Play In 2015

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Play In 2015

Inlägg av daaviid »

Självklart är FBK nästan dubbelt så svåra att möta än Lulä. Gulas lär hänga ett antal puckar i krysset som vanligt när vi möter dom. Så jag hoppas verkligen att vi klarar av Brynolf imorgon. Tror inte att Samme ÄR skadad, det låter så utåt bara, dom vill helt enkelt vila honom inför play-in. Målet med denna säsong var att hänga kvar i SHL, nu när målet är uppnått så bryr sig inte tränarna vilket motstånd vi än får möta. Det är vad jag tror iaf..

Nåja, ser ändå fram emot matchen imorgon, ska bli intressant att se hur det går. Tar vi inte tre poäng så tror jag att det blir FBK. Två poäng kommer inte att räcka eftersom Brynolf har MoDo i sista matchen och tre poäng. Vi har Örebro och inte en suck på poäng.
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Play In 2015

Inlägg av sköndal »

Mot Luleå finns det ändå lite historia och där har vi även Forsberg vilket lär krydda en sådan matchserie. FBK är en gammal antagonist som vi inte mött i slutspel på 15ish år, det säger sig själv att det kommer hetta till. Inspirerande motstånd oavsett alltså och fan så mycket roligare än att möta Örebro, Linköping eller Växjö exempelvis.

Får vi Luleå så finns det nog skapliga chanser att skrälla. Vi har allt att vinna och de har rejält svårt mot oss. Bäst av 3 är ju tacksamt för att försöka skrälla. Vi lär dock få rejält med däng av FBK skulle jag tro. De har sett ganska bra ut på slutet och de är dessutom jävligt vassa på att prestera vid rätt tillfälle. Gulas, Salmela och Rajala skrämmer betydligt mer än Abbotts och Harju dessutom.

Kan inte låta bli att tänka ett steg längre dock. Skulle vi lyckas skrälla så väntar förmodligen Saik i kvarten. De kommer utvilade, väl förberedda och ska spela bäst av 7 mot ett sargat DIF som är ett antal klasser sämre redan från början. Vill man ens se det? :lol:
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Play In 2015

Inlägg av mb81 »

Tänk på att det är konstiga speltider i play-in och slutspelet. 17.15 på lördag och 18.30 på måndag.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Play In 2015

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:Finns inget facit på att FBK är svårare i Play in än Luleå heller.
Finns inget facit på att SAIK heller hade varit svårare än Luleå i ett play in men det talar sitt klarspråk.
FBK är formstarkt och FBK har en bättre trupp på papperet. Luleå har förlorat 3 hemmamatcher i rad och de kommer att få hemmafördel med två matcher.

F.ö. hade jag föredragit om man spelat med Samme idag och istället vilat honom mot Örebro.
Säcken vet iofs givetvis vad han gör.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Play In 2015

Inlägg av ciirree »

Kommer ni ihåg hur AIK som nykomlingar, slog ut seriesegraren HV71 i kvartsfinal med 4-0 i matcher för några år sedan?

Det är inte alltid det är så men oftast så startar "en helt ny serie" när man går vidare från grundserien.

Kan vi försöka få ihop spelet och återgå till det försvar vi hade tidigare under säsongen så tror jag vi har en liten chans mot FBK med.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Play In 2015

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:Kommer ni ihåg hur AIK som nykomlingar, slog ut seriesegraren HV71 i kvartsfinal med 4-0 i matcher för några år sedan?

Det är inte alltid det är så men oftast så startar "en helt ny serie" när man går vidare från grundserien.

Kan vi försöka få ihop spelet och återgå till det försvar vi hade tidigare under säsongen så tror jag vi har en liten chans mot FBK med.
Hade varit nice med en Mantas Armalis som blir ett monster likt Viktor Fasth. Tror han låg på över 97% det slutspelet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Play In 2015

Inlägg av -daniel- »

ciirree skrev:Kommer ni ihåg hur AIK som nykomlingar, slog ut seriesegraren HV71 i kvartsfinal med 4-0 i matcher för några år sedan?

Det är inte alltid det är så men oftast så startar "en helt ny serie" när man går vidare från grundserien.

Kan vi försöka få ihop spelet och återgå till det försvar vi hade tidigare under säsongen så tror jag vi har en liten chans mot FBK med.
Nästan alltid i slutspelsserier är det ju formkurvor som avgör, ett lag kanske är inne i en lite sämre trend och förlorar nästintill enkom pga det. FBK har ju bevisligen en mycket bättre form än vad Luleå har. Sen är det förvisso så som många skriver att allt kan hända i en så pass kort serie, men tror vi förlorar två raka mot FBK men att vi åtminstone kniper en mot Luleå.
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Play In 2015

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Krossa Tomtarna! Mot SM-GULD!
Bild
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Play In 2015

Inlägg av Praetori »

Kniper vi första matchen där uppe finns precis alla möjligheter i världen att spela bort dem inför ett kokande hovet på måndag. Har varit på just sådana lulematcher tidigare där man riktigt kunnat se hur publiktrycket på hovet tynger deras spelare när de sitter i båset.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Play In 2015

Inlägg av Mash »

"Av tradition kommer säkerligen vara ett bra publiktryck i Stockholm. Vad säger du om det?
– Ja, det kommer det säkert att vara. Men det är inget mot vad det kommer att vara i Norrbotten, flinar Fagervall."

Är alla norrlänningar sådär enögda? Vi alla minns väl HVs utspel i finalserien 09/10? Gick ju sådär. Tvekar på att Luleå når högre nivåer.

Vi är underdogs, passar oss bra! Någon som planerar att resa upp på lördag?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Play In 2015

Inlägg av Axel_K »

Jag tror vi har större chans nu som helt uträknade än vad vi skulle haft ifall vi haft press på oss och en bättre trupp.

Vi har en chans på bortaplan och det är första matchen. Den andra hemmamatchen kommer de vara revanschsugna då vi måste vunnit en match vid det tillfället.

Vi har allt att vinna, hoppas spelarna känner det också. Jag hoppas att Mantas fortsätter spela som han gjorde idag, att Samuelsson kommer tillbaka bättre än någonsin (nå ja, åtminstone att han får sin formtopp nu till play-in)

Jag undrar hur mycket vi går plus ekonomiskt ifall vi skulle klara av ett play-in.
Det skulle vara minst tre fullsatta hemmamatcher till (play-in + 2 i kvartsfinal).

Framåt mot #17!
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Play In 2015

Inlägg av kalle99 »

Känns verkligen som om vi kan gå in och bara köra i denna match serie.
Hoppas på en stentuff match där det smäller över allt och att inte domarna blåser sönder festen.

Har inte glömt den extremt tunga torsken då vi gick från 0-3 till 2-3 i matcher och de fick vinna på ett turligt "all in" skott av Robin Jonsson i sudden.

Luleå är ett av mina hatlag så det är knappt att ordet krig räcker till. Nu är det jihad!

Ladda upp genom att vrida på volumen och se videolänken nedan.Många fina tryckare på Luleå spelare i den videon.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Play In 2015

Inlägg av #10 »

kalle99 skrev:Känns verkligen som om vi kan gå in och bara köra i denna match serie.
Hoppas på en stentuff match där det smäller över allt och att inte domarna blåser sönder festen.

Har inte glömt den extremt tunga torsken då vi gick från 0-3 till 2-3 i matcher och de fick vinna på ett turligt "all in" skott av Robin Jonsson i sudden.

Luleå är ett av mina hatlag så det är knappt att ordet krig räcker till. Nu är det jihad!

Ladda upp genom att vrida på volumen och se videolänken nedan.Många fina tryckare på Luleå spelare i den videon.
Grym video!
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Play In 2015

Inlägg av Kalliasson »

kalle99 skrev:Känns verkligen som om vi kan gå in och bara köra i denna match serie.
Hoppas på en stentuff match där det smäller över allt och att inte domarna blåser sönder festen.

Har inte glömt den extremt tunga torsken då vi gick från 0-3 till 2-3 i matcher och de fick vinna på ett turligt "all in" skott av Robin Jonsson i sudden.

Luleå är ett av mina hatlag så det är knappt att ordet krig räcker till. Nu är det jihad!

Ladda upp genom att vrida på volumen och se videolänken nedan.Många fina tryckare på Luleå spelare i den videon.
3-3 i matcher blev det innan Robin Jonsson avgjorde. Kokar fortfarande upp när jag tänker på Claessons rensning som Niinimaa plockar ner för att sedan kvittera.
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Play In 2015

Inlägg av kalle99 »

Kalliasson . Precis 3-3 i matcher blev det. Det gjorde det bara värre.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Skriv svar