Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7185
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Steef skrev:En fråga till både er som vill ha kvar och er som vill bli av med Philip Holm, ser ni honom som back eller som center?
Back. Med skickligheten att kunna täcka upp som center vid behov.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

En bra, stabil back som även kan spela center vid behov.

Gör inte bort sig som center men är givetvis bättre som back.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Vad tror ni, lägger Daniel Tjärnqvist av nu? Eller har han mer att ge och i så fall kan han vara en tillgång till oss?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Steef skrev:En fråga till både er som vill ha kvar och er som vill bli av med Philip Holm, ser ni honom som back eller som center?
Väldigt hög potential som back. Bör aldrig spela center bortsett från vid extrema skadesituationer.
Expert.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Rocky3000 skrev:Vad tror ni, lägger Daniel Tjärnqvist av nu? Eller har han mer att ge och i så fall kan han vara en tillgång till oss?
han var ju helt värdelös sist han spela med oss så vad ska vi med han till ?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Steef skrev:En fråga till både er som vill ha kvar och er som vill bli av med Philip Holm, ser ni honom som back eller som center?
Jag ser helst honom som back, men vi är ju så usla på hitta centrar så det beror på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Ser ingen större potential alls i Holm. För dålig runt kassen för att vara en back som tilltalar mig.

En back som inte klarar av att sköta basuppgifterna som en försvarsspelare har kan jag omöjligen se någon större potential i.

Är det någon av våra yngre backar som man verkligen borde satsa på är det Falk. Han skulle kunna bli en väldigt viktigt kugge för föreningen under många säsonger.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Jag vet inte hur det kommer sig, men enligt Elite Prospects så sitter typ 70-90% av spelarna i poängligatoppen (1-100) av KHL på utgående kontrakt.
Svenskar:
Martin Thörnberg
Tony Mårtensson
Mario Kempe
Patrik Hersley
Linus Videll
Richard Gynge
André Petersson
Niclas Bergfors

Detta behöver givetvis inte betyda att man försöker värva någon av dessa herrar då hela gänget är dyra spelare. Och en stor majoritet av dem kommer nog antingen förlänga, skriva på för ett annat KHL-lag eller fly till Schweiz och NLA. Skulle de mot alla odds vara intresserade av SHL så kommer det vara 13 andra lag som också skulle vara med i dragkampen, så inget talar väl egentligen för Djurgården (förutom Mårtensson pga. sitt boende i Sigtuna).

Men tyckte ändå att det kunde vara intressant att veta.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Är Robin Press syskon till Ida Press i damlaget? Känns som att vi borde ligga bra till ifall vi hugger på honom isåfall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Är Robin Press syskon till Ida Press i damlaget? Känns som att vi borde ligga bra till ifall vi hugger på honom isåfall.
Det stämmer.
Expert.
Dembo1891
Inlägg: 3
Blev medlem: 2015-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Dembo1891 »

Kan någon nykter människa här inne förklara Holms storhet som ishockeyspelare! Helt jävla usel i egen zon, inge vidare offensivt heller, använder aldrig sin stora kroppshydda. Han måste bort om vi ska utveckla truppen. Satsa då hellre på Englund, Ollas-Matsson, Falk å Norell. De har ju rätt ålder å med rätt omgivning nästa år borde de utvecklas åt rätt håll. Holm adjö!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Dembo1891 skrev:Kan någon nykter människa här inne förklara Holms storhet som ishockeyspelare! Helt jävla usel i egen zon, inge vidare offensivt heller, använder aldrig sin stora kroppshydda. Han måste bort om vi ska utveckla truppen. Satsa då hellre på Englund, Ollas-Matsson, Falk å Norell. De har ju rätt ålder å med rätt omgivning nästa år borde de utvecklas åt rätt håll. Holm adjö!
Han är den skridskoskickligaste backen vi har. Han är bra på att lösa situationer i egen zon på det sättet som jag föredrar att man löser dom på. Han ger inte bort pucken i onödan. Han är också rätt skicklig med pucken och har visat glimtar av offensiv potential många gånger. Jag tycker han är rätt lik Norell, även om Norell ligger längre bak i utvecklingen än Holm.

Backar som Englund och AOM har jag svårare för, men dom gör inte ens sina sista säsonger som juniorer, vi får se vad dom utvecklas till.
Expert.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Farstakostym »

Dembo1891 skrev:Kan någon nykter människa här inne förklara Holms storhet som ishockeyspelare! Helt jävla usel i egen zon, inge vidare offensivt heller, använder aldrig sin stora kroppshydda. Han måste bort om vi ska utveckla truppen. Satsa då hellre på Englund, Ollas-Matsson, Falk å Norell. De har ju rätt ålder å med rätt omgivning nästa år borde de utvecklas åt rätt håll. Holm adjö!
Holm tillsammans med Falk har ju utvecklats mest på backsidan i år. Klarar av att hantera pucken vilket vi inte är bortskämde med i vår backuppsättning.

Englund och Ollas-Matsson som ska vara defensiva pjäser är sämst i egen zon. Men de är så pass unga så bör inte dra ett stort lass heller, dessvärre är de alldeles för lika varandra så OM skulle behöva lånas ut i mitt tycke.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Jag gillar Holm skarpt, han har bra skridsko åkning och bra pucktransport. En av våra mest stabila backar, dessutom är det en back som har spelat i DIF länge nu och kan bli kvar många år. Sen vet jag inte varför han får spela center, förstår att vi har skador, men då får man fan lyfta upp en J20 center istället. Norell tycker jag också har växt rejält i år, första halvan var han faktiskt rätt dålig, en av våra sämre backar men har spelat upp sig. Englund och AOM ser jag som två backar som kan bli bra, dock ska de spelas med en skridskostark back med bra puckkontroll och sen skulle jag vilja att de använde sin storlek ännu mer i hörnen och framför mål.

Men smaken är som baken, en del gillar stora defensiva backar som är starka framför mål, andra gillar mer två vägsbackar som kan bidra åt båda hållen.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Farstakostym »

Rix skrev:Jag gillar Holm skarpt, han har bra skridsko åkning och bra pucktransport. En av våra mest stabila backar, dessutom är det en back som har spelat i DIF länge nu och kan bli kvar många år. Sen vet jag inte varför han får spela center, förstår att vi har skador, men då får man fan lyfta upp en J20 center istället. Norell tycker jag också har växt rejält i år, första halvan var han faktiskt rätt dålig, en av våra sämre backar men har spelat upp sig. Englund och AOM ser jag som två backar som kan bli bra, dock ska de spelas med en skridskostark back med bra puckkontroll och sen skulle jag vilja att de använde sin storlek ännu mer i hörnen och framför mål.

Men smaken är som baken, en del gillar stora defensiva backar som är starka framför mål, andra gillar mer två vägsbackar som kan bidra åt båda hållen.

Just det som är problemet med Englund och AOM, med tanke på kroppshyddorna de besitter så är det oacceptabelt att vika ner sig som de gör i egen zon ibland. I alla fall mot spelare som är 20 kg lättare och ett huvud kortare.
Låst