SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Bengan08 »

crike skrev:I brist på bättre tråd.
Restaurangen i huset där jag bor i Malmö har en relativt frekvent ström av hockeyspelare som äter där och vissa har även hängt in sina tröjor, såsom Pääjäärvi (Edmonton) och Nihlstorp (Dallas). Dessa har nu fått sällskap av den finaste tröjan som finns. DIF´s. Det är Alvarez som hängt dit en vit. Snacka om att man blir glad av att dagligen glida förbi en sådan vacker sak på dessa breddgrader. Det gör iaf min sommar.
Det förstår jag, hade också uppskattat det! För övrigt tror jag att Alvarez kommer att vara betydligt bättre i år poängmässigt!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ALLTID DIF »

crike skrev:I brist på bättre tråd.
Restaurangen i huset där jag bor i Malmö har en relativt frekvent ström av hockeyspelare som äter där och vissa har även hängt in sina tröjor, såsom Pääjäärvi (Edmonton) och Nihlstorp (Dallas). Dessa har nu fått sällskap av den finaste tröjan som finns. DIF´s. Det är Alvarez som hängt dit en vit. Snacka om att man blir glad av att dagligen glida förbi en sådan vacker sak på dessa breddgrader. Det gör iaf min sommar.

Grymt ALVAREZ !!!!!!
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av JulesAttar »

crike skrev:I brist på bättre tråd.
Restaurangen i huset där jag bor i Malmö har en relativt frekvent ström av hockeyspelare som äter där och vissa har även hängt in sina tröjor, såsom Pääjäärvi (Edmonton) och Nihlstorp (Dallas). Dessa har nu fått sällskap av den finaste tröjan som finns. DIF´s. Det är Alvarez som hängt dit en vit. Snacka om att man blir glad av att dagligen glida förbi en sådan vacker sak på dessa breddgrader. Det gör iaf min sommar.
Vad heter restaurangen?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av crike »

JulesAttar skrev:
crike skrev:I brist på bättre tråd.
Restaurangen i huset där jag bor i Malmö har en relativt frekvent ström av hockeyspelare som äter där och vissa har även hängt in sina tröjor, såsom Pääjäärvi (Edmonton) och Nihlstorp (Dallas). Dessa har nu fått sällskap av den finaste tröjan som finns. DIF´s. Det är Alvarez som hängt dit en vit. Snacka om att man blir glad av att dagligen glida förbi en sådan vacker sak på dessa breddgrader. Det gör iaf min sommar.
Vad heter restaurangen?
(Royal) Pic Nic, ligger på Västra Varvsgatan 57, längst ner mot vattnet.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

TJ Galiardi och Andreas Thuresson klar för Malmö. Bra nyförvärv!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

Galiardi är en personlig favorit. Har väldigt svårt att förstå varför han har haft svårt att behålla ett jobb i NHL senaste åren.

Men konstigt att Sylvegård planerar att spela honom som center. Han spelade center som junior och under ett misslyckat försök i Calgary. Annars har han bara spelat vinge. Luktar dålig faktakoll där man går på agentens ord som påstå att han kan spela center.
Expert.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:Galiardi är en personlig favorit. Har väldigt svårt att förstå varför han har haft svårt att behålla ett jobb i NHL senaste åren.

Men konstigt att Sylvegård planerar att spela honom som center. Han spelade center som junior och under ett misslyckat försök i Calgary. Annars har han bara spelat vinge. Luktar dålig faktakoll där man går på agentens ord som påstå att han kan spela center.
Lyssnar man på intervjun med Galenhöken tycker jag att det låter på Sylvegård som om även Galiardi ska ha rätt klart för sig att det är en centerroll som vankas. Stämmer även det han säger om att Galiardi vill tillbaka till NHL så vore han ju dum om han tror att chanserna ökar genom att lira i en för honom felaktig roll i Sverige.

Sen kan allt som Sylvegård säger också bara vara skitsnack och han har kollat på några få videos från 06 när Galiardi lirade i PP på College och skötte sin centerroll OK.
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av JulesAttar »

crike skrev:
JulesAttar skrev:
crike skrev:I brist på bättre tråd.
Restaurangen i huset där jag bor i Malmö har en relativt frekvent ström av hockeyspelare som äter där och vissa har även hängt in sina tröjor, såsom Pääjäärvi (Edmonton) och Nihlstorp (Dallas). Dessa har nu fått sällskap av den finaste tröjan som finns. DIF´s. Det är Alvarez som hängt dit en vit. Snacka om att man blir glad av att dagligen glida förbi en sådan vacker sak på dessa breddgrader. Det gör iaf min sommar.
Vad heter restaurangen?
(Royal) Pic Nic, ligger på Västra Varvsgatan 57, längst ner mot vattnet.
Fick du mitt meddelande?
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Djurgårn »

TJ Galiardi är väl så mycket vinge man kan bli egentligen. Han är säkerligen inte oduglig som center på något vis men personligen så tycker jag att hans spelstil är bättre lämpad på en kant. Bra värvning av Malmö.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

Örebro Hockey har under räkenskapsåret 2014/15 gjort en vinst på ca 36 miljoner,
vilket är det bästa resultatet i klubbens historia.
Ok.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Enbom »

Dom räknade inte utgifterna bara.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Örebro Hockey har under räkenskapsåret 2014/15 gjort en vinst på ca 36 miljoner,
vilket är det bästa resultatet i klubbens historia.
Ok.
Utan att ha läst deras årsredovisning eller vara någon expert så handlar det väl om en överlåtelse av elitverksamheten till ett dotterbolag. Man (externt) värderade då detta till 36 miljoner.

Man har alltså inte sålt korv eller plåtar för dessa summor.

Edit:
Skummade deras årsredovisning lite snabbt. Örebro hade en omsättning på 86 miljoner i år. DIF låg väl på runt 95-100 miljoner i elitserien sista åren. I kassan har dom 2,5 miljoner. DIF hade förra året runt 5 miljoner.

smDIF kan säkert fixa mina siffror om det behövs.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av DRC »

android skrev:
SirDIFalot skrev:
Örebro Hockey har under räkenskapsåret 2014/15 gjort en vinst på ca 36 miljoner,
vilket är det bästa resultatet i klubbens historia.
Ok.
Utan att ha läst deras årsredovisning eller vara någon expert så handlar det väl om en överlåtelse av elitverksamheten till ett dotterbolag. Man (externt) värderade då detta till 36 miljoner.

Man har alltså inte sålt korv eller plåtar för dessa summor.

Edit:
Skummade deras årsredovisning lite snabbt. Örebro hade en omsättning på 86 miljoner i år. DIF låg väl på runt 95-100 miljoner i elitserien sista åren. I kassan har dom 2,5 miljoner. DIF hade förra året runt 5 miljoner.

smDIF kan säkert fixa mina siffror om det behövs.
Japp, de har flyttat elitlicensen mellan bolag och tagit upp den till 33 miljoner. Non cash transaction...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

Förklarar saken. Larv att gå ut sådär när det inte är så "på riktigt".
Expert.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Örebroarn »

Intressant att det är Växjö, Skellefteå och örebro som alla går plus ordentligt efter den här säsongen. Speciellt då de alla får stora bidrag från sina kommuner. Helt sjukt att man kan gå ordentligt plus år efter år och ändå få massor av skattepengar.
Låst