SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sensei »

Glory1 skrev:
Kall-El skrev:Vem i helvete har kommit på dumheten med b2b-matcher.

Fullständigt idiotiskt påfund. Se till att sprida ut matcherna lite mer över säsongen istället.
Varför? Tycker det är grymt! Möjlighet att skapa lite känslor i en annars död serielunk
Tycker vi ja, men aftonbladet kallar sånt för skandalmatcher. Serielunk där folk kollar mobilen och sms och till och med somnar, är däremot inte skandalmatcher enligt media.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Färre omgångar
Samma antal borta- hemmamatcher
B2b mot samma lag

Shl har börjat likna en seriös organisation. Bra.

Skrota play-in nu också så nöjer jag mig för stunden.

Att inte minska kassakon med bäst av 7 till bäst av 5 i slutspel kan jag ha viss förståelse för.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Sjöwall »

Okej, ska vi komma överens om att det inte heter back-to-back utan home-and-home-serier?

Back-to-back = Man spelar 2 dagar i rad mot olika lag
Home-and-home = Man möter samma lag 2 dagar i rad en gång borta och en gång hemma

Tack.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av captcash »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Färre omgångar
Samma antal borta- hemmamatcher
B2b mot samma lag

Shl har börjat likna en seriös organisation. Bra.

Skrota play-in nu också så nöjer jag mig för stunden.

Att inte minska kassakon med bäst av 7 till bäst av 5 i slutspel kan jag ha viss förståelse för.
Pretty much this, håller med till 100% och tycker SHL tar steg i rätt riktning, sakta men säkert!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

Sjöwall skrev:Okej, ska vi komma överens om att det inte heter back-to-back utan home-and-home-serier?

Back-to-back = Man spelar 2 dagar i rad mot olika lag
Home-and-home = Man möter samma lag 2 dagar i rad en gång borta och en gång hemma

Tack.
Borde det inte rimligtvis vara home and away?

Man spelar ju trots allt bort en gång....
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

Glory1 skrev:
Kall-El skrev:Vem i helvete har kommit på dumheten med b2b-matcher.

Fullständigt idiotiskt påfund. Se till att sprida ut matcherna lite mer över säsongen istället.
Varför? Tycker det är grymt! Möjlighet att skapa lite känslor i en annars död serielunk
Hade man haft ett bättre serieupplägg med fler matcher som gällde något, fler streck och inte minst direktnedflyttning hade man inte behövt hålla med "plastiga NHL-tomterier".

Att möts samma lag två gånger på två dagar skulle personligen säga zzzzzzzznark om för övrigt. Nåväl kunde varit värre. Det kunde varit två matcher hemma fredag och lördag.
PETTAX
Inlägg: 186
Blev medlem: 2013-04-13

Re: SHL 2015-16

Inlägg av PETTAX »

slutspelet borde vara bäst av 1 match. då blir det garanterat bra matcher, fullsatt på läktarna och de som inte fick tag i biljett ser på tvn. visst, det blir intäktsförluster i början, men om man inte gör något liknande så kommer intresset att dö hos folket så småningom...
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

PETTAX skrev:slutspelet borde vara bäst av 1 match. då blir det garanterat bra matcher, fullsatt på läktarna och de som inte fick tag i biljett ser på tvn. visst, det blir intäktsförluster i början, men om man inte gör något liknande så kommer intresset att dö hos folket så småningom...
Det hade varit okej i en kortare turnering, typ VM, men att spela 52 omgångar och åka ut efter första förlust i slutspelet skulle helt urvattna begreppet svenska mästare och flytta all prestige till vinnandet av serien. Sen finns det alltid de som kommer att argumentera för en rak serie (själv älskar jag slutspelshysterin), men har vi ett slutspel efter 52 omgångar vore allt under bäst av tre bara fel (bäst av fem kändes alltid lagom).
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mash »

Vad är det för dalmas som hittat på kommande spelschema? Det är fan sämre än Leksand.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Think if... »

Kall-El skrev: Hade man haft ett bättre serieupplägg med fler matcher som gällde något, fler streck och inte minst direktnedflyttning hade man inte behövt hålla med "plastiga NHL-tomterier".
Fotbollsdystopier!
Hockey ska spelas minst tre ggr/vecka mellan september och april. Det är en fröjd med intensiteten i matcher och jag älskar att vara på hovet. Gillar även att man sprider ut vissa matcher på olika dagar och tider.
Using Tapatalk
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

Think if... skrev:
Kall-El skrev: Hade man haft ett bättre serieupplägg med fler matcher som gällde något, fler streck och inte minst direktnedflyttning hade man inte behövt hålla med "plastiga NHL-tomterier".
Fotbollsdystopier!
Hockey ska spelas minst tre ggr/vecka mellan september och april. Det är en fröjd med intensiteten i matcher och jag älskar att vara på hovet. Gillar även att man sprider ut vissa matcher på olika dagar och tider.
Man kan utan större bekymmer spela tre gånger i veckan utan att spela två matcher i rad.

Och ja antalet matcher borde minskas ner i slutspelet till i vart fall 5. Kanske till och med ner till tre. Publiksiffrorna i kvartsfinalerna tyder på att man absolut inte skall spela bäst av sju i alla fall.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Arkju »

Nu kommer inte det här att hända men jag skulle vilja se det här upplägget (skrev om det i någon annan tråd tidigare):

Utökning till 16 lag.

1-8 Slutspel
9-13 Färdigspelat
14-15 Kval i bäst av 7 mot 2-3 i HA
16 Direktnedflytt till HA (byter plats med vinnaren av HA).

Varje lag möts 4 ggr (2 hemma, 2 borta) vilket blir 60 omgångar som gör att även de som spelat klart efter grundserien får fler matcher/säsong än de som spelar play-in med dagens upplägg.
Bara de 8 bästa efter grundserien har chans på SM-guld vilket tillsammans med fler streck gör att betydelsen av varje seriematch ökar även om man utökar antalet matcher.
Vi får tillbaka upp/nedflyttning.
Kvartsfinalerna spelas i bäst av 5, semi och final i bäst av 7.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Nu kanske vi inte ska diskutera det här, men nu kan jag inte hålla mig. Men 16 lag blir för mycket i SHL, kvaliteten får inte sjunka. Men jag håller med om att sista laget ska åka ur direkt.

1-8 Slutspel
9-12 spelat klart.
12-13 kvalar mot HA
14 åker ur direkt
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av android »

Fel tråd men då DIFAlot av någon outgrundlig anledning stängde SHL 14-15 tråden (helt sjukt) så tar jag det här.

I Bilaga 1 här finns de standardbonusar som SHL och Unionen förhandlade fram. Jag har räknat lite för att se ungefär hur mycket DIF betalade ut i bonus under året. Jag kan ha räknat fel eller missförstått bonusen.

Årets Rookie
Marcus Sörensen 60 000

+/- eget lag
1. Markus Nordlund 36 000
2. David Rundqvist 24 000
3. Steve Saviano 12 000

Matcher i juniorVM
Robin Norell 9 000
Andreas Englund 9 000
Linus Söderström 9 000

Över 30 matcher (räknar med att alla har haft istid i alla matcher vilket säkert inte är fallet)
Andreas Englund
Robin Norell
Markus Nordlund
Nicklas Heinerö
Michael Holmqvist
Alexander Falk
David Rundqvist
Robin Alvarez
Linus Arnesson
Mikael Samuelsson
Adam Ollas Mattsson
Alexander Deilert

totalt - 144 000

Över 50 matcher
Henrik Eriksson
Markus Ljungh
Mikael Ahlén
Joakim Eriksson
Steve Saviano
Marcus Högström
Philip Holm
Marcus Sörensen

Totalt 192 000



Hållna nollor
Mantas Armalis 2 - 24 000
Mikael Tellqvist 1 - 12 000

Vunna matcher.
500 per spelare. Jag har räknat på 22 spelare i snitt i laguppställningen. Totalt har DIF 24 vinster - 264 000

EHT Matcher
Sörensen 5 - 30 000


Totala standardbonusar
825 000 :-
Född till sportchef.
olympusPr1me
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-21

Re: SHL 2015-16

Inlägg av olympusPr1me »

Varför ska man ha bonus för att man ha spelat mer än 30 matcher?
Varför ska målvakten ha pengar för hållna nollor?

kan köpa bäst +/- och interna poängligan, resten är skit.

all facklig verksamhet är skit.
Låst