På NHL 15 (ps3) hade ju Deilert högst stats av alla backar :lol:
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: NHL 16

Inlägg av captcash »

Yes nu är det köpt och märkte att lite lirare var scratchade...

Press och Vejdemo finns inte och iom att LIF är i HA så kan man inte tradea över Hultström heller. Fällström fanns på scratch och även Deilert (ja även här högst av alla backar) samt Ferna (snyft) finns att tillgå i laget.

Boostade upp Sören från avg 70 till 74 så han känns lite snabbare o bättre och även Sallinen o Fällström.. mer elr mindre hela line1 fick en liten boost av mig så nu känns det rimligare.

Kul o lira DIF, synd bara Globen inte fanns och att alla supporters sitter blandade på läktaren (var fan är vår klack lixom?!). ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: NHL 16

Inlägg av B.I.B.A »

captcash skrev:Yes nu är det köpt och märkte att lite lirare var scratchade...

Press och Vejdemo finns inte och iom att LIF är i HA så kan man inte tradea över Hultström heller. Fällström fanns på scratch och även Deilert (ja även här högst av alla backar) samt Ferna (snyft) finns att tillgå i laget.

Boostade upp Sören från avg 70 till 74 så han känns lite snabbare o bättre och även Sallinen o Fällström.. mer elr mindre hela line1 fick en liten boost av mig så nu känns det rimligare.

Kul o lira DIF, synd bara Globen inte fanns och att alla supporters sitter blandade på läktaren (var fan är vår klack lixom?!). ;)
Köpte du 16? Jag kör på PS4 och det ovan var allt jag hittade. Deilert var inte med på mitt och Fällström var inte scratchad på min heller vill jag minnas.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: NHL 16

Inlägg av captcash »

Jepp NHL16 för xbox one... verkar som vi har lite olika lineups då, beroende på konsoll.. skumt?
Deilert har 70 i rating på xbox men var scratchad.
Retar mig lite att jag inte kan få in Vejdemo, Hultström och Press i laget.. men men.. kanske går att skapa dem custom och lägga in i laget.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Re: NHL 16

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Vad heter ni alla på ps4?
Skriv svar