SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av ciirree »

Lauritzen kom ju tillbaka minuten senare. Klev Gysbers av? :o
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Isabo »

Kalliasson skrev:

Sörensens reaktion efter målet: Obeskrivlig.
Nästan på pricken hur jag kände precis då.

Hela dagen igår gick jag och var nervös, trots att vi hade 9 poäng tillgodo innan match. Jag hade, trots att jag försökte undvika det, målat upp skräckscenarior och ältat resultat med speculator.se hur LIF skulle få en trea och sen få nytt blod och kamma hem resten med två raka hemmamatcher och ett slutspelsklart Linköping borta i sista...
Samtidigt som jag visste att det skulle mycket till och att en förlust inte var hela världen, så ville jag samtidigt att nervbrytet man haft i över en månad skulle ta slut.
Mina förhoppningar om ett tryck på läktaren igen besannades. Härligt att Pang återkom för just den matchen, vi blev sjätte spelaren på läktaren. Innan första var färdigspelad var jag übersvettig och det blev nästan vibbar från derbyt i kvalet förra året, då bokstavligen kokade det också.
Att vi sjöng på trots baklängesmålet, precis som när VIK gjorde 0-1 på Hovet i sista i kvalserien, gjorde nog mycket också.

Tredje perioden var ett skämt.

Hade nog gärna sett en trea, men då hade man inte fått den där underbara glädjeorgasmen när Sören sliter av sig ryggsäcken och petar in den!
Kan inte med ord mer beskriva hur jag mår just nu, än att jag är så underbart lättad. Ska bli skönt att få gå på Hovet åtminstone en match utan den där ångestnervbryten.

Tack alla!
Skriv svar