Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BigJ »

DRC skrev:På temat helt orimliga förväntningar på blivande sportchef så kommer här ytterligare en fantasiuppställning serverad med några närmare motiveringar:

1:a Sören - Regin - Fällström
Oavsett om det kunde bli Regin, Mårtensson, Wandell eller kanske mindre troligt Ante så hade det ju onekligen smakat med en uttalad förstacenter av rang som ersättare till Jocke. Att Sören ska börja säsongen som första LW är väl egentligen inget som behöver motiveras och även om Fällström kanske inte är givet material för en förstakedja så hoppas jag att hans storlek, fart och fysik skulle lyfta kedjan. AF gick även bra med Sören och Jocke innan skadan.

2:a Thoresen - Ljungh - Fleury
Att signa Thoresen kanske är helt orealistiskt men han skulle onekligen vara ett offensivt jävla monster som rimligen också kan gå på högerkanten eller i mitten (som han gjorde året bredvid Linkan). Ljungh känns gjuten som andracenter. Jag gillar Damiens leverans och även om han inte känns klockren i egen zon så tar jag baguettens skott och offensiva egenskaper både PP och i straffläggning alla dagar i veckan.

3:e Lauritz - Rundqvist - Alvarez
Att förlänga Lauritzen är ingen självklarhet men när rävarna (Jocke, Honken, Samuelsson) går i pension så skulle jag behålla rutin och försöka få kontiniutet. Tycker också att Lauritz, när han nu kunnat spela, har lyft hela sin kedja och till och med fått se Hage att se bra ut. Jag hoppas att Rundqvist kan fortsätta utvecklas och vad gäller Alvarez så skulle jag låta lagt kort ligga. Något finns där och med lite tålamod kanske man kan locka fram det. Med ett kontrakt på plats skulle jag fortsätta satsa även om jag bara hittade en plats på högerkanten.

4:e Hank - Hage - Nilson

Hank och Hage behöver väl inte motiveras närmare. Vad gäller Nilson så lär ovan lösning aldrig hända med tanke på vilken bajsstorm det skulle medföra bland supportrar av något mer lättkränkt snitt. Hur mycket jag än älskar Ahlén så måste även fjärdekedjan uppgraderas. Jag ser inte heller att någon annan i dagens roster har mer cohones och grit än Nilson (ja det skulle vara just Ahlén då) - det är något jag verkligen saknar. Nu lär det inte hända och då hoppas jag Ahlén får en tröja för jag har svårt att se fler externa värvningar för fjärde kedjan och utan Ahlén kommer det inte bara saknas muskler utan också attityd. Möjligtvis går det at rätta till på backen.

Utöver fyra ordinarie kedjor så tror jag det krävs ytterligare tre till fyra reserver och en bred trupp för att orka utmana. Dels för att ha reserver vid skador men också ha valmöjligheter för kedjekombinationer. Egentligen kanske jag skulle föredra att lägga till reserver, iallafall jämte juniorer, efter hand - när det är tydligare vad som eventuellt saknas. Jag tycker Lundberg har varit bra och borde få spela. Juniorerna ska ha minuter och helst minuter längre upp i kedjorna.

Att lämna Saviano utanför är jobbigt, inte minst då han verkar vara en tydlig och viktig informell ledare, men med tanke på hur stor truppen är redan har jag svårt att se att han får en tröja och juniorerna måste få minuter. Heinerö har visserligen talang men kanske skulle må bra av ett år i Hästen på lån.

På backsidan håller jag tummarna för Gysbers en riktig jävla tjur och i övrigt att backarna på kontrakt fullföljer. Tack för kaffet Arne men kanske kan Norell (som efter en för jävla svag inledning i mina ögon växt enormt på slutet) stanna en säsong till.

Till sist så är kanske största oron det tomrum i ledarskap som Jocke kommer lämna efter sig. Har svårt att se någon självklar kapten i truppen just nu.
Mycket trevligt skrivet med bra motiveringar där jag håller med i mycket.
Många kan lära här där man bara framhäver de spelare man förespråkar utan att nedvärdera de man inte riktigt tycker platsar, mycket bra!

Håller också helt med om Jocke, tror att det blir mycket svårt att ersätta honom OM han lägger av.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... sstjarnan/

Djurgården vill ha Leksandsstjärnan (Sallinen). Ja alltså det är bara att vänja sig.

Challe om varje spelare: "Inga kommentarer. Inget är klart. Är det klart presenteras det på sidan."

K-G om varje spelare. "Det är en skicklig spelare. Det är klart en vi följer. En sån spelartyp är vi ute efter."
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... sstjarnan/

Intresse för Sallinen bekräftat officiellt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Det är klart att griniga Nilsson ska vara med. Jag ser honom mycket hellre lira för oss än för några andra. Eller värst av allt, att han börjar heltidstwittra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
DRC skrev:Till sist så är kanske största oron det tomrum i ledarskap som Jocke kommer lämna efter sig. Har svårt att se någon självklar kapten i truppen just nu.
Tack för en mycket trevlig läsning. Det ser man inte ofta längre.

Beträffande ovanstående stycke; Förstacentern vi måste ha in får inte enbart besitta spets spelmässigt, utan också precis det du nämner - nämligen att fylla en funktion som ledare. Tomrummet efter Jocke skulle jag hävda närmast är omöjligt att fylla (det handlar inte bara om ekonomiska resurser i lägen som dessa).

Den enda kapten vi haft på senare år som kan nämnas i samma andetag som Jocke är Marcus Ragnarsson - sen äre skralt.

Centern i fråga måste i mina ögon alltså vara en ledartyp och ska vara given ett A på tröjan (nu när Honken med största sannolikhet lämnar in).

Följdfrågan är således; håller Regin för det? Svagt minne att han varit assisterande i danska landslaget någon gång, men vad säger det?

Hank bör för övrigt vara kapten nästa år. Det är han värd. Ser också gärna att Ljungh får ett A, tillsammans med ovan nämnda ledarcenter.
Fast måste just Jockes sportsliga ersättare vara en ledartyp? Nu är ju Kronwall utesluten. Men rent hypotetiskt, om han skulle komma in på backsidan så får vi ju in en enorm ledare där.

Ledartyper kommer alla vara svåra att hitta och ersätta dock. Det är ofta något som får växa fram helt enkelt.
Klart det inte måste vara så, men jag föredrar det. En tvåvägscenter med ledaregenskaper är ofta ett framgångrecept - Wallin, Davidsson, Jimmie E, Svartvadet, ja, Jocke. Känslan säger också att det blir svårare att hitta en extern ledare som är back.

Dessutom tycker jag mig se ledarpontential bland backarna som jag inte riktigt ser bland forwards. Det hackas en del på Englund från vissa håll, men med sin pondus kan han inom några år garanterat bli en ledare även på seniornivå. Han och Norell, även om Robin möjligen blir kortvarig i klubben.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... sstjarnan/

Intresse för Sallinen bekräftat officiellt.
Brukar betyda att spelaren inte kommer att spela för DIF.
Född till sportchef.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Sallinen-ryktet har väl egentligen inte blivit mer realitet bara för att Expressen skriver om det.
Kan väl t.o.m. vara så att en reporter fiskar efter lite information på forum (så som difhockeys) för att sedan bekräfta ryktena med sportchefen.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Farstakostym »

Robin Jensen håller på Bajen så ser hellre Söderström av den anledningen. Tack för mig. Sök på "Robin Jensen Hammarby" på Google om ni vill ha källa.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Kalliasson skrev:Sallinen-ryktet har väl egentligen inte blivit mer realitet bara för att Expressen skriver om det.
Kan väl t.o.m. vara så att en reporter fiskar efter lite information på forum (så som difhockeys) för att sedan bekräfta ryktena med sportchefen.
Nä precis, mycket möjligt. Är dock skönt att höra att vi är intresserade. Men som android sa, så brukar det inte bli en signing.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Farstakostym skrev:Robin Jensen håller på Bajen så ser hellre Söderström av den anledningen. Tack för mig. Sök på "Robin Jensen Hammarby" på Google om ni vill ha källa.
Behöver man verkligen jobba på McDonald's om man är en lovande hockeymålvakt?o.O
Iofs, man kanske inte tjänar något när man spelar i J20.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Kan verkligen inte komma på ett argument varför Nilson ska få förlängt. Satsar hellre på Lundberg, riktig krigare. Och bara 21 (snart 22).
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Kalliasson skrev:
Farstakostym skrev:Robin Jensen håller på Bajen så ser hellre Söderström av den anledningen. Tack för mig. Sök på "Robin Jensen Hammarby" på Google om ni vill ha källa.
Behöver man verkligen jobba på McDonald's om man är en lovande hockeymålvakt?o.O
Iofs, man kanske inte tjänar något när man spelar i J20.
Haha inte bara gillar hans massa bajen sidor utan också "hån" sidor mot Djurgården? Känns ju lagom klyftigt :lol:
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Farstakostym skrev:Robin Jensen håller på Bajen så ser hellre Söderström av den anledningen. Tack för mig. Sök på "Robin Jensen Hammarby" på Google om ni vill ha källa.
Haha fyfan. Kan verkligen inte förstå hur man vill eller orkar lira i ens rivalers lag. Speciellt nu när Bajen har hybris samt att de verkar rätt butthurt på grund av hela Tele2 soppan. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Glory1 skrev:
Kalliasson skrev:
Farstakostym skrev:Robin Jensen håller på Bajen så ser hellre Söderström av den anledningen. Tack för mig. Sök på "Robin Jensen Hammarby" på Google om ni vill ha källa.
Behöver man verkligen jobba på McDonald's om man är en lovande hockeymålvakt?o.O
Iofs, man kanske inte tjänar något när man spelar i J20.
Haha inte bara gillar hans massa bajen sidor utan också "hån" sidor mot Djurgården? Känns ju lagom klyftigt :lol:
Han gör en Mattsson.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

[quote="DRC"]

2:a Thoresen - Ljungh - Fleury
Att signa Thoresen kanske är helt orealistiskt men han skulle onekligen vara ett offensivt jävla monster som rimligen också kan gå på högerkanten eller i mitten (som han gjorde året bredvid Linkan). Ljungh känns gjuten som andracenter. Jag gillar Damiens leverans och även om han inte känns klockren i egen zon så tar jag baguettens skott och offensiva egenskaper både PP och i straffläggning alla dagar i veckan.

Bra skrivet! Lyssna DIF signa Thoresen nu!
Bild
Låst