SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av pulverapa »

Jag är mycket, mycket orolig inför säsongen. Har en övertygande känsla om att vi kommer att slåss i botten och att Säcken kommer att sparkas. Allt det här med ny organisation och ny filosofi är kanon. Felet är Säcken. Han passar inte alls in. Det värsta är att det här vet sportcheferna om! Ändå så låter man Säcken köra ytterligare ett år. Dessutom har vi en väldigt ung backbesättning som det här året inte kommer få "lika mycket hjälp" från forwards. Vi ska trycka upp laget vilket kommer innebära att det kommer krävas individuell skicklighet och erfarenhet hos våra backar. För mycket ansvar hos unga spelare är inget bra framgångsrecept - det känner vi igen från säsongen 11/12.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Edin »

pulverapa skrev:Jag är mycket, mycket orolig inför säsongen. Har en övertygande känsla om att vi kommer att slåss i botten och att Säcken kommer att sparkas. Allt det här med ny organisation och ny filosofi är kanon. Felet är Säcken. Han passar inte alls in. Det värsta är att det här vet sportcheferna om! Ändå så låter man Säcken köra ytterligare ett år. Dessutom har vi en väldigt ung backbesättning som det här året inte kommer få "lika mycket hjälp" från forwards. Vi ska trycka upp laget vilket kommer innebära att det kommer krävas individuell skicklighet och erfarenhet hos våra backar. För mycket ansvar hos unga spelare är inget bra framgångsrecept - det känner vi igen från säsongen 11/12.
Jag delar din oro, men inte riktigt av samma anledning. Jag ser det också som väldigt problematiskt att sportcheferna och huvudtränaren har väldigt olika filosofier vad gäller ishockey och hur det ska spelas. Men samtidigt känner jag inte att det är Säcken som är problemet, utan Jocke och Tjomme. Jag tror inte att vi har materialet att spela den ishockeyn dom förespråkar, kvalitén finns helt enkelt inte där, inte i år.

Jättebra att man vill utveckla spelet åt det hållet, men det är för tidigt. Det känns som att vi gör samma misstag som Leksand gjorde ifjol.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
pulverapa skrev:Jag är mycket, mycket orolig inför säsongen. Har en övertygande känsla om att vi kommer att slåss i botten och att Säcken kommer att sparkas. Allt det här med ny organisation och ny filosofi är kanon. Felet är Säcken. Han passar inte alls in. Det värsta är att det här vet sportcheferna om! Ändå så låter man Säcken köra ytterligare ett år. Dessutom har vi en väldigt ung backbesättning som det här året inte kommer få "lika mycket hjälp" från forwards. Vi ska trycka upp laget vilket kommer innebära att det kommer krävas individuell skicklighet och erfarenhet hos våra backar. För mycket ansvar hos unga spelare är inget bra framgångsrecept - det känner vi igen från säsongen 11/12.
Jag delar din oro, men inte riktigt av samma anledning. Jag ser det också som väldigt problematiskt att sportcheferna och huvudtränaren har väldigt olika filosofier vad gäller ishockey och hur det ska spelas. Men samtidigt känner jag inte att det är Säcken som är problemet, utan Jocke och Tjomme. Jag tror inte att vi har materialet att spela den ishockeyn dom förespråkar, kvalitén finns helt enkelt inte där, inte i år.

Jättebra att man vill utveckla spelet åt det hållet, men det är för tidigt. Det känns som att vi gör samma misstag som Leksand gjorde ifjol.
Jag tror inte vi kommer få så mycket bättre lag än såhär. Om våra intäkter inte skulle öka från ingenstans. Vår enda chans att slåss med dom största är nog att sätta ett bra spel. Som Skellefteå gjorde. Dom låg ju inte i topp var det gäller löner under något av sina guldår tror jag.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Det tog ju ett tag för Saik också när deras resa började. Jag vet dock inte riktigt om de började med systemet dem har nu, redan då. Någon som har koll? Men det var ju Säcken som startade resan och ledde dem först till en 6e plats 08/09 och 4e plats 09/10. Ut i semi båda gångerna.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

DIFÖrebro
Inlägg: 165
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av DIFÖrebro »

Edin skrev:Jag delar din oro, men inte riktigt av samma anledning. Jag ser det också som väldigt problematiskt att sportcheferna och huvudtränaren har väldigt olika filosofier vad gäller ishockey och hur det ska spelas. Men samtidigt känner jag inte att det är Säcken som är problemet, utan Jocke och Tjomme. Jag tror inte att vi har materialet att spela den ishockeyn dom förespråkar, kvalitén finns helt enkelt inte där, inte i år.

Jättebra att man vill utveckla spelet åt det hållet, men det är för tidigt. Det känns som att vi gör samma misstag som Leksand gjorde ifjol.
Mitt i prick. Håller även med Pulverapa i analysen, men Edin, mitt i prick.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Davva »

Ska tjacka biljetter till hemmapremiären på AXS, men det ser ju helt utsålt ut förutom nedanför rad 6 och bortasektionen. Kan det verkligen stämma?

Vet sen tidigare att AXS ibland har sett utsålt ut veckor innan en match för att sedan några dagar innan plötsligt ha gott om biljetter..?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Davva skrev:Ska tjacka biljetter till hemmapremiären på AXS, men det ser ju helt utsålt ut förutom nedanför rad 6 och bortasektionen. Kan det verkligen stämma?

Vet sen tidigare att AXS ibland har sett utsålt ut veckor innan en match för att sedan några dagar innan plötsligt ha gott om biljetter..?
AXS har haft mycket problem som du säger. Det går ju att boka här via difhockey så det kanske finns bättre platser där.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Think if... »

Enl. Infon i dag borde det finns ca 1400 biljetter kvar, så nedan för rad 6 och klack kan nog stämma.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

http://manager.cmore.se/sv/

Riktigt nice, nu kör vi! 8)
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Edin »

Tänkte skaffa Cmores sportabonnemang då jag inte längre har tillgång till deras kanaler via TV, men såg att det bara går att streama på en enhet åt gången, vilket är som ett dåligt skämt. Om någon vet om det går att kringgå kring Hamachi eller liknande får ni gärna PM:a.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:
pulverapa skrev:Jag är mycket, mycket orolig inför säsongen. Har en övertygande känsla om att vi kommer att slåss i botten och att Säcken kommer att sparkas. Allt det här med ny organisation och ny filosofi är kanon. Felet är Säcken. Han passar inte alls in. Det värsta är att det här vet sportcheferna om! Ändå så låter man Säcken köra ytterligare ett år. Dessutom har vi en väldigt ung backbesättning som det här året inte kommer få "lika mycket hjälp" från forwards. Vi ska trycka upp laget vilket kommer innebära att det kommer krävas individuell skicklighet och erfarenhet hos våra backar. För mycket ansvar hos unga spelare är inget bra framgångsrecept - det känner vi igen från säsongen 11/12.
Jag delar din oro, men inte riktigt av samma anledning. Jag ser det också som väldigt problematiskt att sportcheferna och huvudtränaren har väldigt olika filosofier vad gäller ishockey och hur det ska spelas. Men samtidigt känner jag inte att det är Säcken som är problemet, utan Jocke och Tjomme. Jag tror inte att vi har materialet att spela den ishockeyn dom förespråkar, kvalitén finns helt enkelt inte där, inte i år.

Jättebra att man vill utveckla spelet åt det hållet, men det är för tidigt. Det känns som att vi gör samma misstag som Leksand gjorde ifjol.
Jag tror inte vi kommer få så mycket bättre lag än såhär. Om våra intäkter inte skulle öka från ingenstans. Vår enda chans att slåss med dom största är nog att sätta ett bra spel. Som Skellefteå gjorde. Dom låg ju inte i topp var det gäller löner under något av sina guldår tror jag.
Så är det, men Skellefteås förändring skedde över ganska många år och truppen var mer "satt" än vad våran är nu.

Men jag tänker absolut inte döma ut oss på förhand, men det är väl mitt största orosmoment för den här säsongen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Edin skrev:Tänkte skaffa Cmores sportabonnemang då jag inte längre har tillgång till deras kanaler via TV, men såg att det bara går att streama på en enhet åt gången, vilket är som ett dåligt skämt. Om någon vet om det går att kringgå kring Hamachi eller liknande får ni gärna PM:a.
Deras sportpaket över CMore play är det sämsta du någonsin kan köpa. TV4 Play Premium med all sport från CMore kostar lika mycket och är klasser bättre.
Det är jättemånga som fortfarande har problem med deras abonnemang.
Kolla hur många enheter man kan se på samtidigt i TV4 Play.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:
Edin skrev:Tänkte skaffa Cmores sportabonnemang då jag inte längre har tillgång till deras kanaler via TV, men såg att det bara går att streama på en enhet åt gången, vilket är som ett dåligt skämt. Om någon vet om det går att kringgå kring Hamachi eller liknande får ni gärna PM:a.
Deras sportpaket över CMore play är det sämsta du någonsin kan köpa. TV4 Play Premium med all sport från CMore kostar lika mycket och är klasser bättre.
Det är jättemånga som fortfarande har problem med deras abonnemang.
Kolla hur många enheter man kan se på samtidigt i TV4 Play.
Haha vafan jag körde CMore play hela förra säsongen. Ställer mig frågande till varför det då ska ligga på samma prisklass. Finns det någon anledning till det möjligtvis?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Kalliasson skrev:
ciirree skrev:
Edin skrev:Tänkte skaffa Cmores sportabonnemang då jag inte längre har tillgång till deras kanaler via TV, men såg att det bara går att streama på en enhet åt gången, vilket är som ett dåligt skämt. Om någon vet om det går att kringgå kring Hamachi eller liknande får ni gärna PM:a.
Deras sportpaket över CMore play är det sämsta du någonsin kan köpa. TV4 Play Premium med all sport från CMore kostar lika mycket och är klasser bättre.
Det är jättemånga som fortfarande har problem med deras abonnemang.
Kolla hur många enheter man kan se på samtidigt i TV4 Play.
Haha vafan jag körde CMore play hela förra säsongen. Ställer mig frågande till varför det då ska ligga på samma prisklass. Finns det någon anledning till det möjligtvis?
Fler har gjort samma misstag, haha. Asså jag vet faktiskt inte vad det beror på. Men CMore 's egna streamingtjänst har för 9 av 10 användare ALLTID svikit. Kundtjänst och kvalité.
Låst