Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Stavhoppet »

DRC skrev:Enter Mikko L = ingen mer Press i PP2

PP1 lär bli:

Brodin Thore
Anders Ljungh
Hultström

Alvar Tommy
Mikko Sören
Högström

Tycker att det ser klockrent ut i PP
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av android »

I och med Lehtonens intåg så är vi nu laget med mest size i ligan enligt officiella trupperna på swehockey. Snitt 186 cm och 87,9kg. Skellefteå 183/83,7.

Vi har i och för sig Fernholm 197/101 där också.

Grattis Sensei och diftobbe89. Nu behövs det bara lite attityd också.
Född till sportchef.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av sensei »

android skrev:I och med Lehtonens intåg så är vi nu laget med mest size i ligan enligt officiella trupperna på swehockey. Snitt 186 cm och 87,9kg. Skellefteå 183/83,7.

Vi har i och för sig Fernholm 197/101 där också.

Grattis Sensei och diftobbe89. Nu behövs det bara lite attityd också.
Tack, intressanta siffror. Det känns positivt och vissa matcher tycker jag vi har sett den rätta attityden också, där spelarna visar upp både fokus och en "edge" som det kallas här borta. Sen vill man självklart se det oftare precis som du säger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Kall-El »

Måste dock sägas att jag inte tycker att det märks att vi har ett tungt lag. I alla fall inte när det kommer till tackla samt inte minst vinna kamperna runt målet. Känns som vi ofta torskar inte minst de sistnämnda och detta är självfallet inte bra.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:Måste dock sägas att jag inte tycker att det märks att vi har ett tungt lag. I alla fall inte när det kommer till tackla samt inte minst vinna kamperna runt målet. Känns som vi ofta torskar inte minst de sistnämnda och detta är självfallet inte bra.
Vi är dock ruggigt "snälla" med tacklingar och markeringar. Det är väldigt tydligt att man inte fullföljer utan oftast markerar när motståndaren slänger ifrån sig pucken. Det är smart eftersom en låg nivå i det direkt brutala fysiska spelet gör att vi inte drar på oss onödiga utvisningar eftersom man lagt ribban på ett speciellt ställe. Men det innebär också att även lag som KHK har energi och vilja att äta sig in i matcher i en tredjeperiod som vi leder.

Om det gör ont är det inte fullt lika enkelt för motståndarna att kliva fram.

Gällande tyngden så märks det dock en rejäl skillnad mellan oss och Skellefteå som har en träningsnivå och tempo över 60min som vi inte riktigt kommer upp i.
Jag skall inte skjuta ner det nuvarande upplägget med hårda träningar men det märks att det finns en bredd i fysiken inom SAIK som vi riktigt inte kan matcha. Där har vi en annan spets med speed och hjärta istället. Frågan är om det räcker.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Stulle »

Praetori skrev:
Kall-El skrev:Måste dock sägas att jag inte tycker att det märks att vi har ett tungt lag. I alla fall inte när det kommer till tackla samt inte minst vinna kamperna runt målet. Känns som vi ofta torskar inte minst de sistnämnda och detta är självfallet inte bra.
Vi är dock ruggigt "snälla" med tacklingar och markeringar. Det är väldigt tydligt att man inte fullföljer utan oftast markerar när motståndaren slänger ifrån sig pucken. Det är smart eftersom en låg nivå i det direkt brutala fysiska spelet gör att vi inte drar på oss onödiga utvisningar eftersom man lagt ribban på ett speciellt ställe. Men det innebär också att även lag som KHK har energi och vilja att äta sig in i matcher i en tredjeperiod som vi leder.
Samtidigt så ligger DIF på plats 13/14 av de lag som drar på sig mest utvisningar. Endast HV71 bakom sig.
Jag är inte arg, och inte besviken.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av ciirree »

Överdriver man inte något angående Sallinens tackling endå?

* Sallinen kommer in med armbågen innåt kroppen.
* Nils är tacklingsbar då han är puckförande.
* Nils kommer in med huvudet sänkt ganska rejält, kollar bara puck. (eftersom han håller på att avlossa skott)
* Hade Nils stått "vanligt" så hade armbågen tagit i bröstet typ.

När Sallinen redan är beredd att tackla så sänker Nils huvudet just för att han håller på att skjuta, armbågen tar då i ansiktet.
Jag ser det som en ren olyckshändelse. Är jag helt färgad eller överdriver experter och media?

Nils agerande är inte heller jättesnyggt. Han ligger "däckad" ganska länge - spelar bytet efter.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av BigJ »

ciirree skrev:Överdriver man inte något angående Sallinens tackling endå?

* Sallinen kommer in med armbågen innåt kroppen.
* Nils är tacklingsbar då han är puckförande.
* Nils kommer in med huvudet sänkt ganska rejält, kollar bara puck. (eftersom han håller på att avlossa skott)
* Hade Nils stått "vanligt" så hade armbågen tagit i bröstet typ.

När Sallinen redan är beredd att tackla så sänker Nils huvudet just för att han håller på att skjuta, armbågen tar då i ansiktet.
Jag ser det som en ren olyckshändelse. Är jag helt färgad eller överdriver experter och media?

Nils agerande är inte heller jättesnyggt. Han ligger "däckad" ganska länge - spelar bytet efter.
Ja du är färgad, visst hade han kunnat sätta in armbågen ännu värre men den fanns där vilket man vill beivra
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av minalman »

2+10 är ju iofs en "beivring"... Det borde vara fullt tillräckligt ibland.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

Svingen mot Sörensens huvud kunde ju gått sjukt jävla illa ska inte det anmälas? Det e ju så jävla fult så det e sjukt.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av ALLTID DIF »

ciirree skrev:Överdriver man inte något angående Sallinens tackling endå?

* Sallinen kommer in med armbågen innåt kroppen.
* Nils är tacklingsbar då han är puckförande.
* Nils kommer in med huvudet sänkt ganska rejält, kollar bara puck. (eftersom han håller på att avlossa skott)
* Hade Nils stått "vanligt" så hade armbågen tagit i bröstet typ.

När Sallinen redan är beredd att tackla så sänker Nils huvudet just för att han håller på att skjuta, armbågen tar då i ansiktet.
Jag ser det som en ren olyckshändelse. Är jag helt färgad eller överdriver experter och media?

Nils agerande är inte heller jättesnyggt. Han ligger "däckad" ganska länge - spelar bytet efter.
Håller med Så illa var det inte !
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

Ser man på den ur flera vinklar så e det INGEN armbågstackling. Utan det är axeln som träffar huvet. Men det förvånar mig inte om han får 5-7 matcher plus 2med pynt. Men igen den jävla svingen Malmö spelaren gör mot Sörensen är ju sjuk!! Det ska ju också granskas och bli avstängning på.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av android »

Kul att Madhawk snackar om att DIF får så mycket med sig på hemmaplan. DIF får överlägset flest utvisningar mot sig på hemmaplan. 267 minuter än så länge. Tvåan HV har fått 195 minuter i Kinnarps. LHC får minst med 102 minuter. Däremot på bortaplan får DIF tredje minst utvisningar mot sig med 166 HV har mest med 289 och Madhawks Malmö ligger tvåa med 247.

Tittar man på antal boxplay vs antal powerplay så ligger DIF, på hemmaplan, två i båda kategorierna.

Sen har han ju helt rätt i vissa matcher.

Det ska bli kul att se vad KG slantade upp för Sallinen (ex. sign-on).
Född till sportchef.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Donkels »

Madhawk är en supporter som oss andra och hans åsikter ska därför värderas som högst jäviga
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av mb81 »

Donkels skrev:Madhawk är en supporter som oss andra och hans åsikter ska därför värderas som högst jäviga
Ja men skriver man för Sveriges näst största tidning så tycker jag man kan backa upp det med lite fakta. Annars är det lätt att hans ord blir fakta. Larvigt av höken att skriva så.
Skriv svar