Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Gillade vad jag såg av Brodin, Rundqvist, Hultström, Fällström, Westlund.

AOM såg rörligare ut än ifjol.

Lundberg var lite kantig och hade svårt att hantera pucken men spelade upp sig under matchen.

Högström var den enda jag tycker inte hamnade på plus efter 60 min. Hoppas verkligen inte att det är tänkt att han ska vara vår första PP-back kommande säsong när vi har både Press och Hultström. Hoppas verkligen det var en slump att Hultström spelade i PP2 igår.
Om inte annat lär Hultström ta hans plats i PP1 efter ett fåtal omgångar om han visar sig vara lika grym som förra säsongen.
johan_80
Inlägg: 343
Blev medlem: 2012-08-30
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av johan_80 »

haha du har sett 1 t-match just nu bra att bedömma efter det.. tycker att även thoresen såg lite lat ut när han satt å kollade
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17515
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Gillade vad jag såg av Brodin, Rundqvist, Hultström, Fällström, Westlund.

AOM såg rörligare ut än ifjol.

Lundberg var lite kantig och hade svårt att hantera pucken men spelade upp sig under matchen.

Högström var den enda jag tycker inte hamnade på plus efter 60 min. Hoppas verkligen inte att det är tänkt att han ska vara vår första PP-back kommande säsong när vi har både Press och Hultström. Hoppas verkligen det var en slump att Hultström spelade i PP2 igår.
Om inte annat lär Hultström ta hans plats i PP1 efter ett fåtal omgångar om han visar sig vara lika grym som förra säsongen.
Jag hoppas Högström inte spelar i PP överhuvudtaget. Hultström och fyra forwards i första. Press och fyra forwards i andra.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av android »

Jag gillade hur högt vi låg i vårat stresspel. Som någon spelare nämnde så verkar vi vilja fylla på med backarna mer i år också vilket skapade en del framåt men som också gjorde att vi släppte till en del två mot ettor bakåt som en bättre motståndare hade kunnat förvalta.

Det kändes även som att backarna mycket snabbare vände spelet och snabbt sökte ett förstapass istället för att ta burskydd.

Matt Anderson förlorade nog inte en enda tekning på hela matchen, i övrigt gjorde han inget större väsen av sig.

Heinerö såg ruggigt vass ut på läktaren och såg riktigt taggad ut.
Född till sportchef.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av sensei »

Ahlén då? Och hur såg Hank ut, har han fortsatt med baletträningen under sommaren?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av ciirree »

johan_80 skrev:haha du har sett 1 t-match just nu bra att bedömma efter det.. tycker att även thoresen såg lite lat ut när han satt å kollade
Högström i PP under hela förra säsongen räcker för en bedömning [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Gillade vad jag såg av Brodin, Rundqvist, Hultström, Fällström, Westlund.

AOM såg rörligare ut än ifjol.

Lundberg var lite kantig och hade svårt att hantera pucken men spelade upp sig under matchen.

Högström var den enda jag tycker inte hamnade på plus efter 60 min. Hoppas verkligen inte att det är tänkt att han ska vara vår första PP-back kommande säsong när vi har både Press och Hultström. Hoppas verkligen det var en slump att Hultström spelade i PP2 igår.
Om inte annat lär Hultström ta hans plats i PP1 efter ett fåtal omgångar om han visar sig vara lika grym som förra säsongen.
Jag hoppas Högström inte spelar i PP överhuvudtaget. Hultström och fyra forwards i första. Press och fyra forwards i andra.
Fast sen vet vi ju iofs inte hur Press klarar SHL spel? Det är ju trots allt en skillnad.
På samma sätt som ingen kan veta om Nisse A är lika grym i SHL som i HA (jag tror inte på Nisse i högsta ligan förövrigt).
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 7/8 2015

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Ahlén då? Och hur såg Hank ut, har han fortsatt med baletträningen under sommaren?
Ahlén är alltid bland dom bättre :wink:
Spela fult
Skriv svar