Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18:30)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Tabarnak »

SkönaDjurgårn skrev:Vi är inte Luleå i alla fall.
I all sin enkelhet en alldeles fantastisk kommentar. De stackars vidriga äcklen
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Staten »

När jag fått tänka lite är jag nog nöjd med att det tog slut här. Tänk oss i en kvartsfinalserie mot Skellefteå. Herregud.

Vi är kvar. Vi siktar mot nästa år. Tack för i år.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av #10 »

Staten skrev:När jag fått tänka lite är jag nog nöjd med att det tog slut här. Tänk oss i en kvartsfinalserie mot Skellefteå. Herregud.

Vi är kvar. Vi siktar mot nästa år. Tack för i år.
Jo men tänk att få slå ut Luleå, hade varit värt 0-10 i alla kvartsfinalmatcher.
Användarvisningsbild
Lythforce
Inlägg: 37
Blev medlem: 2013-03-04
Ort: Norrmalm

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Lythforce »

Gysbäärs sämst på plan, usch
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Donkels »

Tack för i år Djurgården men till nästa säsong måste vi snäppa upp spelartruppen med dels några vassa centrar(Sören behöver en lekkamrat) samt få in en sportchef plus göra oss av med Zabel då vårt offensiva spel varit ganska taffligt minst sagt
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Rocky3000 »

Sörensen är Kung! Tack för denna säsong DIF! Nästa säsong tar vi SM-Guld! :D
Bild
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Kalliasson »

Andreas Englund gör ännu en dålig prestation, usel pass som genererar i ett tidigt och psykologiskt mål för Luleås del. Han spelade väl inte mer efter det?
Robin Alvarez visade känslor idag, spelar han såhär nästa säsong så får han gärna stanna kvar.
Simon Gysbers var genomusel båda de här matcherna, men kan fortfarande vara ett alternativ inför nästkommande säsong.
Marcus Sörensen gör ännu en bra match där han iofs vissa stunder under matchen försvinner för att sedan göra något som bara Marcus Sörensen kan göra (exempelvis backchecka som en Gud).
Linus Arnesson har verkligen varit osynlig på slutet, nu har han förvisso varit skadad men upplevde det även innan skadan.
Steve Saviano står för ännu en krigarinsats, problemet är bara hans storlek som inte gör honom rättvisa.
Mikael Ahlén och Henrik Eriksson var de som jag trodde skulle ta mest plats i ett slutspel och ånga på, men det har väl i princip uteblivit.

Joakim Erikssons brandtal i andra periodvilan var typ det bästa på hela säsongen, känns så osvenskt på något sätt men helt rätt. Mer sånt.
Hans Särkijärvi var hetlevrad idag och det kändes som att han var mer aktiv än under hela säsongen dessa tre perioder.

Behåll Hans Särkijärvi som huvudtränare en säsong till så att vi kan etablera oss på riktigt, om inte man får upp ögonen för en tränare som faktiskt sitter på rutin. Roger Melin hade väl varit ett smått osannolikt men trevligt alternativ. Ett namn som Ulf Dahlén imponerar iaf inte på mig.
Värva en förstacenter av rang annars är säsongen spolierad redan innan den börjar, åtminstone om man vill placera sig bättre än nia.
Mer fysiskt spel nästa säsong är väl heller inte att kräva för mycket.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels skrev:Tack för i år Djurgården men till nästa säsong måste vi snäppa upp spelartruppen med dels några vassa centrar(Sören behöver en lekkamrat) samt få in en sportchef plus göra oss av med Zabel då vårt offensiva spel varit ganska taffligt minst sagt
Ja, men egentligen borde SHL dela nåt pris för - Säsongens mest häpnadsväckande laginsats där DIF är solklara vinnare.
Att vi inte kvalar med detta lag är och kommer förbli en av hockeyhistoriens största gåtor

-Tellqvist spelade bra sep-okt (+2st Play in matcher), annars klart under sin förmåga.
-Anfallsspel existerade inte, allt hängde på om Sören var pigg nog att göra det själv.
-Totalt kaos i egen zon större delen av säsongen, många matchavgörande felpass från våra lättstressade back-spolingar.
-Precis 0 taktiska direktiv under matcherna från båset.
-Ett tag hade vi halva laget på skadelistan.
-Det enda vi lyckades med i PP var att sänkta tempot....... och höja tveksamheten i vårat spel ytterligare en nivå, vi tappade kommandot i matchen efter PP.
-I BP gick vi ifrån att vara ok...... till att bli sämst i klassen
-Släppte vi in första målet var det 99% förlustgaranti

Så kan man hålla på ytterligare en stund, men ändå lyckas vi alltså komma 9
Det är stort, faktiskt, på riktigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av captcash »

Riktigt ruggigt nöjd med säsongen... trodde vi skulle slåss i kval mot MIF osv men vi cruise:ar hem en säker placering och faller på målsnöret i playin (bort med denna jävla skit melodifestival-feature) mot ett pissäckel-lag som har marginalerna på sin sida.

Vi gör en strålande säsong och all jävla cred till killarna som höll oss kvar i denna prekära situation, HA-lag, minimalt med stålar, ingen direkt sportchef osv osv... Love you guys, nästa säsong så jääävlar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Lidingö DIF »

Tack för säsongen grabbar och tjejer. Vi klarade oss kvar och det får åtminsone mig att le.

Däremot ville t.o.m. nästan jag som 40+ storma planen när cmore idioten låter grottmongot stå och haspla ur sig något skit.

Vi ses i september på Hovet och inom några veckor på Tele 2. Trevlig sommar
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Berra »

Tråkigt att den vidrigaste människan i ett par skridskor gjorde mål. Karman lär hinna ifatt honom också.

Bättre match än senast men vi behöver få in lite kvalité som håller över alla omgångar till nästa säsong.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av kalle99 »

Allt måste skruvas upp till nästa säsong. Förutom förstärkningar måste truppen vara vara extremt bra tränad nästa år.

Allt består av massa "mini-matcher" som vi måste vara bäst i framledesvis :

-Bästa organisationen
-Bästa scoutingen
-Bästa coucherna vi kan hitta
-Bästa och hårdaste träningarna (speciellt sommarträningen)
-Starkaste spelarna
-Snabbaste spelarna
-Hårdaste spelarna
- Fortsatt bästa publiken

Vinner vi de flesta "mini-matcherna" tar vi SM-Guld inom 3 år.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Tibbe »

Första halvan av säsongen var riktigt bra. Sen började golgatavandringen. Kändes lite som att leda med 1-0 inför sista perioden och ha allt att förlora och inget att vinna.

Play-in blev ju bara ett bevis på just det jag skrev ovan. Kniven mot strupen en halv säsong fick räcka.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av Mash »

Jag tycker matchen var riktigt jävla tråkig fram tills sista perioden. Luleå stängde mittzon riktigt bra i mittenperioden. Fyra man på blå och en som stöter för att få till en dump av oss, och så blir Luleå först och vi fick börja jaga igen. Luleå tröttade ut oss helt enkelt. Stort jävla cred dock till hela Djurgården som fortsätter att försöka spela hockey och lyckas tillslut göra ett mål. Glöden som infunnit sig hos laget 14/15 är i en klass för sig, trist att bevittna ett sådant bottennapp mot Luleå dock, speciellt i en playoff-serie som jag personligen hade vinstkänsla inför.

Bra tryck stundtals i kurvan idag, dock besviken på diverse nötter som anser att sjunga inte är något för dom. Krafttag nästa säsong mot detta!

Bäst idag är Jockes brandtal inför tredje. Om han inte blir erbjuden en plats i föreningen så vetja fan vad jag gör. En sådan personlighet och person släpper man inte när det är så tydligt att han vill stanna. Hoppas på det bästa!

Tack för en extra match, Djurgården. Trots den låga nivån på underhållning så uppskattas varenda extrasekund i rätt serie!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin Match 2: Djurgårdens IF - Luleå 9/3 2015 (OBS! 18

Inlägg av kaminor »

Tack för en fin säsong som översteg mina förväntningar!

Trist med en så tam avslutning dock så klart. Bedrövligt av CMORE att intervjua poeten i mittcirkeln efter matchen. Fullständig hjärnblödning.

Uppenbart att både Ljungh och Jocke är bedrövade i intervjuerna på hemsidan. Kan återigen konstateras att Jockes ledaregenskaper verkar helt enorma. Han bör försökas övertalas till ett år till som fjärdecenter. Har nån en länk till hans brandtal inför tredje?
Skriv svar