SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Lidingö DIF »

Eftersom att ge tummen ner ger en negativ respons så väljer jag istället att ge mellanfingret upp inför hela kvällens drabbning.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Efter nyår har det varit ekonomiskt upplyftande att spela på våra matcher. Där man väntat sig säker förlust har det blivit förlust. Möjligen något enstaka undantag som inte påverkat spelkapitalet nämnvärt.

Så ikväll blir det förlust.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Efter nyår har det varit ekonomiskt upplyftande att spela på våra matcher. Där man väntat sig säker förlust har det blivit förlust. Möjligen något enstaka undantag som inte påverkat spelkapitalet nämnvärt.

Så ikväll blir det förlust.
Japp. Detsamma gäller gör Brynäs och Leksand.
Född till sportchef.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Henke_F »

android skrev:Hoppas att vi har äckligt mycket tur idag. Hur mycket tur samlade djurgårdshjälpen in? spenderade vi hela det kontot under hösten? Det känns ju rätt ovärt i så fall att jag måste slå i tårna i alla trösklar jag går förbi, blivit hemlös och frugan lämnat mig.

Vi borde ha lite tur kvar på kontot med tanke på alla skador vi har haft också.

Tur - den sjätte utespelaren.
Med stolparna/ribban har vi ju haft lite medflyt, 2st skott i virket bägge matcherna som Mantas stått som gått utanför. Jag tror hans nya målismask är orsaken. ;)

..synd bara att det inte slagit ut på hela truppen och egna målskyttet.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Lidingö DIF »

Eftersom alla verkar bli rika på eländet utom jag så får det nu bli ändring. 550 på Vägverket till 1.90 ger mig en härlig tusing till helgen. Skål för det.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Efter nyår har det varit ekonomiskt upplyftande att spela på våra matcher. Där man väntat sig säker förlust har det blivit förlust. Möjligen något enstaka undantag som inte påverkat spelkapitalet nämnvärt.

Så ikväll blir det förlust.
Japp. Detsamma gäller gör Brynäs och Leksand.
Ja absolut, även om min magkänsla inte är lika stark där. Har i huvudsak använt DIF och sedan kryddat lite med Modos bortamatcher.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lidingö DIF skrev:Eftersom alla verkar bli rika på eländet utom jag så får det nu bli ändring. 550 på Vägverket till 1.90 ger mig en härlig tusing till helgen. Skål för det.
Om inte annat så kan du se det som hyffsat billig ångestmedicin.
Borde egentligen vara subventionerat för alla Djurgårdare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Lidingö DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lidingö DIF skrev:Eftersom alla verkar bli rika på eländet utom jag så får det nu bli ändring. 550 på Vägverket till 1.90 ger mig en härlig tusing till helgen. Skål för det.
Om inte annat så kan du se det som hyffsat billig ångestmedicin.
Borde egentligen vara subventionerat för alla Djurgårdare.
Helt riktigt. Eftersom alla andra s.k. klubbar utom oss får gotta sig i den skattefinansierade bidragsfontänen borde åtminsone vi stackars Djurgårdare få nån typ av skattesubventionering; spel eller kanske nått inom ångestdämpande farmakologi.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Ogbar
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-02-19

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Ogbar »

Tyvärr har dom spelare som är skadade haft alldeles för stor betydelse för spelet. Kvaliten som visats upp senaste matcherna är under isen, fantasilöst, dåliga beslut, passningar på 5m som inte ens går fram, powerplay där man inte ens klarar att ta sig in i zonen och uppspel som stannar av på egen blå, backar som kastar bort pucken i ren panik i egen zon. Det är defenitivt oroväckande till ikväll, hoppas säcken har sagt några väl valda ord för spelarna måste snäppa upp flera nivåer för att ha möjlighet att sno poäng ikväll
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Magnutz »

Vi behöver avlastning på de killar som lirat mest och fått ta mest ansvar. Lyft upp ett par junisar och låt några vila lite extra.

Jocke E borde vilas men är alldeles för viktig..

Ikväll borde jag spela på förlust men skulle inte gilla att vinna pengarna...

Hitta bränslet. Kör så det ryker!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Vi behöver avlastning på de killar som lirat mest och fått ta mest ansvar. Lyft upp ett par junisar och låt några vila lite extra.

Jocke E borde vilas men är alldeles för viktig..

Ikväll borde jag spela på förlust men skulle inte gilla att vinna pengarna...

Hitta bränslet. Kör så det ryker!
Se på fan!

Nä men har vi tolv friska forwards tycker jag dom ska spela. Är Runken eller Heinerö tillbaka kan ju två forwards som gått på knäna på vila dock.
Expert.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tydligen har Lejkers bara 2 nollpoängare på de 15 senaste matcherna, bäst laget i ligan sen årsskiftet. Blir tungt det här.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Vi behöver avlastning på de killar som lirat mest och fått ta mest ansvar. Lyft upp ett par junisar och låt några vila lite extra.

Jocke E borde vilas men är alldeles för viktig..

Ikväll borde jag spela på förlust men skulle inte gilla att vinna pengarna...

Hitta bränslet. Kör så det ryker!
Se på fan!

Nä men har vi tolv friska forwards tycker jag dom ska spela. Är Runken eller Heinerö tillbaka kan ju två forwards som gått på knäna på vila dock.
Ja, avlasta på något sätt. Har vi pigga A-lagsspelare så kör men.. tänk om vi har två i j20 som är BÄTTRE? Nu tycker jag att det kan vara läge att låta nån kaxig teen få riva runt några byten.

Runken har inte slagit väl ut så här långt. Finns nån i j20 som klår honom sett till skills?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Rix »

Detta blir en sjukt tuff match. Jag tippar med hjärtat 3-2 DIF efter straffar. Tellan räddar alla, Sörensen hänger 1.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Vi behöver avlastning på de killar som lirat mest och fått ta mest ansvar. Lyft upp ett par junisar och låt några vila lite extra.

Jocke E borde vilas men är alldeles för viktig..

Ikväll borde jag spela på förlust men skulle inte gilla att vinna pengarna...

Hitta bränslet. Kör så det ryker!
Se på fan!

Nä men har vi tolv friska forwards tycker jag dom ska spela. Är Runken eller Heinerö tillbaka kan ju två forwards som gått på knäna på vila dock.
Ja, avlasta på något sätt. Har vi pigga A-lagsspelare så kör men.. tänk om vi har två i j20 som är BÄTTRE? Nu tycker jag att det kan vara läge att låta nån kaxig teen få riva runt några byten.

Runken har inte slagit väl ut så här långt. Finns nån i j20 som klår honom sett till skills?
Skills? Davdisson lätt. Men han är nog mest tunn i kroppen av våra supertalanger därnere. Så är nog inte så aktuell. Daniel Bernhardt vore kul att se dock. En rejäl bit.
Expert.
Skriv svar