Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av EspenK »

skinza skrev:Stannar Thore tatuerar jag in hans namn på axeln!

Stannar Thore kan jag till och med sträcka mig till att börja hålla på Norge i längdskidåkning.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:
skinza skrev:Stannar Thore tatuerar jag in hans namn på axeln!

Stannar Thore kan jag till och med sträcka mig till att börja hålla på Norge i längdskidåkning.
Nä där går fan gränsen.
Jag kan tänka mig att käka Norsk lax, högst.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av ciirree »

Jag avslutar den här säsongen med att ge mest beröm till Daniel Brodin. 120% i varenda byte. Orädd spelare med en sjuhelvetes inställning.

Samtidigt en flashback till Kall-El's reaktion när Brodin värvades [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
"Brodin som topp 6 forward?Ungefär lika galet som alla dillen om att Ölvestad skulle varit kvalificerad för de uppgifterna under sin karriär. Brodin in som tilltänkt ersättare åt en spelare som Ahlén eller Alvarez och jag hade inte sagt något om signing alls. Nu skall han alltså vara en del av en producerande lina, vilket jag tvivlar på hans kvalitéer räcker till för."
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

Vi utklassar Gnaget i J20,Och inget gnaget i SHL. Lite tröst iaf.
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Blårand »

SM-final, kvartsfinal, degradering, allsvenskan utan kval, Säcken kom, gick upp mot alla odds, slapp kvala, kvartsfinal, Säcken får gå.

Säga vad man vill. Det svänger om laget. Förra gången vi var i kvartsfinal åkte laget ut. Men det kan väl inte hända igen?

För övrigt blev vi offer för det nya slutspelet. När de åtta bästa gick till slutspel var det sportsligt rättvist. Men ekonomerna kunde inte smälta att två lag inte spelade. Det kunde i bästa fall innebära åtta fler matcher. Så man sa att det är synd om nian och tian som inte fick spela. Jag tycker det är synd om sjuan till tian som är dömda att åka ut mot ettan eller tvåan. Både Skellefteå och Frölunda hade enkla resor till semifinalen.
Jag som sett Tumba, Stoltz och de andra glida in på Hovets is år efter år har lite svårt att engagera mig i dagens lag av tillfälliga spelare på genomresa. Förr låg nog gemenskapen med laget och nu är det snarare en gemenskap med klacken.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av android »

Englund och Vejdemo har spelat väldigt mycket i år. Jag tror att båda dessa kan få bra utväxling av detta till nästa säsong.

Englund
46 SHL-matcher
8 slutspelsmatcher
15 J-landskamper
2 landskamper
2 J20 slutspelsmatcher
8 CHL-matcher

Totalt 81 matcher på mer eller mindre hög nivå

Vejdemos
52 SHL-matcher
8 slutspelsmatcher
10 juniorlandslagsmatcher
2 J20 slutspelsmatcher
8 CHL-matcher

Totalt 80 matcher på mer eller mindre hög nivå.
Född till sportchef.
Skriv svar