SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av SirDIFalot »

Sådärja.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av Axel_K »

Vi tar denna match. 2-5.

Tre mål i PP, signerade av Sallinen, Hultström och Thoresen!
Hank drar in ett mål i 5v5, likaså Sörensen.

Linköping gör ett av målen på grund av att Högström drar en felpass mitt framför mål som sista gubbe.
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av mb81 »

Enligt expressen våra troliga kedjor
Sörensen-Sallinen-Brodin
Thoresen-Runken-Anderson
Alvarez-Ljungh-Vejdemo
Hank-Hage-Ahlén
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av mb81 »

Är det officiellt att Högström ska vara årets hackkyckling nu när Nordlund har lämnat? Bara så man vet.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av Axel_K »

mb81 skrev:Är det officiellt att Högström ska vara årets hackkyckling nu när Nordlund har lämnat? Bara så man vet.
Jag är fett hipster, jag hade Högström som hackkyckling förra säsongen också. Detta på grund av att han gör fler misstag än de andra men ändå får mest speltid.
Likaså kommer det bli denna säsong.

Om han blir mer stabil i egen zon samt på blålinjen så kommer jag hylla honom, vilket jag gjorde i Kvalserien t.ex.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Är det officiellt att Högström ska vara årets hackkyckling nu när Nordlund har lämnat? Bara så man vet.
Det är väl standard att det går till en av lagets unga backar? Som senare typ går till NHL eller något.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias Ek ‏@EkExpressen 2m2 minutes ago
LHC ser ut att spela med sju backar mot Djurgården: Rahimi-Junland, Billins-Forsling, Hansson-Carlsson, och Dahlström. #twittpuck
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av Mattias_87 »

Äntligen dags för premiär. Synd att Fällström inte verkar komma till spel men tror det kan lösa sig ändå.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Enligt expressen våra troliga kedjor
Sörensen-Sallinen-Brodin
Thoresen-Runken-Anderson
Alvarez-Ljungh-Vejdemo
Hank-Hage-Ahlén
Med tanke på hur de senaste två matcherna sett ut hade jag gärna sett Forsberg låna Fällströms plats i en match, han har varit riktigt het och man ska som bekant smida medan järnet är varmt.
Brodin behöver dessutom få spela ihop sig med Thoresen om han fortfarande är tilltänkt för andralinan.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av diftobbe89 »

LHC får ett par billiga mål efter tafatt backspel sen är matchen redan körd, vi steppar upp och är något bättre i tredjeperioden men LHC kan utan någon större ansträngning stänga matchen.

Slutresultat 3-1
Spela fult
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av mawa »

Det är helt jävla otroligt hur det kan vara så jävla nervkittlande och samtidigt irriterande att behöva sitta dagen ut på kontoret och gör en nedräkning..

Finns ingenting som kan inge samma känsla av illamående och "nej nu jävlar"-känsla.

Nu är det premiär mot Lhc och jag förväntar mig att det kommer att bli ett jäkla krigsfält ute på isen ikväll.

Blod, svett och tårar är vad som behövs och det är vad jag kräver. Ge mig en Sörensen som briljerar med sin skridskoåkning, ge mig en Thoresen som kommer in i gammal form och ge mig en Hank som är lika jävlig och irriterande som en 18-åring som precis fått göra debut på lokalkrogen.

Jag hoppas innerligt att grabbarna ej sitter och suktar efter matchen som spelas på lördag mot saik, utan det är idag och ikväll som är den viktigaste matchen i deras liv.

Kommer förmodligen bli en sådan match som kommer att ge sambon huvudvärk och dottern kommer behöva sitta med hörselkåpor.

Mitt tips: (P1)1-0, (P2)1-1, (P3)0-1, (OT)0-0 (STR)0-1

Dvs: 2-3
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av -daniel- »

Tror det blir en grymt tuff match för vår del som LHC vinner tämligen lätt. 6-0 alla mål tabbar av en fladdrande Tellan.

Nej men jag tror inte vi torskar med 6 måls marginal däremot kommer det bli målrikt. Svängdörrar år alla håll och massvis av vilja att göra mål framåt vilket öppnar upp alltför mycket bakåt. Tror det blir 5-3 till LHC. Våra mål görs av Sören, Alvarez och Rundqvist.
Bild
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av crike »

Som man har saknat detta. Hösten försöker sparka in dörren och ångesten kommer krypande, då blir man räddad (som vanligt) av att hockeyn sätter igång. Sen får vi se om hockeyn kommer bidra till en rejäl höstångest eller inte, den har iaf chansen att både hjälpa och stjälpa.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av captcash »

Underbart att det äntligen är igång igen! Som man längtat!

Vi fetetorskar med 4-1, totalt utspelade och helt virriga. Sen blir det back-to-back payback mot Sajk och Brynolf där vi istället tar 6 oväntade poäng!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av PATRIK. »

Åh kan knappt vänta till att Vikas skriver ut sin irritation här så fort vi slarvar i egen zon.

Skämt åsido, helvete va kul att säsongen drar igång. Nu är det på allvar!
Skriv svar