SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av SkönaDjurgårn »

emilin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Att vi kommer 9:a med detta lag är riktigt, riktigt sjukt, har nästan lika svårt att ta in det som att vi gick upp i SHL i våras.
Assisten och avslutningarna fram till 3-4 och 4-4, med det laget Säcken ställt på is idag.....om möjligt ännu svårare att ta in.
GajsBärs och Nordlunds passningar, Ooooh....rysningar

Vilken sagolikt sjukt skön känsla det måste vara för detta hårt prövade manskap att glida in i Konsum-hallen på lördag och bara känna:
-Vi har allt att vinna....och skulle vi torska är vi hjältar ändå

Efter sju sorger och åtta magsår så var det värt resan ännu en gång, ännu en säsong.
Tack DIF!
+1 :D
Plus två. :P
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av ciirree »

Någon mer än jag som börjar bli impad av Holm som center?
Gör man en ny Falk?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Någon mer än jag som börjar bli impad av Holm som center?
Gör man en ny Falk?
Typ jag. Tidigare i tråden.
Men Falk gick åt andra hållet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av Manijock »

Absolut inte. Tycker Holm gjort det fantastiskt bra. Väldigt stark med pucken och orsaker betydligt mera oreda i försvaret på motståndarna än exempelvis Heinerö, Hage, Lundberg osv. På den här nivån iallafall. Framförallt är han placeringssäker och har en plan därute. Problemet är att han behövs på backen då det fortfarande är vårat främsta orosmoment. Vi har i nuläget tre backar som är pålitliga. Gysbers, Arnesson(när han är hel) och Holm. Kan sträcka mig till att nämna Falk som en sådan också. Resten(Högström, Nordlund, Norell, Englund, Ollas, Deilert) är på tok för ojämna och är inga jag vill ställa på banan när det osar hett. Som det kommer göra stup i ett i den här matchserien mot Luleå.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Absolut inte. Tycker Holm gjort det fantastiskt bra. Väldigt stark med pucken och orsaker betydligt mera oreda i försvaret på motståndarna än exempelvis Heinerö, Hage, Lundberg osv. På den här nivån iallafall. Framförallt är han placeringssäker och har en plan därute. Problemet är att han behövs på backen då det fortfarande är vårat främsta orosmoment. Vi har i nuläget tre backar som är pålitliga. Gysbers, Arnesson(när han är hel) och Holm. Kan sträcka mig till att nämna Falk som en sådan också. Resten(Högström, Nordlund, Norell, Englund, Ollas, Deilert) är på tok för ojämna och är inga jag vill ställa på banan när det osar hett. Som det kommer göra stup i ett i den här matchserien mot Luleå.
Det jag stör mig mest på när Holm spelar center (förutom att man inte lyfter upp en junis istället) är att han måste teka. Visa LITE coaching för helvete. Nog för att han kan göra det dugligt som center men det finns fortfarande två forwards på isen som har mer tekningserfarenhet än honom. Centern måste inte teka.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Absolut inte. Tycker Holm gjort det fantastiskt bra. Väldigt stark med pucken och orsaker betydligt mera oreda i försvaret på motståndarna än exempelvis Heinerö, Hage, Lundberg osv. På den här nivån iallafall. Framförallt är han placeringssäker och har en plan därute. Problemet är att han behövs på backen då det fortfarande är vårat främsta orosmoment. Vi har i nuläget tre backar som är pålitliga. Gysbers, Arnesson(när han är hel) och Holm. Kan sträcka mig till att nämna Falk som en sådan också. Resten(Högström, Nordlund, Norell, Englund, Ollas, Deilert) är på tok för ojämna och är inga jag vill ställa på banan när det osar hett. Som det kommer göra stup i ett i den här matchserien mot Luleå.
Det jag stör mig mest på när Holm spelar center (förutom att man inte lyfter upp en junis istället) är att han måste teka. Visa LITE coaching för helvete. Nog för att han kan göra det dugligt som center men det finns fortfarande två forwards på isen som har mer tekningserfarenhet än honom. Centern måste inte teka.
Nu såg inte jag hela matchen mot Örebro, men det jag så tekade Hank ganska mycket. Tog verkligen Holm så många tekningar?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Absolut inte. Tycker Holm gjort det fantastiskt bra. Väldigt stark med pucken och orsaker betydligt mera oreda i försvaret på motståndarna än exempelvis Heinerö, Hage, Lundberg osv. På den här nivån iallafall. Framförallt är han placeringssäker och har en plan därute. Problemet är att han behövs på backen då det fortfarande är vårat främsta orosmoment. Vi har i nuläget tre backar som är pålitliga. Gysbers, Arnesson(när han är hel) och Holm. Kan sträcka mig till att nämna Falk som en sådan också. Resten(Högström, Nordlund, Norell, Englund, Ollas, Deilert) är på tok för ojämna och är inga jag vill ställa på banan när det osar hett. Som det kommer göra stup i ett i den här matchserien mot Luleå.
Det jag stör mig mest på när Holm spelar center (förutom att man inte lyfter upp en junis istället) är att han måste teka. Visa LITE coaching för helvete. Nog för att han kan göra det dugligt som center men det finns fortfarande två forwards på isen som har mer tekningserfarenhet än honom. Centern måste inte teka.
Nu såg inte jag hela matchen mot Örebro, men det jag så tekade Hank ganska mycket. Tog verkligen Holm så många tekningar?
Holm tog tio tekningar. Vann tre.

Han har tagit 44 tekningar hittills den här säsongen. Vunnit 14 av dom. Minns särskilt när vi satte in honom för att teka i egen zon med 10 sek kvar en gång. Varför? Nog för att han kan spela center. Men han kan ju fan inte teka.
Expert.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av Rojk »

SirDIFalot skrev: Holm tog tio tekningar. Vann tre.

Han har tagit 44 tekningar hittills den här säsongen. Vunnit 14 av dom. Minns särskilt när vi satte in honom för att teka i egen zon med 10 sek kvar en gång. Varför? Nog för att han kan spela center. Men han kan ju fan inte teka.
Enligt din statistik så blir han ju åtminstone bättre med tiden ;) i övrigt håller jag med dig på den här punkten.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av minalman »

Så om Holm tränar på tekningar har vi vår nya center för fjärdefemman klar?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av Malto »

minalman skrev:Så om Holm tränar på tekningar har vi vår nya center för fjärdefemman klar?
Vinst varje gång han är center ju (nästan).
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 55: Örebro - Djurgårdens IF , 5/3 2015

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:Att vi kommer 9:a med detta lag är riktigt, riktigt sjukt, har nästan lika svårt att ta in det som att vi gick upp i SHL i våras.
Assisten och avslutningarna fram till 3-4 och 4-4, med det laget Säcken ställt på is idag.....om möjligt ännu svårare att ta in.
GajsBärs och Nordlunds passningar, Ooooh....rysningar

Vilken sagolikt sjukt skön känsla det måste vara för detta hårt prövade manskap att glida in i Konsum-hallen på lördag och bara känna:
-Vi har allt att vinna....och skulle vi torska är vi hjältar ändå

Efter sju sorger och åtta magsår så var det värt resan ännu en gång, ännu en säsong.
Tack DIF!
Det är helt otroligt. Att ta hem två poäng borta i en match som inte betyder någonting mer än för hemmalaget, och med det manskapet. Såg inte matchen mer än ett par minuter (när GAIS-bärs fått en klubba i ansiktet och nån mupp ropar "res dig upp") men jag förstår ju att det var en prestation när jag läser matchreferatet, vilka målskyttarna var och allt det där. Man låg under med två mål två gånger i matchen och hämtade upp det, utan att alls vara tvungna till det. Med tredjemålvakten från tredje och framåt, som dessutom spikade igen även under straffläggningen! Det är fantastiskt.
Att vi hamnar nia är också fantastiskt. Vi har inte direkt haft förutsättningarna för det...

Vi skrapar ihop 71 poäng. Säsongen vi åkte ur tog vi 72. Nu hamnar vi 14 poäng ovanför kvalplats, vilket säger ett och annat också.

Jag är mer än nöjd med den här säsongen, oavsett hur play-in går.
Skriv svar